تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19314
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟

    می دانیم هر چه ارتفاع بیشتر می شود فشار هوا نیز کمتر می شود وفشار هوا نیز رابطه مستقیم با نقطه ذوب دارد به این صورت که هر چقدر فشار کمتر شود نقطه ذوب هم پایینتر می رود در نتیجه برف ها دیر تر ذوب می شوند.

    کمتر بودن دما و نیز دمیدن بادهای سرد علت دیرتر آب شدن برف روی قله کوه می باشد.دمای هوا به ازای هر 150 متر (حدود 490 فوت) حدود 1 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. به عنوان مثال دمای هوا در قله کوه اورست تقریباً در حدود 40- درجه سانتگیراد برآورد شده است.

    برای این که جسمی ذوب شود باید فشار بخار آن( تعداد مولکولها درحالت بخار ) به فشار محیط برسد . مسلما در محیطی با فشار بالا انرژی بیشتری لازم است تا مولکول های بیشتری از جسم جامد به حالت بخار در آیند وفشار جامد به فشار محیط برسد. درنتیجه دمای ذوب افزایش می یابد . پس چنانچه فقط بخواهیم نقطه ذوب را به فشار ربط دهیم انتظار داریم نقطه ذوب در سطح زمین که فشار بیشتر است، بیشتر باشد و یخ سطح زمین دیرتر آب شود، اما درقله کوه درست است که فشار کم است اما دما نیز کم است .انرژی جنبشی مولکول ها نیزکاهش یافته است .وفشار بخار جسم نیز کاهش یافته است.

    به دمایی که در آن، ماده به طور کامل از حالت جامد به مایع (یا بالعکس) تبدیل می‌شود دمای ذوب یا دمای انجماد می‌گویند.و به دمایی که در آن،ماده به طور کامل از حالت مایع به گاز (یا بالعکس) تبدیل می شود دمای جوش یا میعان می گویند.معروف‌ترین نقطهٔ ذوب / نقطهٔ انجماد نقطه جوش/نقطه میعان مربوط به آب می باشد.نقطهٔ ذوب و انجماد همیشه برای مواد خالص در نظر گرفته می شود.آب خالص در فشار یک اتمسفر در دمای صفر درجه سلسیوس منجمد می شود و در دمای صد درجه سلسیوس می جوشد.ناخالصی و فشار روی نقطهٔ ذوب /انجماد و نقطه جوش/میعان آب تاثیر می گذارد.

    افزایش فشار باعث افزایش نقطه جوش و کاهش فشار باعث کاهش نقطه جوش می‏شود. به طور مثال در ارتفاعات، آب در دمای پایین‏تری به جوش می آید.

    در تصویر زیر مقداری آب درون ظرفی ریخته شده است. دمای آب حدود 20 درجه سانتیگراد است. اگر هوای داخل ظرف توسط پمپ تخلیه شود، آیا آب به جوش می‌آید؟ (برای دریافت پاسخ خود به دو تصویر خوب دقت کنید)

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    بر خلاف موارد فوق، در دیگ زودپز (که فشار زیاد است) آب در دمای بالاتری می‏جوشد.

    به همین نحو، افزایش ناخالصی باعث افزایش نقطه جوش آب می‏ شود. به عنوان مثال افزایش نمک در آب باعث افزایش نقطه جوش آن می‏ شود و بدین ترتیب می‏ توانید نقطه جوش آب را به بالای 100C افزایش دهید.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان چرا برف در قله کوه ها دیر تر ذوب می شود؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت