تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21101
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها

    ترمیستور از مواد نیمه هادی ساخته می شود. ترمیستور از اکسید فلزاتی چون منگنز، نیکل، کبالت، مس و یا آهن همراه با سیلیکون ساخته می گردد. رنج دمای آن  50- تا 150 و نهایت 300 درجه سانتیگراد می باشد. در بیشتر مصارف مقاومت آن در دمای 25 درجه سانتیگراد( در RTD مقاومت آن نسبت به صفر درجه محاسبه می شد در ترمیستورها نسبت به 25 درجه سانتیگراد محاسبه می شود.) بین 100 تا 100کیلو اهم می باشد. البته ترمیستورهایی با مقاومت اولیه پایین تر از 10اهم و بالاتر از 40مگا اهم نیز استفاده می شود.

    ترمیستورها به دو نوع تقسیم می شوند(Negative Temperature Coefficient NTC که با افزایش دما مقاومت آن کاهش می یابد و(Positive Temperature Coefficient) PTC که با افزایش دما مقاومت آن کاهش می یابد.

    ترمیستور نوع NTC حساسیت  3- %  تا 6- دارد که در مقایسه با RTD خیلی بالاتر است که باعث گشته سیگنال پاسخ بهتری نسبت به ترموکوپل و RTD داشته باشد، از جهت دیگر حساسیت پایین RTD و ترموکوپل آنها را انتخاب خوبی برای دماهای بیش از 260 درجه سانتیگراد کرده است و این محدودیتی برای ترمیستور است.

    در سال 1833 میشل فاراده فیزیکدان و شیمی دان انگلیسی گزارشی در مورد رفتار نیمه هادی سولفید نقره داد، که این جرقه اولیه پیدایش ترمیستور بود. به خاطر محدودیتی که ترمیستور در سختی تولید و کاربرد در صنعت داشت تولید تجاری و استفاده از آن تا صد سال بعد انجام نشد و از سال 1980 استفاده از ترمیستور به صورت گسترده شروع شد.

    مدار بهسازی

    برای تبدیل مقاومت ترمیستور به ولتاژ می توان از مدار پل استفاده نمود ولی به دلیل مشخصه غیر خطی ترمیستور، خطای غیر خطی مدار پل تاثیر می گذارد که در صورت استفاده از مدار پل باید این موضوع لحاظ شود.

    روش دیگر استفاده از مدار تقسیم ولتاژ است.که به دلیل مقاومت زیاد ترمیستور راه حل مناسبی می باشد.

    روش دیگر استفاده از مدار زیر است.میکروکنترلر PIC12C508 که توضیح داده می شود.

    روش دیگر استفاده از مدار پایین است که روشی مشابه تقسیم ولتاژ می باشد. در این روش OP. Amp با نسبت مقاومت ترمیستور به Rs ولتاژ خروجی را تولید می کند.

    یک کار دیگر استفاده از مدار مجتمع AD7711 است که یک A/D می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اصول و مبانی ترمیستور ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت