تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18808
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی

    مقابله با خشکسالی های کشاورزی: بخش کشاورزی با اختصاص بیش از 90 درصد از آب مصرفی کشور در هنگام خشکسالی بیشترین آسیب را خواهد دید . مدیریت درازمدت منابع آب نیازمند استفاده اقتصادی از آن است . سرمایه گذاری در منابع آب و خاک باید با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور انجام گیرد . هر نوع توسعه کشاورزی و صنعتی که آسیب کمتری به منابع محدود آب و خاک وارد سازد و از تخریب جنگل ها و مراتع جلوگیری کند باید معمول گردد. کشت گیاهان مقاوم به شوری و خشکی و اهمیت به تحقیقات و پژوهش های همه جانبه در مورد آب و خاک باید در اولویت قرار گیرد . مبحث زراعت در مناطق خشک و عنوان خشکسالی به صورت دروس مستقل و با اهمیت باید در برنامه آموزشی دانشکده های کشاورزی وارد شود . با کاربردی نمودن مباحث تئوری باید اثرات تخریبی خشکسالی را کاهش داد و با اختصاص اعتبارات لازم ، امکان اجرای طرح های اساسی زیربنایی آب و خاک را فراهم ساخت .

              در بخش مدیریت مصرف آب تدوین معیارها و ضوابطی که آلودگی را به حداقل برساند و از تخلیه فاضلاب پالایش نشده به منابع آب جلوگیری کند ، می تواند حجم آب جاری و قابل مصرف را چندین برابر افزایش دهد . هر متر مرکعب فاضلاب حدود 50 متر مکعب آب سالم را آلوده می کند . چنانچه از پساب پالایش شده فاضلاب ها در کشاورزی استفاده شود به دلیل سرشار بودن املاح آن ، بازده محصولات کشاورزی افزایش می یابد . در حال حاضر حدود 66 درصد از حجم آب شیرین قابل استحصال کشور مورد استفاده قرار می گیرد . حفاظت ازاین  مقدار آب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

     در بخش آموزش ، آموزش همگانی استفاده از منابع آب باید سرلوحه کارها قرار گیرد . کودکان و نوجوانان باید به طبیعت و آب عشق بورزند . پرورش نسلی که توانائی دوراندیشی و تفکر درباره آینده آب ، منابع طبیعی و محیط زیست را داشته باشد باید بطور جدی در دستورکار مسئولان آموزش کشور قرار گیرد .

    در بخش مقابله مستقیم با خشکسالی چنانچه بپذیریم این موضوع یک پدیده ذاتی ناشی از اقلیم کشورمان است لازم است برای رویارویی با آن برنامه داشت و براساس این برنامه به اقدامات مناسب و آگاهانه متوسل شد . همانطوریکه قبلاً نیز ذکر شد کشاورزی بزرگترین عامل مصرف  آب شیرین است . اساسی ترین اصول مدیریت منابع طبیعی برای مقابله با خشکسالی گذشته از کنترل جمعیت باید بر افزایش بازدهی استفاده از آب وتولید محصولات با ارزش تر استوار باشد .

    کاهش سطح زیرکشت و انجام عملیات به زراعی ، اصلاح روش های آبیاری ، رعایت موازین زیست محیطی ، آبخوان داری ، استفاده از پساب فاضلاب های خانگی در کشاورزی ، جلوگیری از افزایش اراضی کم بازده حرکت به طرف غذاهای مصنوعی ، پوشش انهار و افزودن مواد آلی مورد نیاز گیاه ، باروری ابرها و شیرین کردن آبهای شور از جمله اقدامات افزایش دهنده بازدهی آب به شمار می آیند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مقابله با خشکسالی های کشاورزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت