تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18775
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران

    مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران

    تنها مورد استثنایی که در مورد مصرف این مکمل ها وجود دارد ، ویتامین "E" است. ورزشکارانی که فعالیت شدید بدنی دارند ، می توانند زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه از مکمل ویتامین E استفاده کنند، زیرا به دست آوردن مقدار توصیه شده ی این ویتامین از طریق غذای روزانه اغلب مشکل است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و می تواند از آسیب بافت ها در حین ورزش های شدید جلوگیری کند. اگر چه کمبود ویتامین ها در بدن به صورت ناگهانی رخ نمی دهد، ولی برخی افراد در معرض خطر کمبود ویتامین E هستند. مکمل های ویتامینی برای افراد زیر توصیه می شود :

    - افرادی که از رژیم های زیر 1200 کیلو کالری در روز استفاده می کنند؛

    - افرادی که رژیم های خاصی بدون تنوع غذایی استفاده می کنند؛

    - بیماران مبتلا به کم اشتهایی؛

    - افرادی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند ، یعنی افرادی که با مصرف شیر و فرآورده های لبنی احساس ناراحتی می کنند که این افراد باید از مکمل های کلسیم و ویتامین B2 استفاده کنند؛

    - افرادی که نسبت به برخی مواد غذایی آلرژی دارند مانند تخم مرغ ، توت فرنگی ، کیوی ، گندم و ...؛

    - گیاهخواران : افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند و از گوشت و فرآورده های گوشتی استفاده نمی کنند، اغلب دچار کمبود ویتامین D و ویتامین B2 و B12 می شوند؛

    - خانم های باردار یا آنهایی که قصد باردار شدن دارند ، باید در رژیم غذایی خود از غذاهای غنی از اسید فولیک و در صورت نیاز از مکمل دارویی اسید فولیک استفاده کنند.

    منابع غذایی اسید فولیک عبارتند از :

    اسفناج، کلم بروکلی ، پرتقال ، عدس ، جگر گوساله، لوبیا قرمز، جوانه ی گندم و ... . این ویتامین سبب رشد و تکامل جنین به ویژه تشکیل سیستم اعصاب مرکزی و سنتز پروتئین های ساختمانی آن می شود.

    تنها مکمل ویتامینی توصیه شده در ورزشکاران ، ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و از آسیب بافت ها جلوگیری می کند.

    افرادی در معرض خطر بیماری های قلبی و سرطان هستند و فعالیت بدنی شدیدی هم دارند ، باید از مکمل ویتامین E به جهت آنتی اکسیدان بودنش استفاده نمایند. برخی از مردم به غلط بر این باورند که برای به دست آوردن سلامتی خود باید روزانه چندین قرص مولتی ویتامین دریافتن نمایند. در حالی که بهترین مکمل برای آنها درست و سالم غذا خوردن است و باید توجه داشت که مصرف مقادیر زیاد مکمل و ویتامین ها نمی تواند کمبودهای تغذیه ای ناشی از غلط غذا خوردن را جبران نماید.

    انتخاب مکمل ها

    در مصرف ویتامین ها حتماً به مقادیر توصیه شده و مجاز روزانه آنها توجه کنید. کمبود یک ویتامین خاص در بدن انسان به ندرت مشاهده می شود و اغلب نیاز به استفاده از مولتی ویتامین ها وجود دارد. استفاده از مقدار کم انواع ویتامین ، بهتر از استفاده ی بی رویه از یک نوع ویتامین خاص می باشد، مگر اینکه پزشک فقط یک نوع ویتامین خاص را برای شما تجویز کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مصرف قرص های ویتامینی در ورزشکاران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت