تحقیق مقاله میوه ها

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21284
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله میوه ها

     

    بادام میوه Prunus dulcis ) سابقا" بعنوان Prunus amygdalusیا Amygdalus communis طبقه بندی می شد) است که زیرتیره Prunoideae از خانواده روزاسیا تعلق دارد. منشاء این لغت که احتمالا"واژه فرانسه قدیمی almande یا alemande و لاتین دیرگاهی amandola می باشد ، بوسیله شکل amingdolaازیونانی amugdale ( بادام) برگرفته شده است ؛ تبدیل al به a شاید به علت اشتباه شدن آن با حرف تعریف ال در عربی باشد ؛ ابتدا حرف a از این لغت حذف شد ( مانند شکل ایتالیایی mandorla) تلفظ انگلیسی a-mond و فرانسوی مدرن amande نشان دهنده شکل واقعی کلمه هستند. بعضی از زیست شناسان هلوها و بادامها را بعنوان زیررده Amygdalus در Prunus طبقه بندی می کنند که فاقد میوه های شیرین و گوشت داری است که در سایر اعضاء طبقهPrunus یافت می شود( از قبیل آلو و گیلاس)، و به جای آن ، دانه هایی خوراکی که دارای پوششی سفت هستند قرار میگیرند که آنها را معمولا" در مصارف آشپزی مغز می نامند.

     

    به نظر می رسد بادام یک درخت بومی آسیای غربی ، کرانه جنوبی دریای مدیترانه و مراکش باشد اما بصورت گسترده ای در مناطق گرمسیری جهان کهن پراکنده بوده است. درخت بادام میوه خود را در جنوب انگلستان بعمل می آورد. این درخت اندازه ای متوسط ؛ برگهای نیزه ای با حاشیه دندانه دارو دارای گل در اوایل بهار است . میوه آن یک شفت با پوشش خارجی پرزدار است که برون بر نامیده می شود و پوسته سخت وشبکه دار یا درون بررا دربر می گیرد. دانه آن یک مغز است که بوسیله این پوششها محصور می گردد. درخت بادام در سوریه و فلسطین رشد می کند و در انجیل به این درخت تحت عنوان"Shaked" به معنی عجله اشاره شده است . کلمه Luz که در کتاب پیدایش 30:37 وجود دارد و در بعضی ترجمه ها بصورت hazel دیده می شود نام دیگری برای بادام است . در فلسطین این درخت درژانویه به گل می نشیند . استعمال نام Shaked یا hasten برای بادام مثل کاربرد نام May برای زالزالک است که معمولا" در همین ماه در انگلستان گل می دهد. عصای هارون که در شماره های 17 به آن اشاره شد از درخت بادام بود و هنوز یهودیان برای روزهای کنیسه یا جشنهای بزرگ عصاهایی از شکوفه بادام همراه دارند. میوه بادام الگویی را برای انواع خاصی از آثار تزئینی خمیده ارائه می کند( کتاب خروج 34-33: 25 ؛ 20-19: 37(

    به نظر می رسد بادام یک درخت بومی آسیای غربی ، کرانه جنوبی دریای مدیترانه و مراکش باشد اما بصورت گسترده ای در مناطق گرمسیری جهان کهن پراکنده بوده است. درخت بادام میوه خود را در جنوب انگلستان بعمل می آورد. این درخت اندازه ای متوسط ؛ برگهای نیزه ای با حاشیه دندانه دارو دارای گل در اوایل بهار است . میوه آن یک شفت با پوشش خارجی پرزدار است که برون بر نامیده می شود و پوسته سخت وشبکه دار یا درون بررا دربر می گیرد. دانه آن یک مغز است که بوسیله این پوششها محصور می گردد. درخت بادام در سوریه و فلسطین رشد می کند و در انجیل به این درخت تحت عنوان"Shaked" به معنی عجله اشاره شده است . کلمه Luz که در کتاب پیدایش 30:37 وجود دارد و در بعضی ترجمه ها بصورت hazel دیده می شود نام دیگری برای بادام است . در فلسطین این درخت درژانویه به گل می نشیند . استعمال نام Shaked یا hasten برای بادام مثل کاربرد نام May برای زالزالک است که معمولا" در همین ماه در انگلستان گل می دهد. عصای هارون که در شماره های 17 به آن اشاره شد از درخت بادام بود و هنوز یهودیان برای روزهای کنیسه یا جشنهای بزرگ عصاهایی از شکوفه بادام همراه دارند. میوه بادام الگویی را برای انواع خاصی از آثار تزئینی خمیده ارائه می کند( کتاب خروج 34-33: 25 ؛ 20-19: 37)

     

    دونوع درخت بادام وجود دارد یک نوع ( دارای گلهای صورتی) بادام شیرین تولید می کند و نوع دیگرآن ( با گلهای سفید) بادام تلخ دارد. مغز نوع اول حاوی روغن نافرار و امولسیون است . تا اوایل قرن بیستم از آن به صورت خوراکی در پزشکی استفاده می شد اما به این شرط که بادام نوع تلخ به آن اضافه نشده بود؛ در پزشکی نوین هم نسبتا" متداول بود اما پزشکان دیگر آنرا تجویز نکردند.

     

    بادام تلخ نسبتا" پهن تر و کوتاه تر از نوع شیرین است و حاوی تقریبا" 50% روغن نافرار موجود در بادامهای شیرین می باشد. همچنین دارای امولسیون مخمر است که در حضور آب روی آمیگدالین و گلوکوئید قابل حل اثر کرده ، تولید گلوکز، سیانور و روغن عصاره ای بادام تلخ یا بنزالدئید می کند. ممکن است بادامهای تلخ بین 6 تا 8 درصد اسید پروسیک « سیانید هیدروژن) تولید نمایند. زمانی عصاره بادام تلخ مصرف پزشکی داشت اما حتی مقدار کم آن خطرناک و مقدار زیاد آن کشنده بود ؛ اسید پروسیک را قبل از مصرف باید خارج نمود.

    روغن غیر فرار را( "Oleum Amygdalae") که می توان از هر یک از انواع بادام تهیه نمود ، یک استراسیداولئیک گلیسریل است که دارای کمی بو و طعم میوه های مغز دار است. در آب غیر قابل حل می باشد اما به سرعت در کلروفرم یا اتر حل می گردد. از آن می توان بعنوان جایگزینی مطلوب برای روغن زیتون استفاده کرد . خود بادام شیرین عملا" فاقد نشاسته است بنابراین می توان از آن در تهیه کیک و بیسکویت برای بیماران دیابتی یا هر نوع دیگری از بیماریهای قندی استفاده کرد. همچنین عصاره بادام می تواند جایگزین مناسبی برای عصاره وانیل دربین بیماران دیابتی باشد. از بادام شیرین در شیرینی بادامی ، نقل بادامی، ماکارون ( نان شیرینی نارگیل دار) و سایر دسرها استفاده می شود. بادامها در هر اونس حاوی 35% USRDA ویتامین E و مقدار زیادی چربی monounsaturated که یک چربی خوب و پایین آورنده کلسترول LDL است، می باشد.

     

    زیتون

    زیتونها (نام علمی: Olea europaea) شامل تقریباً 20 گونه درختان کوچک از خانواده Oleaceae بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته اند. آنها همیشه سبز بوده و دارای برگهایی کوچک و یکپارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته اند. میوه این گیاه یک شفت می‌‌باشد.

    معروف‌ترین گونه شناخته شده این گیاه زیتون اروپایی نام دارد Olea europaea که از دوران باستان برای تهیه روغن زیتون و نیز برای خوردن خود میوه آن کاربرد داشته است ( که در حالت طبیعی تلخ است که باید در معرض تخمیر طبیعی قرار گیرد و یا به منظور قابل خوردن نمودن، آنرا در آب نمک بخوابانند).

    زیتون وحشی به شکل درخت کوچک یا بوته هایی با رشد هرزه و تیغدار است که دارای برگهایی دوک مانند وتیز، رنگ سبزمایل به خاکستری در قسمت بالا می‌‌باشد، زیتون وحشی جوان در قسمت پایین سفید رنگ و دارای پولکهایی مایل به سفید است ؛ گلهای سفید کوچکی دارد که کاسه و جام گلها دارای چهار درز کاسه گل، دو پرچم و کلاله شکافته می‌‌باشد این گلها به تدریج به شکل خوشه هایی که ازبغل برگها ظاهر می‌‌شوند بر روی چوبهای سالهای آخر می‌‌روید ؛ شفت ( میوه) در گیاه وحشی کوچک و دارای غلافی گوشتداراست این غلاف که تعیین کننده ارزش اقتصادی میوه می‌‌باشد در نوع وحشی نسبتاً نازک است. انواع کشت شده خصوصیات متفاوتی دارند اما فشرده تر، حاصلخیزتر و بی خار است.

    منطقه‌ای بومی و مسلم در سوریه و قسمتهای ساحلی آسیای میانه، فراوانی آن دریونان ومجمع الجزایر آن و کنایات فراوانی که توسط شعرای قدیمی در مورد آن بکار رفته نشان می‌‌دهد که زیتون بومی این نواحی بوده است اما در نواحی دورافتاده از مشرق زمین زیتون کشت نشده و کم و بیش به شکل نوع ابتدایی خود بازگشته است. این مسئله نشان دهنده مزیتی ویژه برای خاکهای آهکی و تمایل به نسیم دریایی است، درحالیکه شکوه و جلال خاصی بر روی سراشیبی های آهکی و پرتگاههایی که بیشتر سواحل شبه جزیره یونان و جزایر کنار آنرا تشکیل می‌‌دهند ایجاد شده است.

    از دیدگاه پرورش دهندگان مدرن، تنوع زیتون های شناخته شده بسیارزیاد است. فقط در ایتالیا حداقل 300 گونه وجود دارد اما تعداد کمی از آنها تاحد زیادی رشد می‌‌کنند.گونه‌های اصلی ایتالیا 'Leccino', 'Frantoio'و 'Carolea' هستند.هیچکدام از آنها را نمی‌توان با توصیفات باستانی همانند دانست، اگرچه بعید نیست بعضی از گونه‌های نازک برگ که بیش از همه مورد توجه می‌‌باشند از تبار Licinian معروف باشند.درختان پهن برگ اسپانیا میوه‌های درشت می‌‌دهند اما غلاف آنها طعمی نسبتاً تلخ تر دارد و کیفیت روغن آنها نامرغوب تر است.این زیتونهای اسپانیایی است که معمولاً پس ازسوراخ سوراخ شدن و پر شدن پرورده شده وپس از خواباندن در آب نمک تازه خورده می‌‌شوند( با فلفل ترشی، پیاز ترشی یا سایر چاشنی ها).

    درختان زیتون حتی زمانیکه بدون هرس رشد آزادانه دارند دارای رشد بسیار آهسته‌ای هستند اما هنگامیکه امکان رشد طبیعی را در طول چند سال پیدا می‌کنند گاهی اوقات قطر تنه آنها به میزان چشمگیری افزایش می‌‌یابد. De Candolle محیطی بیش از 10 متر (33 پا) را به ثبت رسانده که احتمال می‌‌رود عمرآن به چند قرن برسد. قدمت بعضی از درختان زیتون ایتالیا را به اولین سالهای امپراطوری یا حتی روزهای جمهوری روم نسبت می‌‌دهند؛ اما همیشه سن چنین درختان باستانی در زمان رشد مورد تردید قرارمی گیرد و شناسایی آنها با توصیفات قدیمی هنوز دشوارتر است.درختان تحت پرورش به ندرت به ارتفاع بیش از 15 متر می‌‌رسند (50 فوت) و معمولاً در فرانسه و ایتالیا بوسیله هرس کردن های زیاد به ابعادی بسیار محدود ترمنحصر می‌‌شوند .چوب آن که به رنگ زرد یا قهوه‌ای مایل به سبز روشن است اغلب با ته رنگ تیره تری رگه دار شده است و بسیار سخت و متراکم می‌‌باشد چوب آن برای قفسه سازان و خراطان تزئینی بسیار با ارزش است.

    درخت زیتون از راههای مختلفی تکثیر می‌‌شود اما معمولاً روش قلمه زدن یا خوابانیدن شاخه ارجح می‌‌باشند ؛ این درخت در خاکهای مساعد به آسانی درخت بید ریشه می‌‌کند و زمانیکه قطع می‌‌شوند مکنده ها رااز ریشه جدا می‌‌کند.شاخه‌های مختلف این درخت را به اندازه‌های چند اینچی برش می‌‌دهند و بصورت نسبتاً عمیقی در زمینهای کود داده شده که می‌‌کارند ؛ قطعات کوچکتررا گاهی اوقات بطور افقی داخل شیارهای کم عمقی قرار می‌‌دهند که اگر با چند اینچ خاک پوشیده شوند به سرعت جوامهایی شبسه مکنده روی آنها ظاهر می‌‌شود.

     

    سیب

     

    سیب ( دقیقا" یک میوه شفتدار) میوه درختی ازطبقه Malus است که عضوی از خانواده گل سرخیان بوده ( روزاسیا) و در طول تاریخ کشت می شده است . بیشتر گروه سیبها به گونه M. domesticaیا پیوندیهای آن تعلق دارند.

    اجداد وحشی سیبها احتمالا" درختی به نام Malus sieversii ( که فاقد اسم همگانی است) بود که هنوز هم در قزاقستان یافت می شود.محققان در حال مطالعه روی M. sieversii که در برابر بسیاری از بیماریها و آفات مقاوم است می باشند تا بتوانند یک سیب مقاوم تر در برابرسرما بوجود آورند.

    تاریخچه

    در کلیه مناطق آب و هوایی خنک ، سیب غذای بسیار مهمی بوده است . نسبت به سایرمیوه های درختی ( احتمالا" بجز مرکبات) سیب را می توان برای ماهها انبار نمود درحالیکه همچنان ارزش غذایی خود را حفظ می کند. سیبهای زمستانی که در اواخر پاییز چیده شده و در دمای بالای انجماد در سردخانه یا اتاق سیب نگهداری می کنند از سال 1800 غذای مهمی در اروپا و آمریکا به شمار می رفته است .

     

    گونه های سیب

     

     

    بیش از 7500 گونه سیب شناسایی شده است . این گونه ها در نقاط فراشمالگانی ، نیمه حاره و معتدل وجود دارند. چون درختان سیب به شرایط خنک کننده( chilling requirement) نیازدارند در آب و هوای استوایی گل نمی دهند.

     

    در بین رایج ترین گونه های تجاری سیب می توان به این موارد اشاره کرد Braeburn) نیوزیلند( ، سیب نارنجی cox «بریتانیا – گونه قدیمی که امروزه محبوبیت گذشته را ندارد) ، فوجی ( آسیا، استرالیا) ، گالا( نیوزیلند) ، سیب طلائی( آمریکا ، اروپا) ، گرانی اسمیت ( استرالیا و کالیفرنیا) ، جونا گلد( آمریکا) ، جوناتان ( آمریکا) ، مکین تاش ( کانادا) ، سیب قرمز( آمریکا) و نوعی سیب زمستانی ( آمریکا). تمامی این سیبها بجز نوع آخر شیرین و رنگین هستند. گرانی اسمیت ترش است و بعضی از مردم آنرا بصورت تازه می خورند در ضمن برای آشپزی هم مطلوب هستند. پوست آن سبز روشن خالدار است . این گونه سیب برای رشد کامل نیازمند آب و هوایی گرم بوده و فصل رشد طولانی مدتی دارد اگرچه میوه های نامرغوب تر در مناطق نامناسب رویش می کنند. ] تصویر معروفی از سیب گرانی اسمیت بر روی آرم Apple Records وجود دارد) یک شرکت سازنده ترانه که آهنگهای گروه Beatlesرا منتشر می کند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله میوه ها

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله میوه ها , مقاله در مورد تحقیق مقاله میوه ها , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میوه ها , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میوه ها , تحقیق درباره تحقیق مقاله میوه ها , مقاله درباره تحقیق مقاله میوه ها , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میوه ها , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میوه ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله میوه ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت