تحقیق مقاله رایگان آهنربا

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19002
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آهنربا

    حوزه عمل

    آهنربا به طور مستقیم و غیر مستقیم در زندگی روزانه بشر موثر است و به جرات می توان گفت که اگر این خاصیت نبود زندگی بشر امروزی با مشکل مواجه می شد. از جمله وسایلی که در ساختمان آن از خاصیت آهنربایی استفاده شده است، می توان به یخچال ، قطب نما ، کنتور برق ، انواع بلندگوها ، موتورهای الکتریکی (مانند کولر ، پنکه ، لوازم خانگی و ...) ، وسایل اندازه گیری الکتریکی مانند ولت سنج ، آمپر سنج و ... اشاره کرد.

    آیا آهنربا بغیر از آهن ، اجسام دیگری را جذب می کند؟

    بعد از پیدایش آهنربا ، دانشمندان به این فکر افتادند که آیا آهنربا غیر از آهن ، اجسام دیگری را نیز می تواند جذب کند. پس از بررسیها و مطالعات مختلف ، سرانجام مشخص شد که آهنربا در عنصر دیگر به نامهای نیکل و کبالت را نیز می تواند جذب کند. بر این اساس به سه عنصر آهن ، کبالت ، نیکل و آلیاژهای آنها که توسط آهنربا جذب می گردد، مواد مغناطیسی می گویند. بدیهی است که سایر مواد را که فاقد این خاصیت است، مواد غیر مغناطیسی می گویند.

     

    تست های تأثیر آهن‌ربا روی بدن

    قرار گرفتن آهن‌ربا روی بدن تأثیر خاص و مشخص روی بدن می‌گذارد. با انجام تست‌هایی تأثیر سریع آهن‌ربا را روی بدن مشاهده می کنیم و خیلی سریع تأثیر و جوابگویی بدن را نسبت به آهن‌ربا می‌سنجیم. این تستها روی افراد مختلف اثرات متفاوتی دارد و هر فرد ممکن است نسبت به یکی حساس باشد یا نسبت به دیگری حساسیتی نشان ندهد. بنابراین افراد همانگونه که در ذهن و جسم تفاوت دارند، در جوابگویی به تستهای دستبند مغناطیس نیز متفاوت هستند. انتظار نمی‌رود همه افراد نسبت به آهن‌ربا یکسان واکنش نشان دهند. تأثیرات سریع آهن‌ربا در افزایش قدرت فیزیکی، انعطاف‌پذیری بدن و حس تعادل مشاهده می‌نماییم.

    با توجه به تست‌های موجود در صفحات بعد موارد استفاده از آهن‌ربا نیز مشخص می‌گردد. البته تست‌های مغناطیسی ذکر شده در صفحات بعد فقط تأثیر موجود روی سیستم اسکلتی و ماهیچه‌ای بدن مورد ارزیابی قرار داده است و به تأثیر آهن‌ربا روی سیستم ایمنی، خون، قلب، غدد گوارش و سایر اندام‌های بدن اشاره‌ای ندارد.

     

    شفق قطبی چیست؟
    شفق قطبی (aurora) که به آن سپیده قطبی و نور قطبی هم می‌گویند یکی از پدیده‌های جوی بسیار زیبای کره زمین است. نورهایی بسیار زیبا و خیره‌کننده که در آسمان حرکت می‌کنند و معمولا شکل‌های منحنی‌مانندی دارند.
    آسمان تابان می‌شود و نقش‌هایی با رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون در آن دیده می‌شود. این نقش و نگارهای رنگین گاهی دارای شکل کمان یکنواخت است، گاهی ساکن است و گاهی تپنده. گاهی متشکل از شمار زیادی پرتو است با طول موج‌های متفاوت که مانند پرده‌ها و نوارها در آسمان بازی می‌کنند و پیچ و تاب می‌خورند. رنگ درخشنده نورهای از سبز مایل به زرد به سرخ و بنفش مایل به خاکستری تغییر می‌کند.

     

    سپیده قطبی چگونه به وجود می‌آید؟

    امروزه فرضیه مورد تایید محققان در مورد پدیده شفق قطبی به چند عامل وابسته است: خورشید و میدان مغناطیسی آن، بادهای خورشیدی و جریان پلاسما، میدان مغناطیسی زمین و جو زمین.

    مطالعات و مشاهدات نشان می‌دهند که شدت میدان مغناطیسی خورشید در لکه‌های خورشیدی (نقاط تاریک بر سطح خورشید که دمایشان از دمای سایر نقاط سطح خورشید کمتر است و کمتر تابش می‌کنند) تقریبا هزار برابر شدت میدان مغناطیسی در سایر نقاط است . بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اختلالات میدان مغناطیسی خورشید عامل شکل گیری لکه‌ها است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آهنربا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آهنربا, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آهنربا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت