تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21524
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز

    نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز

    ونجلیز یکی از معروف ترین سرایندگان و آهنگسازان یونان محسوب می شود. او تاکنون تنظیم کننده و سازنده بسیاری از آهنگ ها و تعداد زیادی موسیقی فیلم بوده. وی زیاد در انظار عمومی ظاهر نمی شود و به ندرت مصاحبه می کند. به شایعات و مسائل حاشیه ای بی توجه است و تمام تمرکز خود را به کارش معطوف می کند.

    ونجلیز ادیسیوس پاپاتاناسیوس در 29 مارس 1643 در شهر کوچکی در نزدیکی والوس یونان متولد شد. از چهار سالگی شروع به نواختن پیانو کرد و در 6 سالگی اولین تصنیف خود را برای عموم اجرا کرد. از همان زمان کودکی استعداد خود را در موسیقی نشان داد . والدینش سعی کردند با گرفتن معلم خصوصی او را تشویق کنند اما او به آموزش های رسمی جواب نداد. خود ونجلیز در این باره می گوید: همیشه احساس می کنم که نمی توان همه چیز را از طریق آموزش های کلاسیک یاد گرفت چرا که این تجربه‌ها و اندوخته های فردی هستند که در نهایت نتیجه می دهند.

     

    ونجلیز با اکثر سازهای موسیقی آشنایی دارد؛ او سراینده، تنظیم کننده و تهیه کننده نیز هست. تهیه بیش از 20 آلبوم، ساختن موسیقی برای بسیاری از فیلم ها (از جمله فیلم «فتح بهشت» که با استقبال منتقدان روبرو شد)، برنامه های تلوزیونی، تئاتر و رقص های باله او را تبدیل به پرکارترین آهنگسازان جهان کرده است.

    در اوایل دهه 60 ونجلیز پس از رها کردن مدرسه به اتفاق تعدادی از دوستانش گروهی به نام فرمیکس را تشکیل دادند. این گروه در زمان خود توانست هزاران نفر از طرفداران تشنه موسیقی را به استادیوم های یونان بکشاند. ونجلیز حقیقتاً اولین هنرمندی است که موسیقی پاپ را در کشورش یونان پایه‌گذاری کرد. فرمیکس به زودی محبوبیتی عمومی در یونان پیدا کرد.

    به دنبال تحولات اجتماعی که در سال 1968 در یونان اتفاق افتاد ونجلیز یونان را ترک کرده و به پاریس رفت در آنجا به اتفاق دیموس راسوس و لاکوس گروه موسیقی "آفرودیت چایلد" را تشکیل داد. این گروه در اولین انتشار خود با آهنگ «باران و اشک ها» موفقیت خوبی در سراسر دنیا به دست آورد. آلبوم "آفرودیت چایلد" به مدت بیش از سه سال آهنگ شماره یک اغلب کشورهای اروپایی بود. این گروه پس از تهیه آلبوم "666" از هم جدا شدند و ونجلیز برای مدتی در پاریس ماند و یک موسیقی فیلم برای کارگردانی فرانسوی به نام فردریک روسف ساخت و در همین زمان بود که اولین آلبوم تک نفره خود را با اجرای بسیار عالی در استادیوم المپیاکوس یونان اجرا کرد .

    در سال 1974 بعد از موج شایعاتی که در مورد پیوستن او به گروه موسیقی یس (ریکی وایکمنس) به وجود آمده بود به لندن رفت. همکاریش با گروه یس بیش از چندین هفته طول نکشید چرا که سمت و سوی موسیقی ونجلیز با این گروه کاملاً متفاوت بود . اما همین زمان اندک باعث دوستی نزدیک او با جان اندرسن شد.

    ونجلیز قراردادی با یک شرکت آهنگسازی به نام RCA امضا کرد ونجلیز 24 آهنگ برای این شرکت در استودیوی معروف نیمو تولید کرد . ونجلیز استودیوی نیمو را که ساختمان معروفی است در نزدیکی ساختمان ماربل لندن, به عنوان استودیوی شخصی اش انتخاب کرد. اولین آلبومش در این استودیو "بهشت و جهنم" بود؛ این آلبوم کلکسیونی از بهترین آهنگ های پاپ بود که توانست طلایه دار موسیقی پاپ در اروپا و ایالت متحده آمریکا شود. پس از "بهشت و جهنم" آلبوم های بعدی نیز به موفقیت هایی دست یافتند و فروش زیادی در بازارهای موسیقی بدست آوردند.

    در همین دوران ونجلیز یکی از معتبرترین جوایز (اسکار) را به خاطر ساخت موسیقی فیلم ارابه های آتش در 1982 بدست آورد. ونجلیز با اکثر سازهای موسیقی آشنایی دارد ، او سراینده، تنظیم کننده و تهیه کننده نیز هست. تهیه بیش از 20 آلبوم، ساختن موسیقی برای بسیاری از فیلم ها (از جمله فیلم "فتح بهشت" که با استقبال منتقدان روبرو شد)، برنامه های تلویزیونی ، تئاتر و رقص های باله او را تبدیل به پرکارترین آهنگسازان جهان کرده است.

    سبک موسیقی ونجلیز بسیار متنوع است چنان که در تمامی سبک‌های پاپ، راک، کلاسیک و جاز، آثاری خلق کرده است. خود او در مورد آثارش می گوید: "تمام تلاش من این است که به مخاطبم بگویم که هر آهنگی حاوی تفکری است، تمام کاری که من می کنم این است که موسیقی را به آنها برسانم این دیگر به عهده خود آنهاست که چه چیزی از آن بگیرند".

    آلبومها:

    1968: پایان جهان

    1969: ساعت پنج است

    1972: آلبوم 666(این آلبوم در دو سی دی منتشر شده است)

    1994: آفرودیت چایلد(باران و اشک ها آهنگ مشهور این آلبوم است)

    1995 : بزرگترین موفقیت(این آلبوم توسط کمپانی BRA در هلند گردآوری شده و شامل کلکسیونی از بهترین های آلبوم آفرودیت چایلد با کیفیت صدای بسیار بالا، کتابچه راهنمای آن شامل عکس های مختلف از ونجلیز و همچنین بعضی آهنگ هایی که هرگز منتشر نشده اند می باشد).

    1996 : کلکسیون کامل(این آلبوم شامل 2 سی‌دی با بیشترین آهنگهاست (46 آهنگ) که توسط برت وان بریدا از کمپانی BR موزیک هلند جمع آوری شده است. بسیاری از این آهنگها هرگز در هیچ کجا منتشر نشده بودند).

    2001 : آهنگ ها

    2002 : بابیلون عزیز

    2004 : آهنگ ها (این آلبوم شامل گزیده‌ای از بهترین آهنگ های آلبوم های اولیه ونجلیز می باشد که در دو سی‌دی عرضه شده است)

    موسیقی متن فیلم کریستف کلمب

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نگاهی به زندگی و آثار ونجلیز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت