تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21787
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت

    در مناطق اکتشاف و استخراج نفت مراحل زیر می بایست در نظر گرفته شوند:

    الف  مرحله اکتشاف

    ب  توسعه و شست و شوی چاه

    ج  مرحله استخراج

    د مرحله متوقف نمودن فعالیت ها در سایت

    تشکیل نفت

    نحوه پیدایش نفت دقیقا تشخیص داده نشده و در این مورد فرضیات گوناگونی پیشنهاد شده است. برخی از این تئوریها ، مربوط به مواد معدنی و بعضی دیگر مربوط به ترکیبات آلی می‌باشد.

    تشکیل نفت از مواد معدنی

    اساس این فرضیه بر این است که کربورهای فلزی تشکیل شده در اعماق زمین در اثر تماس با آب‌هایی که در زمین نفوذ می‌نماید، ابتدا ایجاد هیدروکربورهای استیلنی با رشته زنجیر کوتاه می‌کند. سپس هیدروکربورهای حاصل در اثر تراکم و پلیمریزه شدن ایجاد ترکیبات پیچیده و کمپلکس را می نماید که اغلب آنها اشباع شده است.

    تشکیل نفت از مواد آلی

    بر اساس این فرضیه تشکیل نفت را در اثر تجزیه بدن حیوانات در مجاورت آب و دور از هوا می‌دانند. زیرا در این شرایط ، قسمت اعظم مواد ازته و گوگردی تخریب و مواد چرب باقیمانده در اثر آب ، هیدرولیز می‌گردد. اسیدهای چرب حاصله ، تحت اثر فشار و درجه حرارت با از دست دادن عوامل اسیدی تولید هیدروکربورهائی با یک اتم کربن کمتر می‌نماید.

    "انگلر Engler" از تقطیر حیوانات دریائی توانسته است مواد نفتی را تهیه نماید و با توجه به خاصیت "چرخش نوری" مواد نفتی که علت آن وجود گلسترین است (ماده ای که در بدن حیوانات وجود دارد) این فرضیه بیان و مورد تایید شده است. در صورتی که فرضیه های دیگر که مبتنی بر اساس مواد معدنی در تشکیل نفت می‌باشد، هیچگونه توضیح و دلیل قانع کننده ای در مورد این ویژگی نمی‌تواند بیان نماید.

    همچنین نفت می‌تواند از تجزیه گیاهان تولید گردد. در این حالت ، خاصیت چرخش نور را به علت وجود ترکیب مشابه گلسترین یعنی پلی استرولها می‌دانند."مرازک Mrazec" ، میکروبها را در این تغییر و تبدیل موثر می‌داند.

    تئوری تشکیل نفت بر مبنای مواد آلی ، فعلا بیشتر مورد قبول می‌باشد و اختلاف قابل ملاحظه‌ای را که بین ژیزمان‌ها (منابع نفتی) مشاهده می‌گردد، بعلت شرایط و عوامل مختلف تشیکل ژیزمان‌ها می‌دانند.

    نوع فسیل های مورد استفاده طرز تشخیص آنها و دلیل استفاده از آنها را در اکتشافات منابع نفتی

    هر فسیلی مربوط به یک دوره زمانی خاصی بوده و نشان دهنده سن سنگ هایی است که این فسیل در آنها یافت شده است. برخی است فسیل ها در محدوده زمانی کوتاهی وجود داشته اند و نشاندهنده زمان کوتاه و مشخصی در طول زمان زمین شناسی اند به این فسیل ها فسیل های شاخص می گویند. این فسیل ها هر جا که دیده شوند نشاندهنده سن سنگ ها و سازندی هستند که در آن تشکیل شده اند بنابراین در اکتشافات نفتی با توجه به اینکه سن و سازند بسیار مهم و اساسی است و برخی از سازندها مخزن نفتی هستند مانند آسماری، سروک و فهلیان، در هنگام حفاری که قطعات سنگی کنده شده توسط مته، به کمک گل حفاری بالا آورده می شود فسیل های موجود در آن توسط زمین شناسی چاه مورد بررسی قرار گرفته و سن سازندی که در حال حفاری می باشد تعیین می شود به این صورت زمان رسیدن به سازند حاوی نفت سنگ مخزن مشخص می شود و تمهیدات مورد نظر برای استخراج آن در نظر گرفته می شود.

    علم پالینولوژی چیست وچه کاربردی دارد

    مطالعه میکروفسیل های گیاهی را پالینولوژی می نامند ، این اصطلاح که در سال 1944 توسط هید و ویلیامز پیشنهاد شد، شامل دانش جدیدی است که برای اولین بار در سال 1954 در هشتمین کنگره گیاهشناسی پاریس بصورت یک رشته مستقل از علوم درآمد ، در این علم میکروفسیلهائی تحت عنوان پالینومورف ها مشتمل براسپوروپولن ،آکریتارکها ،کیتینوزوآهاودینوفلاژلاتا مورد مطالعه قرار می گیرند.

    امروزه علم پالینولوژی در اکتشاف نفت چینه شناسی ،مطالعه گیاهان فسیل، جغرافیای گیاهان ، سیستماتیک گیاهی وتعیین سن نسبی طبقات وغیره مورد استفاده می باشد.

    فرامینیفرها چه نوع موجوداتی هستند

    فرامینیفرها غالباً موجوداتی دریائی،کف زی ویا دارای حرکت هستند.گونه های کمی از آنها پلانکتونیک بوده ولی به تعداد زیادی یافت می شوند .موجوداتی همه چیز خوارند واز باکتریهای کوچک، جلبکها، آغازیان ودر بعضی از موارد از اجزاء آلی تغذیه می نمایند.

    فرامینیفرها از کامبرین وجود داشته اند، اما بخصوص از کرتاسه به بالا فراوانتر شده اند. به دلیل اهمیت فراوان آنها در بیواستیگرافی، میکروفسیلهای مهمی در تحقیقات میکروپالئونتولوژی خصوصاً در چینه شناسی زیرزمینی واکتشاف نفت می باشند.

    برای اثبات ادعای استفاده فسیل ها در اکتشاف نفت می توان به خبر تابستان گذشته از کشور کنیا اشاره کرد .

    «کشف فسیل های دایناسور در شمال کنیا ، محرک عملیات اکتشاف نفت در این منطقه»

    وزارت انرژی کنیا اعلام کرد کشف فسیل های دایناسور در منطقه ای در شمال غربی این کشور، شرکت های نفتی را پس از سال ها تحریک به تجسس و عملیات اکتشاف نفت خام ، در این منطقه کرده است .کنیا همواره بر این باور بود که در این منطقه ذخایر نفتی وجود دارد اما کشف فسیل های دایناسور باعث تقویت این باور شده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کاربرد فسیل ها در اکتشاف نفت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت