تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: word کد فایل: 2025
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور

     1 هدف

     هدف از تدوین این استاندارد تعیین روشهای اندازه‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور می‏باشد .

      2 دامنه کاربرد

     این استاندارد جهت اندازه‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور کاربرد دارد .

      3 نمونه‏برداری

     طبق استانداردهای روش نمونه‏برداری در مواد غذائی عمل شود .

      4 روش کار

     4-1- اندازه‏گیری اوره به طریق اسپکتروفتومتری

     4-1-1- وسایل مورد نیاز

      اسپکتروفتومتر با حداکثر باند 2/4 در طول موج 420nm با سلهای یک سانتیمتری

     4-1-2- معرفها و مواد مورد نیاز :

     4-1-2-1- محلول پارادی متیل آمینوبنزالدئید 1

     16 گرم پارادی متیل آمینو بنزالدئید را در یک لیتر الکل و 100 میلی‏لیتر اسید کلریدریک حل نمائید . این محلول برای یک ماده پایدار می‏ماند .

     4-1-2-2- اسید استیک

     4-1-2-3- محلول استات روی : 22 گرم استات روی 2H2O 2(,OAC)Zn را در آب حل کرده و 3 میلی‏لیتر اسید استیک بآن اضافه نمائید سپس آن را تا حجم 100 میلی‏لیتر رقیق نمائید .

     4-1-2-4- محلول فروسیانور پتاسیم : 10/6 گرم فروسیانور پتاسیم 6  3H2O(,CN) K2Fe را در آب حل کرده و به حجم 100 میلی‏لیتر برسانید .

     4-1-2-5- زغال اکتیو (60 - G)

     4-1-2-6- محلول بافر فسفات با 7 = PH

     4-1-2-7- محلولهای استاندارد اوره :

     الف : محلول استاندارد اولیه با غلظت 5ml/mg

     5 گرم اوره را با دقت یک میلی‏گرم در آب حل کرده و سپس آن را تا حجم یک لیتر برسانید .

     ب : محلولهای استاندارد مورد استفاده با غلظتهای 0/2 , 0/4 , 0/6 , 0/8 , 1 , 1/2 , 1/4 , 1/6 , 1/8 و 2 میلی‏گرم اوره در 5 میلی‏لیتر : به ترتیب 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20 میلی‏لیتر از محلول اولیه (5ml/mg) را برداشته و در بالن ژوژه‏های 50 میلی‏لیتری ریخته و هر کدام را با محلول بافر فسفات 7 به حجم برسانید .

     ج : محلول مرجع : محلول اوره استاندارد با غلظت 1/mg5ml را که بشرح فوق تهیه گردیده بعنوان استاندارد مرجع بکار ببرید . این محلول در حرارت کمتر از 24 درجه سلسیوس به مدت یک هفته ثابت می‏ماند .

     4-1-3- رسم منحنی استاندارد اوره :

     از هر یک از محلولهای استاندارد اوره ( طبق بند ب ) 5 میلی‏لیتر برداشته و در لوله‏های 25 میلی‏لیتری ریخته و به هر کدام 5 میلی‏لیتر محلول DMAB اضافه نمائید و یک محلول شاهد نیز حاوی 5 میلی‏لیتر محلول بافر 7 باضافه 5 میلی‏لیتر محلول DMAB تهیه نمائید . لوله‏ها را کاملا تکان داده و بگذارید 10 دقیقه در بن ماری 25 درجه سلسیوس بماند . سپس جذب هر یک از محلول‏ها را در طول موج 420nm با استفاده از سلهای یک سانتیمتری در مقابل شاهد ( با جذب صفر ) بخوانید . آنگاه میزان جذب محلولها را در مقابل غلظت‏ها رسم نمائید . منحنی بدست آمده بایستی به صورت خط راست باشد در غیر این صورت آزمایش بایستی تکرار شده و محلول DMAB نیز تازه تهیه گردد .

     4-1-4- روش اندازه‏گیری نمونه :

     یک گرم از نمونه آسیاب شده را وزن نموده و در یک بالن ژوژه 500 میلی‏لیتری ریخته و بآن یک گرم زغال اکتیو و حدود 250 میلی‏لیتر آب , 5 میلی‏لیتر محلول استات روی و 5 میلی‏لیتر محلول فروسیانور پتاسیم اضافه نمائید . سپس مخلوط را به مدت 30 دقیقه کاملا با تکان دهنده تکان دهید و پس از آن حجم آن را با آب به 500 میلی‏لیتر برسانید . آنگاه بگذارید بماند تا رسوب ته نشین گردد . سپس آن را با استفاده از کاغذ صافی واتمن شماره 40 صاف کرده بطوریکه محلول صاف شده کاملاؤ شفاف باشد .

     5 میلی‏لیتر از محلول صاف شده را در یک لوله آزمایش ریخته و بآن 5 میلی‏لیتر محلول DMAB اضافه کرده و کاملا تکان دهید . همراه با نمونه یک محلول استاندارد مرجع ( طبق بند ج ) و یک محلول شاهد نیز تهیه نموده و آنها را در بن‏ماری با حرارت 25 درجه سلسیوس به مدت 10 دقیقه قرار دهید سپس میزان جذب نمونه و استاندارد را در مقابل شاهد در طول موج 420nm قرائت نموده و درصد اوره را طبق فرمول زیر محاسبه نمائید .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, مقاله در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, تحقیق درباره تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, مقاله درباره تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استاندارد روش اندازه ‏گیری اوره و ازت آمونیاکی در خوراک دام و طیور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت