تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19385
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1

    خلاصه:

     Starry Night در واقع یک شبیه ساز آسمان است که قابلیت های زیادی دارد. با استفاده از آن می توان موقعیت هر ستاره ، سیاره ، سحابی و …. را در آسمان مشاهده کرد که البته کاربر می تواند خود را به جای ناظری در جاهای مختلف فضا قرار دهد و از آنجا آسمان را نگاه کند.

    این نرم افزار قابلیت این را دارد که اگر جسم جدیدی کشف شد مثل دنباله دار، قمر و …. با دادن اطلاعات لازم از قبیل پارامترهای مداری ، اندازه ، قدر و رنگ آن جسم را در نقشه آسمان وارد کرد و مانند دیگر اجرامی که از قبل در نرم افزار بوده از آن استفاده کرد.

    ازنکات جالب توجه دیگر این است که می توان تصاویر تخیلی صورتهای فلکی را مشخص کرد، مثلاً در صورت فلکی جبار که بصورت یک شکارچی است را نشان می دهد بطوریکه کاربر متوجه می شود منظور از این تمثیلی که برای جبار آورده اند چیست.

    از تواناییهای دیگر این نرم افزار این است که آسمان یک روز را می تواند بصورت فیلم نشان دهد، یعنی طلوع و غروب هر یک از اجرام سماوی را که در آن تاریخ قابل مشاهده اند را نشان می دهد.

    Starry Night می تواند تقریباً تمام خورشید گرفتگی ها را از سال 1601 تا سال2500 میلادی را پیش بینی کند که دقیقاً در چه زمانی و در چه مکانی از کره زمین قابل رؤیت است.

     

     

    فایل اجرایی:

    با ورود به فایل اجرایی Starry Night Deluxe 2.1 قسمتهای مختلف این نرم افزار را می توانید روی صفحه مانیتور ملاحظه کنید .

    File , Edit , Setting , Display , Guides , Livesky , Window , Help

     

    Edit :

    با ورود به این قسمت و انتخاب Find می توان با وارد کردن نام جسم مورد نظر جای آن را در آسمان پیدا کرد که بعد از آن می توانیم با وارد شدن دوباره به Edit و انتخاب قسمت get info اطلاعاتی مانند فاصله، قدر، زمان طلوع و غروب نسبت به افق ناظر، زاویه سمت ، ارتفاع ، زاویه بعد ، میل و … را درباره آن جسم بدست آورد.

     

    Setting:

    کاربر می تواند با ورود به این قسمت و انتخاب view location خود را بجای ناظری در جاهای مختلف قرار دهد. مثلاً می تواند خود را به جای ناظری در خورشید ، ماه ، زحل و … و یا در ایستگاه فضایی میر قرار دهد، حتی می تواند با انتخاب Fixed location مختصات هر موقعیتی را در فضا بدهد و خود را بجای ناظری در آنجا قرار دهد.

    با انتخاب زمین ( earth ) نقشه کره زمین را در اختیار کاربر قرار می گیرد و کاربر می تواند هر کجای نقشه را انتخاب کند و خود را بجای ناظری در آن منطقه قرار دهد و سپس با کلیک کردن روی set location می تواند نقشه آسمان رادر آنجا مشاهده کند.

    در قسمت option کاربر می تواند صفحه اصلی را به سلیقه خود از نظر رنگ ، سایز، نوع خط و …. تنظیم کند و یا می تواند در این قسمت مشخص کند که در صفحه نمایش نام سیارات ، نام ستاره ها و یا نام اجرام مسیه باشد.

    در قسمت Megnitudes می توان حد قدر آسمان را مشخص کرد:

     

     

    Display:

    با وارد شدن به این قسمت و انتخاب horizon کاربر می تواند مکانی که در آنجا قرار داد ( افق ) را حذف کند و اجسامی را که هنوز طلوع نکرده و یا غروب کرده اند، که دیگر دردید ناظر نیستند رامشاهده کند.

    از فرامین دیگر این قسمت این است که می توان مثلاً در صفحه مانیتور فقط ستاره ها یا فقط سیارات و … را انتخاب کند.

     

    Guides :

    در این قسمت می توان با کلیک کردن روی Constellations محدوده صورتهای فلکی را مشخص کرد.

    با کلیک کردن روی Onscreen Info اطلاعاتی مانند محل ناظر ، تاریخ و ساعت بر حسب UT ( universal Time ) مشخص می کند.

     

    Window :

    در این قسمت می توان بخشهایی را روی صفحه مانیتور آورد مثل Time که زمان را نشان می دهد و یا قسمتی را روی صفحه مانیتور می توان باز کرد بنام planets که در آن می توان با کلیک کردن روی هر سیاره آن را آورد و موقعیتش را در آسمان مشاهده کرد.

    قسمتی بنام Mouse info وجود داردکه اگر Mouse را روی جسمی برده شود موقعیت دقیق آن مثل بعد، میل قدر و اسم اختصاصی آن را مشخص می کند.

    Example File :

    در شاخه ای که این نرم افزار نصب می شود آیکونی بنام Example File کپی می شود که در آن کاربر می تواند یک سری تنظیمات و کارهایی را که با Starry Night می شود انجام داد مشاهده کند به عنوان مثال با ورود به شاخه زیر :

    Starry Night Deluxe \ Example File \ Exercises

    و انتخاب گزینه Ecliptic with ref plane ملاحظه می شود که با انتخاب یک موقعیت مناسب برای ناظر و انتخاب مدارهای سیارات می توان حرکت سیارات منظومه شمسی و اقمارشان رادر روی مدارهای خود به دور خورشید تنظیم و شبیه سازی کرد.

    در این مقاله سعی شده که اطلاعاتی بطور جامع وکلی بیان شود که البته این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد که با ورود به جزئیات بیشتر می توان در زمینه تخصصی نجوم و همچنین نجوم آماتوری کار کرد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آشنایی با نرم افزار Starry Night Deluxe 2.1
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت