تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20462
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها

     

    راهنمای عیب یابی
    اولین چیزی که باعث می شود تکنسین شبکه بتواند ایراد احتمالی را تشخیص دهد ، بررسی این موضوع است که پیش از این شبکه در چه شرایطی به طور صحیح کار می کرده است . شناخت آن شرایط باعث تشخیص آسانتر عامل پدید آورنده خطا می گردد . اما متاسفانه بعضی از تجهیزات شبکه فاقد داده های فنی لازم برای رفع عیب یا مستنداتی برای آگاهی یافتن از شرایط کارکرد صحیح آن ها هستند و متخصصان هنگامی در کار با آن هاموفق هستند که نمونه های مختلفی از آن ها را دیده ، نصب کرده و با شرایط کارکرد آن ها آشنا باشند . اما همان متخصصان هم ممکن است فراموش کنند که کدام یک از دستگاه ها ، در کدام شرایط بهترعمل می کردند یا کدام پیکر بندی برای کدام محیط مناسب تر بوده است . برای آنکه فاصله بین تکنسین های مختلف با یکدیگر کمتر شود و راه یافتن خطا ها کوتاه تر گردد ، رعایت نج نکته ضروری است . این موارد را می توان پنج گام برای کسب موفقیت در کشف خطا نام گذاشت .

     

    گام اول : مستند سازی شبکه
    در دست داشتن آخرین نقشه های فیزیکی و منطقی شبکه ، کمک شایانی به شناخت وضعیت فعلی شبکه می نماید . با این نقشه ها می توان ادوات مختلف ، پیکر بندی ها ، و آدرس ها راتحت نظارت داشت . ضمن آنکه از این طریق کار عیب یابی آسانتر می گردد.

     

    گام دوم : جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل خطای پیش آمده
    فرض کنید که اشکال کار می دانید ، آیا می توانید آن را مستند کنید ؟ آیا قبل ازبروز خطا ، هشداری از ایستگاه های کاری صادر نشده است ؟ برای این که این مرحله را ساده تر کنیئ . می توانید از دستگاه LinkRunner، محصول شرکت Fluke Networks استفاده کنید . این ابزار که به سادگی قابل حمل است می تواند اشکالات اولیه درلایه فیزیکی را نشان دهد . این ابزار می تواند در خدمت تکنسین ها باشد تا در صورتی که اشکال شبکه ، فراتر از اشکالات معمولی بود ، از متخصصان مجرب تری استفاده گردد. پس در گام دوم ، با استفاده از ابزارهای کمکی به جمع آوری کلیه اطلاعات موجود می پردازیم و اشکالات لایه فیزیکی رابررسی می نماییم .

     

    گام سوم : دامنه مشکل ایجاد شده را محدود کنید
    قدم بعدی محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده است . باید یررسی کنیم که مشکل مربوط به بخشی از شبکه است یا فقط به یک کانیت محدود است ؟ مثلا اگر مشکل مربوط ب هکلانیت است پس به کابل فیزیکی یا ایستگاه کاری محدود می گردد. یعنی پس از جمع آوری اطلاعات،باید آن را به مشکل پیش آمده محدود نماییم .

     

    گام چهارم : مشکل را رفع کنید
    پس از محدود کردن دامنه مشکل ، رفع آن آسان خواهد شد . در مورد ادوات سخت افزاری ، معمولا باید آن را تعویض نمود . مثلا تعویض Patch Cable یا تغییر پورت سوئیچ یا تعویض کارت شبکه کلانیت . این گام وقتی تکمیل می شود که پس از رفع عیب ، شبکه مجددا تست شودتا ازرفع کامل اشکال اطمینان حاصل گردد.

     

    گام پنجم : کارهای انجام نشده را مستند کنید
    حالا باید مجددا گام اول را تکرار کنید . یعنی مشکل پیش آمده و نحوه رفع آن را مستند سازی کنید . این کاربر برای مراجعات بعدی بسیار مفید خواهد بود .
    اما آیا انجام این دادن همه این مراحل لازم است ؟
    گاهی پیش می آید که مشکلات شبکه ، ناشی از اشکلات سیستم عامل است . غلب تکنسین هایی که در واحدهای فنی مستقر هستند ، هنگام انجام راهنمایی تلفنی ، به کاربران می گویند که «یک بار کامپیوترتان را بوت کنید .» این راه حل ، در بعضی موارد مشکل را مرتفع می کند و دیگر نیاز به طی کردن گام های پنج گانه نیست . حسن این کاردر این است که تکنسین بدون این که محل کارش را ترک کند ، مشکل را برطرف نموده است .
    اما بعضی مشکلات با بوت کردن ساده از بین نمی روند . در این موقع ، در صورتی که کاربر کامپیو تر بتواند از خط فرمان (Command Prompt) سیستم عامل استفاده نماید ، راهنمایی تلفنی را همچنان می توان ادامه داد . یعنی فرمان IPCONFIG می تواند وجود اتصال فیزیکی را بررسی نماید .
    مثلا وقتی PC برای پروتکل DHCP پیکر بندی شده اما آدرس پیش فرض ویندوز (169.254.X.X) را بر می گرداند ، مشخص می شود که کلانیت نمی تواند با سرور DHCP ارتباط برقرار کند .
    یا وقتی یک کامپیوتر پر تابل را به شبکه متصل می کنیم ، بایستی آدرس همان شبکه راداشته باشد . اما آگاهی اوقات DHCP ارتباط برقرار کند .
    یا وقتی یک کامپیوتر پرتابل را به شبکه متصل می کنیم ، بایستی آدرس همان شبکه را داشته باشد . اما گاهی گاهی اوقات DHCP، آدرس subnet دیگری را به آن اختصاص می دهد . اکنون کاربر می تواند دودستور C:>ipconfig/release و C:>ipconfig/renew را وارد می نماید. یعنی می خواهد که آدرس lP جدیدی داشته باشد . اگر سیستم پاسخ دهد که انجام عمل DHCP میسر نیست . آن گاه این احتمال وجو دارد که کاربر از پیکر بندی lP ااستاتیک استفاده کرده باشد . در این حالت جهت بررسی صحت گزارش ، باید به مستندات شبکه مراجعه نمود .
    در حالتی دیگر ، اگرکاربر یک آدرس lP را اعلام کند ، باید از طریق ping کردن ، آن بررسی نمود . اگر PC کاربر ، پاسخ مناسب می دهد ، یعنی آ ن که انجام فعالیت های متداول نظیر باز کردن صفحه وب انجام پذیر است . در غیراین صورت بایستی کامپیوتر را از نزدیک مورد بررسی قرارداد.

     

    بررسی مشکل به صورت حضوری
    پس از حضور در محل کاربر ، کار جمع آوری اطلاعات شروع می شود . سؤال اول این است که انجام کدام عمل باعث بروز مشکل شد ه است . گاهی اوقات پاسخ این سؤال، چندان روشنگرنیست . زیرا کاربرمی گوید که وی کارخاصی انجام نداده است و همه کارها صورت گرفته در حد کارهای معمولی روزانه بوده است یا آن که دقیقا می داند چه اتفاقی افتاده ولی ترجیح می دهد درباره آن توضیحی ندهد ، یا مسئوولیت انجام آن را بر عهده نگیرد .
    در این مواقع باید کاربر را مطمئن سازید که توضیح درباره نحوه بروز مشکل به رفع سریع آن کمک خواهد کرد . به غیر از این ها از انجام تغییرات محلی نیز سؤال کنید . مثلا این که به تازگی دکوراسیون اتاق محل کار تغییر کرده است ی یک برنامه محافظ نمایش جدید نصب شده است یا مواردی از این دست
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, مقاله درباره تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله عیب یابی آسان تر شبکه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت