تحقیق مقاله مخابرات

تعداد صفحات: 40 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19141
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مخابرات

     

    تلفن از نظر لغوی مرکب از دو کلمه یونانی « تله » به معنای دور و « فون » به معنای صوت است که توسط الکساندرگراهام بل اسکاتلندی در دهم مارس 1876 در آمریکا ساخته شد و نخستین عبارت تلفنی دنیا در شهر بوستان با جمله وه ، پروردگار ما چه کارهای شگفتی دارد ، شنیده شد .
    ایران قدیم نخستین پایه های ارسالی خبر در دنیای آن زمان را بنا نهاد . داریوش پادشاه هخامنشی چابک سواران دولتی را تربیت کرده بود که نوشته های دولتی را از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر ببرند و به چاپار برسانند . بدین ترتیب به وسیله این چابک سواران همیشه از اخبار دورترین نقاط کشور مطلع می شد . سیستم تلگراف در ایران زیر نظر علی قلی میرزا ، اعتضادالسلطنه ( فرزند فتحعلیشاه ) با موفقیت آزمایش شد و مورد توجه و تحسین بسیار قرار گرفت . سپس دستور داده شد از عمارت سلطنتی ارگ تا باغ لاله زار به مسافت حدود یک کیلومتر سیم کشی شود . در 19 تیرماه 1238 شمسی برای نخستین خبر ورود ناصرالدین شاه به چمن سلطانیه در نزدیکی زنجان که اردوگاه تابستانی وی بود تلگرافی به تهران اطلاع داده شد .
    ارتباط تلگرافی به خارج کشور نیز در سال 1342 هجری شمسی به وسیله اتصال خط تبریز به شبکه تلگرافی روسیه برای نخستین بار برقرار شد .
    ارتباط تلفنی در ایران بین سال های 1265-1264 شمسی آغاز شد . در آن زمان صاحب امتیاژ راه آهن تهران – ری برای ایجاد ارتباط بین گاز شهری و واگن خانه سیم کشی مورد نیاز را انجام داد و به این ترتیب ارتباط تلفنی برای نخستین در ایران دایر شد . در سال 1266 شمسی نیز بین کامرانیه شمیران و عمارت وزارت جنگ ارتباط تلفنی برقرار کرد .
    حال در پایان قرن بیستم ، در می یابیم که چگونه این رشته های سیم زندگی انسان ها را تحت الشعاع خود قرار داده و بشر را نیازمند خود نموده است .
    اکنون با پیشرفت تکنولوژی مخابراتی ، در ظرف کمتر از چند ثانیه ، امکان برقراری تماس تلفنی از یک نقطه به نقطه دیگر جهان پهناور به راحتی صورت می گیرد و اینان همه بازتاب افکار قدرتمند بشر است در کشف ناشناخته ها .

     

     

    سرویس های  شماره گیری شخصی و شماره گیری سراسری

    این سرویس ها به افراد یا مشترکینی که پایگاه های کاری مختلفی دارند امکان برقراری مکالمه در تمامی موقعیت ها با یک شماره استاندارد و مستقل از شبکه فراهم می سازد .

    شماره گیری انبوه

    این سرویس به مکالمه کنندگان اجازه می دهد در انتخابات عمومی ، مسابقات رادیویی و تلویزیونی و مواردی مشابه شرکت کنند . این سرویس در روزنامه ها و با تلویزیون اعلام می شود . افراد با گرفتن شماره سرویس و یک کد رأی خود را در مورد موضوع اعلام می کنند . 

    سرویس کارت اعتباری

    این سرویس امکان ایجاد مکالمه بدون نیاز به پول نقد را فراهم می سازد . شبکه با هوش مشترک را شناسایی کرده  و با بررسی شماره حسابی که قبلاٌ مشترک به شبکه اعلام داشته است اجازه مکالمه را می دهد . 

     

    رای گیری از راه دور

    این سرویس به رأی دهندگان امکان می دهد با شماره گرفتن رأی خود را اعلام کنند . توسعه شبکه مخابرات در آینده نزدیک امکان بکارگیری سایر سرویس های مخابراتی با استفاده از شبکه ISDN را امکان پذیر خواهد ساخت . 

     

     

    فراخوان  

    شبکه فراخوان ایران از سال 137 با 4000 مشترک شروع به کار نمود و در حال حاضر 000/20 مشترک را با یک مرکز اصلی و 14 فرستنده در سطح تهران پوشش  می دهد در جهت توسعه شبکه فراخوان کشور مناقصه ای با ظرفیت یک میلیون مشترک در 8 ناحیه در دست اجراست . 

     

     

    خدمات ویژه

    شرکت مخابرات ایران با استفاده از فن آوری پیشرفته دیجیتال خدمات ویژه ای جهت بهره گیری بیشتر مشترکین از تلفن ارائه نموده است . خدمات انتظار مکالمه ، انتقال مکالمه ، کنفرانس از راه دور ( مکالمات سه نفره و بیشتر ) شماره گیری سریع از جلمه این خدمات به شمار می رود . 

    فیبر نوری

     

    در سال 1979 که اولین سیستم مخابرات نوری پا به عرصه ظهور گذاشت مزایا و ویژگی های خاص این سیستم نسبت به سایر سیستم های مخابراتی موجب رشد سریع بکارگیری فیبر نوری در شبکه مخابراتی جهان شد .
    اولین سیستم مخابرات نوری بین تهران و کرج راه اندازی شد . علاوه بر آن کارخانه تولید فیبر نوری در تهران و کارخانه تولید کابل نوری در مجتمع صنعتی کابل های مخابراتی شهید قندی در یزد افتتاح شد .
    در حال حاضر از فیبر نوری در شبکه مخابرات به دو شکل شهری و بین المللی استفاده می شود .

     شهری

     

    به دو صورت داخل شهر تهران و بین شهری می باشد .
    اجرای پروژه فیبر نوری شهر بزرگ تهران در سال 70 آغاز شد و در مراحل بعدی مراکز جدید به آن افزوده شد .
    اولین پروژه فیبر نوری بین شهری به طول 54 کیلومتر بین تهران و کرج اجرا گردید و در ادامه آن طرح فیبر نوری با طول 516 کیلومتر در چهار مسیر تهران – ساوه ، تهران – گرمسار ، تهران – قزوین و ارتباط بین ساختمان میدان امام خمینی و مجتمع مخابرات انقلاب اسلامی به مورد اجرا گذاشته شد .

     فیبر نوری بین المللی

     

    ارتباط بین الملل TAE به منظور تأمین ارتباط مخابراتی از نوع پیشرفته با ظرفیت های بالا و کیفیت مطلوب به منظور پاسخگویی به نیازهای ارتباطی بین کشورهای آسیایی و اروپایی به طول 000/24 کیلومتر در مسیر 20کشور عضو طراحی گردیده است .
    2200 کیلومتر در داخل ایران و 700 کیلومتر در کشورترکمنستان توسط شرکت مخابرات ایران اجرا و یا در حال اجرا است .

    برخی از خدمات مخابرات

    1-   ارتباطات ماهواره ای

     

    سیستم اطلاع رسانی ماهواره ای توانایی برقراری ارتباط سریع و مطمئن را داراست و با استفاده از ایستگاه های زمینی قابل حمل و نقل می توان ارتباطاتی مخابراتی هر نقطه زیر پوشش ماهواره را در مدت یک ساعت امکانپذیر ساخت . ایران از طریق 3 مرکز ماهواره ای با کشورهای دیگر در ارتباط می باشد :
    1-   مرکز ارتباطات ماهواره ای شهید قندی ( اسد آباد ) شروع فعالیت سال 1348
    2-   مرکز ارتباطات ماهواره ای اصفهان ، شروع فعالیت سال 1365
    3-   مرکز ارتباطات ماهواره ای بومهن ، شروع فعالیت سال 1365

     

    اینمارست

    به عنوان یک سیستم ارتباطی جهانی ، خدمات ، دریایی ، هوایی و متحرک را در دریا ، هوا و خشکی فراهم می کنند و از سه بخش فضایی ، زمینی و ایستگاه های متحرک تشکیل یافته است .

     

    الف ) اینمارست A

    ایستگاه های ماهواره ای فرستنده و گیرنده سیار زمینی به صورت چمدان دستی قابل حمل به وزن 33 کیلومتر بود و با آنتنی به قطر 90 سانتیمتر قابلیت برقراری ارتباط تلفنی ، فکس و تلکس در سطح بین المللی به ویژه محیط های فاقد امکانات مخابراتی دارا می باشد .

     

    ب ) اینمارست C

    ایستگاه های ماهواره ای فرستنده گیرنده سیار زمینی به وزن حدود 14 کیلومتر بوده و با آنتن همه جهت قابل نصب بر روی وسایل نقلیه متحرک ، قابلیت برقراری ارتباط تلکس در سطح بین المللی دارا می باشد .

     

    ج ) تجهیزات وی ست

    ایستگاه های ماهواره فرستنده و گیرنده ثابت زمینی با آنتنی به قطر 8/1 متر و قابلیت بر قراری ارتباط دنیا در سطح کشور و به صورت شبکه اختصاصی انتقال دیتا را دارا می باشد .

     

    شبکه دیتا

     

    این شبکه با نام ملی « شارع » و نام بین المللی Iran pac بر اساس تکنیک PACKETSUITCHING بنا شده است .
    تجهیزات این شبکه در کلیه نقاط کشور نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است و کل کشور را تحت پوشش خود دارد . این شبکه از طریق چهار دروازه اصلی (CATE WAVY) با شبکه های اطلاع رسانی عمومی (PUBLICDATA NETWORK) کشورهای فرانسه (TRANSPAC) و گره (HINET-P) به صورت مستقیم و یا سایر کشورها به صورت ترانزیت ارتباط دارد . در حال حاضر چهار کاربرد اساسی برای IRAN PAC در داخل کشور به صورت ایجاد پایگاه های اطلاعاتی ، ایجاد شبکه های اختصاصی اطلاع رسانی ، ایجاد شبکه های خاص برای سرویس های اختصاصی و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای کاربران وجود دارد  

    سرویس شبکه با هوش IN و شبکه ISDN

    در دهه اخیر ، سیستم های مخابراتی به طور سریع گسترش یافته اند ، این گسترش ناشی از پیشرفت های تکنولوژی درزمینه های سوئیچ دیجیتال ، سیستم های انتقال نوری ، رشد سریع تلفن سیار و شبکه های دیتای سرعت بالا می باشد . شرکت مخابرات ایران همگام با سایر کشورها در تلاش است که آخرین سرویس های شبکه با هوش IN و ISDN را در کشور ایجاد نماید و در حال حاضر توانایی ارائه سرویس های زیر را به مشترکین در حد محدوده داراست .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مخابرات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مخابرات, مقاله در مورد تحقیق مقاله مخابرات, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مخابرات, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مخابرات, تحقیق درباره تحقیق مقاله مخابرات, مقاله درباره تحقیق مقاله مخابرات, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مخابرات, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مخابرات ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مخابرات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت