تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21563
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access

    حافظهMemory   RAM : Random Access

     

    حافظه هائی با دسترسی تصادفی :

    حافظه کامپیوتر (RAM) فضای موقتی را برای ذخیره سازی و مرمت کردن اطلاعات مورد نیاز شما فراهم می سازد .این حافظه ها عملیات پیچیده و تکراری و مقادیر بسیار بالای اطلاعات را بسرعت پردازش می کنند . این نوع حافظه ها را بر حسب ظرفیت میتوان به کاربردهای زیر تقسیم کرد :

    256 – 128 مگابایت :

    این محدوده ظرفیت حافظه برای کار با متون ، صفحه گسترده ها (spereadsheets ) ارسال پست الکترونیکی (e – mail ) و بازکردن مرورگر اینترنت (internet Explorer ) مناسب است .

    512 – 256 مگابایت :

    برای طراحی و مدیریت یک تجارت محدود شخصی ،دسترسی به شبکه های کامپیوتری مدارس ،اشتراک گذاشتن فایلهائی از نوع موزیک و تصاویر در شبکه این ظرفیت کافی است .

    512 – مگابایت به بالا :

    کامپیوتر هائی با این ظرفیت حافظه برای کاربرد هائی نظیر بازی های پیچیده کامپیوتری ، ویرایش تصاویر ، مشاهده DVD ها ،بسیار قدرتمند و کارا هستند.

     

    حافظه RAM در تصویربرداری دیجیتال ارزش بسیار دارد چرا که در این حیطه، پردازش اطلاعات در حجمهای زیاد صورت میگیرد. در حقیقت از لحاظ صرفه‌جویی در هزینه، موثرترین راه افزایش کارآیی یک سیستم برای تصویربرداری دیجیتال، افزایش مقدار حافظه RAM آن است.

     

    چه مقدار RAM ؟

    بر طبق یک قانون در تصویربرداری دیجیتال، میزان حداقل RAM مورد نیاز، معادل 10 برابر اندازه فایلهای تصویری است که فرد معمولا با آنها سروکار دارد. مثلا برای فردی که با فایلهای 20-30 مگابایتی کار می‌کند، حدود 256 مگابایت وبرای فردی که با فایلهای حاصله از اسکن فیلمهای 35 میلیمتری با کیفیت 4800DPI کار می‌کند، حدود 512 مگابایت و در مورد اسکن‌های مدیوم فرمت، حدود یک گیگابایت RAM نیاز است. این میزان حافظه مشخص کننده حداقل نیاز است. بدین معنا که حافظه کمتر از این میزان، کارآیی سیستم را بشدت کاهش خواهد داد. اما در عمل در هنگام تهیه حافظه، بهتر است حافظه بیشتری از این میزان حداقل تهیه شود.

    چه نوع RAM ؟

    نوع حافظه RAM نیز تاثیر بسزایی در کارآیی سیستم خواهد داشت. در حال حاضر بهترین انتخاب DDR2 SDRAM است. این نوع حافظه بعلت هماهنگیهایی که با سرعت ساعت پردازنده دارد، نسبت به بقیه انواع، سرعت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر نوع RAM ، سرعت BUS آن نیز بسیار مهم است. برای بهترین کارآیی بهتر است از بیشترین سرعت BUS موجود استفاده شود (مثلا 400 یا بیشتر). نکته مهم در انتخاب RAM آنست که پشتیبانی برداصلی کامپیوتر از سرعت BUS حافظه میتواند یکی از معیارهای انتخاب برد اصلی باشد و بهتر است در هنگام تهیه برداصلی به این موضوع توجه ویژه‌ای مبذول شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حافظه کامپیوتر Memory   RAM - Random Access
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت