تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19361
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: بهداشت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟

    بهداشت در واقع زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی می باشد و جامعه سالم و تندرست می تواند از منافع خود دفاع، و حقوق خود را کسب کند.

    بهداشت عبارت است ازعلم وهنرپیشگیری از بیماری ها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سطح سلامت و توانایی بشر که اگر تک تک افراد جامعه سالم باشند، می توان در مجموع، یک جامعه سالم و توانا به وجود آورد.

    در قانون اساسی بر مسأله بهداشت تاکید زیادی شده است. دراصول سوم، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی بر ضرورت تأمین بهداشت و فراهم نمودن امکانات بهداشتی و درمان بیماریها، و گسترش خدمات درمانی تأکید شده است.

     بهداشت در اسلام

    ازجمله ویژگی های فطری تمامی موجودات جهان غریزه پاکیزگی و میل به نظافت می باشد و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات به طور ذاتی به سلامتی و تامین تندرستی خود علاقه مند است.

    دین مبین اسلام، اهمیت زیادی برای انسانها قائل است و با وضع قوانین بهداشتی ، نسبت به حفظ سلامت افراد، برنامه ریزی کرده است.

    ناگفته نماند که تندرستی فقط سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه نیز اهمیت زیادی دارد وهرکدام ازاینها بریکدیگرتاثیرمتقابل دارند.اسلام نیز تاکید فراوان برخود سازی افراد جهت سلامت جامعه کرده و خط مشی زندگی را برای انسانها ترسیم نموده است.

    متأسفانه جوامع پیشرفته به ویژه در زمینه بهداشت، به خاطر عدم رعایت اصول اخلاقی و روابط اجتماعی ، مبتلا به بیمارهایی چون ایدز"Aids" شده اند که در حال حاضرعلاجی برای آنها وجود ندارد.

    دراسلام کلیه مسائل بهداشتی مانند بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت روانی، بهداشت اجتماعی و ... مطرح شده وبسیاری ازمباحث که هنوزعلوم تجربی امروز به آنها نرسیده است به طوروسیعی مورد توجه قرار گرفته است. مثل تاثیرمعنوی حلال و حرام، نجاست و پاکی و...

    دراسلام راجع به آب آلوده که می تواند سرمنشا وعامل انتقال بیماریها باشد، اشاره شده و قبل از اینکه دانشمندان به کشف و شناسایی میکروبها بپردازند سفارش شده که مصرف آب جوشیده ازهرجهت سودمند است زیرا حرارت باعث نابودی میکروبها و رفع آلودگی آب می شود و انسان را از خطر ابتلا به بیماری نجات می دهد و این نشان دهنده اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری ازشیوع بیماریها دراسلام است.

    ضرورت بزرگداشت هفته سلامت

      - گرچه اطلاع رسانی و حمایت روابط عمومی از رویدادها و دستاوردهای وزارتخانه در طول سال امری بدیهی و قطعی است. لیکن، به منظور برجسته سازی دستاوردها، تکریم فعالیتهای دست اندرکاران بهداشت و درمان، اطلاع رسانی و جلب مشارکتهای مردمی نسبت به تعیین یک مقطع زمانی خاص برای این منظور اقدام شده است.

      

     اهداف بزرگداشت هفته سلامت

     بزرگداشت فعالیت های حوزه سلامت و تقدیر از فعالان این حوزه

    تبیین اهمیت موضوع سلامت به عنوان زیرساخت توسعه پایدار

    جلب مشارکت و همکاری عمومی در راستای تحقق جامعه سالم

    تبیین شعار محوری «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار»

    جلب همکاری های بین بخشی

    جلب مشارکت مردم از طریق تشکل های غیردولتی، خیرین و واقفین

    جلب توجه دولت و مجلس به سلامت به عنوان زیرساخت توسعه پایدار

    توجه به فعالیت های فرهنگی به منظور ارتقاء سلامت جامعه

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بهداشت چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت