تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18925
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟

    آنفلوانزاى خوکی ( Swine flu) یک بیمارى تنفسى خوک‌ ها است که توسط ویروس آنفلوانزاى نوع H۱N۱ ایجاد می شود .این نوع آنفلوآنزا معمولا در خوک‌ها بروز می کند . ویروس‌هاى آنفولانزاى خوکی حد بالایی از آلودگی و بیمارى را سبب می شوند البته آمار مرگ و میر ناشی از آن در میان خوک ها معمولا کم است و کشندگی زیادی ندارد .
    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مرکز کنترل بیماری های آمریکا ( CDC ) ، ویروس‌هاى مهاجم آنفلوانزا خوکی می تواند در سراسر سال موجب آلودگی این حیوانات گردد اما بیشترین شیوع درفصل زمستان و بهار اتفاق می افتند و می تواند در طول سال ادامه داشته باشد . ویروس آنفولانزاى خوک کلاسیک یک ویروس H۱N۱ ( آنفلوانزا نوع اى) برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ میلادی از یک خوک جدا گردید .

    چند نوع ویروس‌ آنفولانزاى خوکی وجود دارد ؟
    ویروس‌ هاى آنفلوانزای خوکی میزبان اصلی شان خوک است اما می توانند مرغ ها و حتی انسانها را آلوده کنند . مواردی از انتقال این نوع ویروس به انسان گزارش شده است و در مواردی هم انتقال از انسان به انسان گزارش شده است . ویروس‌هاى آنفولانزاى خوکی دائماً تغییر شکل می دهند. البته خوک‌ها به وسیله آنفلوانزاى مرغى هم می توانند آلوده شوند گرچه به اندازه نوع خوکی در این حیوانات مهاجم نیست . ویروس‌هاى آنفلوانزا وقتى از خوک آلوده خوک دیگری را آلوده می کند می تواند تغییر شکل داده و نوع رفتارش نیز تغییر مى کند ، ویروس‌ها می توانند دوباره جور شوند ( یعنى ژن‌ها را با هم عوض مى کنند) و توانایی ویروس ها و همچنین میزبانی خوک برای هر سه نوع آنفلوآنزای خوکی مرغی و انسانی این خطر را ایجاد می کند که ویروس‌هاى جدید که مخلوط انواع خوک ، انسان و نوع ویروس‌هاى آنفلوانزاى مرغى می باشند پدیدار بشوند. با تغییرات در طى سالها انواع متفاوت ویروس‌هاى آنفولانزاى خوک پدیدار شده‌اند. حالا، چهار نوع آنفلوانزا نوع‌هاى فرعى نوع اى ویروس اصلى هستند که در خوک‌ها بیماری ایجاد می کنند : H۱N۱, H۱N۲, H۳N۲, and H۳N۱ . با این وجود، بیشتر ویروس‌هاى آنفلوانزاى خوکی که اخیراً از خوک‌ها به دست آمده اند از توع ویروس‌هاى ۱N۱H بوده است.

    آنفولانزاى خوک در انسانها

    آیا انسان ها آنفولانزاى نوع خوکی را مى توانند بگیرند؟
    معمولاً ویروس‌ هاى آنفولانزاى خوک انسانها را آلوده نمى کنند. با این وجود، آلودگى انسانها به شکل پراکنده با آنفولانزاى خوک اتفاق افتاده است. معمولاً، این آلودگی بیشتر در اشخاصی گزارش شده است که در تماس مستقیم با خوک ها قرار داشته اند .(براى مثال پرورش دهندگان خوک و بچه‌هایی که با خوک‌ها بازی می کنند و یا کارمندان محیط نمایشگاه حیوانات و یا کارگران در صنعت وابسته به خوک ). به علاوه، مسئله دیگر استعداد ذاتی اشخاص و یا مستعد بودن در ابتلا به بیماری و پراکنندگی آن نقش دارد . براى مثال، یک بروز آلودگى آنفولانزاى خوک در خوک‌ها در ویسکانسین در ۱۹۸۸ میلادی مشاهده شد که منجر به چندین آلودگى انسانها شد ، اگرچه این حالت منتج به اپیدمی آنفلوآنزای خوکی نشد .

    سابقه گزارشات آلودگى آنفولانزاى خوک مشترک با انسانها چند مورد است ؟
    در گذشته، (CDC) گزارشاتی از احتمال آلودگى انسان به ویروس آنفلوانزا خوک را طی دو سال دریافت کرد اما از دسامبر ۲۰۰۵، تا فوریه ۲۰۰۹، ۱۲ مورد آلودگى انسان به نوع مهاجم به انسان آنفلوانزا آنفلوآنزای خوکی با گزارش‌ شد.
    نشانه‌هاى آنفولانزاى خوک در انسانها چگونه است ؟
    نشانه‌هاى قابل‌انتظار آنفولانزاى خوک در اسنانها مانند نشانه‌هاى آنفلوانزاى فصلى انسان است. تب بی حالی ، بى اشتهایى و سرفه کردن . همچنین تعدادی از افراد آلوده با آنفولانزاى خوکی دچار آبریزش از بینی می گردند . در مواردی نیز گلودرد، تهوع، و استفراغ و اسهال نیز گزارش شده است .

    آیا در هنگام بروز آنفولانزاى خوکی مردم می توانند از خوراک گوشت خوک استفاده کنند ؟
    بله . ویروس‌هاى مهاجم آنفلوانزا خوک به وسیله غذای خوب پخته شده قابل سرایت نیستند ( همانند ویروس آنفلوآنزای پرندگان ) . شما به آنفلوانزاى مهاجم خوکی با خوردن گوشت خوک یا محصولات گوشت خوک مبتلا نمی شوید . البته لازم است که غذا به شکل صحیح پخت شود ( گوشت خوک را آشپزى کنید و گوشت خوک در هنگام پخت باید به دماى درونى [۱۶۰ F] برسد تا ویروس آنفولانزاى خوک نابود شود و محصولات گوشت خوک امن گردد .
    آنفولانزاى خوک چطور پخش مى شود؟
    ویروس‌ هاى آنفلوانزا خوکی می تواند به طور مستقیم از خوک‌ها به انسانها سرایت کند . آلودگى انسان با ویروس‌هاى انفلوانزای خوک‌ها در هنگامی که انسانها در کنار خوک ها قرار می گیرند اتفاق می افتد از قبیل کار در انبارهاى خوکها و در کشتارگاه دام ها و یا مراکز نگهداری و پرورش خوک ها . همچنین انتقال انسان به انسان آنفولانزاى خوک مى تواند اتفاق بیفتد . این به همان طریق انفلوانزاى فصلى انسانها اتفاق می افتد . و انتقال انسان به انسان اساساً رو در رو و به وسیله سرفه کردن یا عطسه انسانها ی آلوده با ویروس آنفلوانزا اتفاق می افتد . مردم با دست زدن به چیزهایی که با ویروس‌هاى انفلوانزا خوکی آلوده است و سپس دست زدن به دهانشان ممکن است آلوده بشوند .

    ما چه اطلاعاتی درباره پخش انسان به انسان آنفولانزاى خوک داریم ؟
    در سپتامبر ۱۹۸۸، یک زن حامله ۳۲ ساله به دلیل سینه ‌پهلو بسترى شده بود و پس از ۸ روز مرد. یک ویروس انفلوانزاى خوکی H۱N۱ کشف ‌شده بود . در شرح حال او شروع بیماری از چهار روز پیش ذکر شده بود ، بیمار به یک نمایشگاه فستیوال خوک در شهر خود رفته بود و با خوکها تماس نزدیک داشت .

    در مطالعات پیگیرانه ، ۷۶% از بازیدکنندگان از نمایشگاه خوکها مورد بررسی پادتن آلودگى آنفولانزاى خوک قرار گرفتند اما هیچ بیمارى جدى میان این گروه از افراد کشف ن ‌شد . مطالعات اضافى بر آن سه راهکار را پیشنهاد کرد کارمندان بیمارستان که تماس با بیمار را داشتند علایم خفیف از بیمارى آنفلوانزا را داشتند و پادتن آلودگى آنفولانزاى خوکی در آنان شناسایی شد .

    تعریف

    آنفولانزا یک بیماری عفونی است. این بیماری، سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد. آنفولانزا میتواند باعث ایجاد بیماری خفیف تا شدید گردیده و حتی در برخی موارد میتواند منجر به مرگ گردد.

    سلول حمله کننده ویروس

    بهترین روش جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا، واکسینه شدن در هر سال است.

    علت ها

    آنفولانزا توسط ویروس آنفولانزا ایجاد می شود. در هر زمستان، این ویروس در سراسر دنیا گسترش می یابد. گونه های مختلف این ویروس معمولاً از یک سال تا سال بعد متفاوت هستند.

    دو نوع اصلی ویروس آنفولانزا عبارتند از نوع A و نوع B.

    شخصی که به این ویروس مبتلا شده است، ممکن است عطسه یا سرفه کند. این کار باعث آزاد شدن ذرات ریز در هوا می شود. اگر ذرات آلوده را استنشاق کنید، ممکن است بیماری به شما نیز سرایت کند. احتمال ابتلا به این بیماری از طریق لمس نیز وجود دارد. اگر سطح آلوده ای را لمس کنید، این احتمال وجود دارد که ویروس از دست به دهان یا بینی شما منتقل شود.

     

    عوامل افزایش خطر

    عواملی که احتمال ابتلای شما به آنفولانزا را افزایش می دهند، عبارتند از:

    زندگی یا کار در مکان های گروهی و شلوغ مانند:

    خانه سالمندان

    مدرسه

    مراکز نظامی

    مهد کودک

    عواملی که خطر ابتلا به عوارض ناشی از آنفولانزا را افزایش می دهند عبارتند از:

    سن: نوزادان و سالمندان

    بانوانی که در سه ماهه سوم دوران بارداری هستند

    دیابت

    ضعف سیستم ایمنی، از جمله در موارد زیر:

    بیماران مبتلا به سرطان

    بیماران مبتلا به ایدز

    افرادی که دارو های سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می کنند

    بیمارانی که طحال آنها برداشته شده است

    عوارض مزمن ریوی، قلبی، کلیوی یا خونی 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آنفلوانزا خوکی چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت