تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21713
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی

    د ر  زیر غنچه‌ ی گیاه صد تومانی است.گیاهی دائمی و مقاوم به سرماست و عمر بسیار طولانی دارد. گلهای سفید و صورتی و سرخ آن بسیار بزرگ پرپر، در بعضی ارقام معطر و بی‌نظیر است. در نواحی که زمستانهای سرد و طولانی دارد پائونیا به خوبی رشد و نمو کرده، تکثیر می‌شود.... تکثیر پائونیا از طریق تقسیم ریشه‌های گوشتی ضخیم در محل طوقه‌ی گیاه صورت می‌گیرد.

     

    گیاه صد تومانی دارای برگ­های بسیار زیاد است. نام انگلیسی آن پائونی و اسم جنس این گیاه پائونیا است.
    پائونیا گیاهانی هستند پُر پَر که برگ­های رنگین (در رنگ­های مختلف)، ساقه گل دهنده‌ی بسیار بلند و قابلیت کات فلاوری خیلی زیاد و ریزوم دارند. این گیاهان علاوه بر خاصیت کات فلاوری به عنوان گیاهان فضای سبز هم قابل استفاده هستند.
    پائونی­ها می­توانند برای مدت طولانی در یک منطقه باقی بمانند و دچار خسارت از عوامل محیطی نشوند، در موقع تکثیر و ازدیاد این گیاهان، ریشه­های گوشتی آن‌ها را تقسیم می­کنند و به روش تقسیم بوته گیاه جدید را در محل مورد نظر کشت می­کنند. تکثیر صد تومانی در فصل پاییز به روش تقسیم بوته است.
    شقایق صحرایی که در مناطق کوهستانی می­روید از خانواده رانونکولاسه نیست بلکه بخشی از نهنج این گیاه مواد آلکالوئیدی دارد و از خانواده پا­پاراسه است.
    * خانواده اورتیکاسه Urticaceae
    گیاهان خانواده اورتیکاسه، پی­لئای معمولی (سبز) و پی­لئای رنگی یا رونده هستند. گیاه حالت کپه‌ای دارد و اندازه یکنواخت ساقه‌ها مهم است. پی­لئای معمولی Pillea با ریشه­دار کردن قلمه­های ساقه تکثیر می­شود. لذا برای یکنواخت کردن گیاهان، کاربرد تنظیم کننده­های رشد از نوع باز دارنده‌ها مفید می‌باشد. بهترین بازدارنده برای یکنواخت کردن گیاهان ترکیبات شیمیایی نظیر سایکوسل است. زمانی از این ترکیبات استفاده می­شود که گیاهان ریشه­دار شده، از بستر ریشه­زایی جدا و در یک خاک مناسب کشت شوند. وقتی دوباره اولین علائم رشد ظاهر شد به کمک محلول پاشی یا افزودن این مواد بازدارنده به آب آبیاری، دوباره به فاصله پانزده روز اندازه گیاهان را یکنواخت و یکسان می­سازند.
    پی­لئای رنگی بدلیل شاخه­های رونده و خزنده آن عمدتاً به عنوان یک گیاه آبزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و دارای شاخه‌های افتاده است که در سبدهای آویزان Hanging baskets زیبا دیده می‌شود. تکثیر بوسیله‌ی قلمه انتهایی و میانی ساقه صورت می‌گیرد. بعد از حذف برگ‌های اضافی، ساقه درون بستر ریشه‌زایی قرار می‌گیرد. قلمه‌ها را می‌توان در آب یا در ماسه ریشه‌دار کرد. در سطوح بزرگ کاربرد آب به عنوان عامل ریشه‌زا توصیه نمی‌شود زیرا ریشه‌های آبکی خیلی حساس هستند و برای سازگاری با محیط جدید مشکل دارند. اما برای گیاهان Hydroponics این روش نتیجه خوبی دارد.

     

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گل صد تومانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت