تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19016
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: بهداشت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟

    بیشتر وقتها احساس سلامت و تندرستی می کنیم. اما بعضی از روزها هم ناراحت و ناخوش هستیم.

    برای مثال: دچار سردرد، دل درد و گلودرد می شویم یا اینکه فقط احساس خستگی و سستی می کنیم.

    در بعضی موارد دارو ها در بهبود بیماری ما موثر واقع می شوند، اما بعضی وقتها دارو فقط می تواند نشانه های بیماری را از بین ببرد و ما را کمی آرام نماید.

     این ناراحتی ها خود به خود از بین می روند، اما گاهی شدیدتر شده و یا اینکه به همراه یک درد و ناراحتی دیگر ظاهر می شوند.

    اگر آب ریزش بینی داریم، اگر گوشمان درد می کند یا اینکه روی پوستمان دانه زده است، نشانه این است که ما احتمالاً بیمار هستیم.

    بدین ترتیب است که هر بیمای نشانه های مخصوص خود را دارد. این نشانه ها اغلب به ما کمک می کنند تا بیماری را تشخیص دهیم. پس از تشخیص، می توانیم بیماری را در مراحل مختلف آن مهار کنیم و از طول مدت بیماری آگاه شویم.

    اگر آب ریزش بینی داریم، اگر گوشمان درد می کند یا اینکه روی پوستمان دانه زده است، نشانه این است که ما احتمالاً بیمار هستیم

    هر بیماری نشانه های خود را دارد. فقط پزشکان و متخصصان می دانند که عامل بیماری چیست و برای مقابله با بیماری باید فقط به پزشک مراجعه کنیم.

    بدن ما در برابر هر بیماری دفاع خاص خودش را دارد که در اغلب مواقع بسیار هم موثر است. اما در مواقعی که دفاع بدن ضعیف باشد، باید به داروها روی آورد. در بعضی موارد داروها در بهبود بیماری ما موثر واقع می شوند، اما بعضی وقتها دارو فقط می تواند نشانه های بیماری را از بین ببرد و ما را کمی آرام نماید. در این مواقع باید صبر کرد تا بهبودی، خود به خود صورت گیرد

    مراکز تحریک اشتها هسته های کوچکی هستند که در کف مغز وسطی یعنی هیپوتالاموس قرار گرفته اند و در اثر تحریکات الکتریکی با روحی موقتا از کار می افتند و در این حالت انسان با وجود احتیاج به تغذیه اشتهایش به کلی از بین می رود و دچار بیماری می شود.
    بی اشتهایی در اثر بیماری های مثل تب، اسهال، استفراغ، کم خونی، مسمومیت، افراط در مشروبات الکلی، زیادی و یا افزایش ویتامین A در بدن، خستگی زیاد، حرارت و گرما زدگی، سنگینی معده و یبوست بوجود می آید.
    چه کنیم که همیشه اشتها داشته باشیم
    1- غذا هایی که زیاد هیدروکربن (قند و نشاسته) دارند اجتناب کنید. 2- غذا باید در هر مرحله کم خورده شود ولی تعداد آن حداقل 3 مرحله با اشتهای کامل باشد. مثلا اگر هر یک ساعت یک بار و هر بار مقدار کمی از یک نوع غذای مختلف با سایر وعده ها بخورید خیلی مفید تر از آن است که در 2 وعده و 2 مرحله غذای سنگین مصرف کنید (چون پیش خود فکر می کنید حال که خوب اشتها دارم مثلا ناهار حسابی و سنگین بخورم و در عوض شام نمی خورم).
    3- لبنیات یکی از سازگارترین و بهترین غذای انسان است به شرطی که به طریق مناسب از آن ها استفاده شود به خصوص ماست بسیار مفید است.
    4- هر روز صبح زود از خواب برخیزید و در صورت فرصت 1 ساعت راه بروید و حرکات ورزشی و ورزشهای شکم را انجام دهید.
    5- سعی کنید برنامه غذایی هفتگی شما تقریبا متنوع باشد و یکنواخت و ثابت نباشد چون یکنواخت بودن غذا اشتها را کم می کند.
    درمان بی اشتهایی با انواع خوراکی ها
    1- آب زرشک را با آبلیمو و شکر مخلوط نموده و میل کنید.
    2- نیم قاشق چای خوری پودر نعناع را در یک لیوان آب حل نموده و میل کنید.
    3- مغز بادام شیرین 100 گرم، جوز هندی 10 گرم، مغز پسته خام 100 گرم، مغز فندق 100 گرم، شکر 120 گرم، نشاسته 200 گرم، همه اینها را آسیاب کنید و روزانه در شیر مقداری از آن ها را بریزید و بپزید و استفاده کنید این معجون بسیار مقوی می باشد و برای برطرف کردن لاغری مفید است.
    4- یکی از گیاهان دارویی زیر را دم نموده و مورد استفاده قرار دهید.
    مارچوبه، ریشه توت فرنگی، پونه کوهی، برگ سوسنبر، آویشن، ریشه ریواس، گل بیدمشک و برگ بو
    5- خوردن سبزی خوردنی و سالاد و ترشی ها به خصوص سیر ترشی و پیاز ترشی اشتها آور است.
    6- گشنیز، به، بادنجان، اشتها آور است.
    7- خوردن خربزه نیم ساعت قبل از غذا بسیار مفید است.
    8- آناناس اشتها آور است.
    9- دوغ، ترشک، کاهو با سرکه اشتها را باز می کند.
    10- خوردن شلغم پخته اشتها را باز می کند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا می دانید بیماری چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت