تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21866
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه

     

    ph میزان درجه اسیدی یا قلیایی بودن محلول غذایی مورد مصرف را نشان می دهد و از درجات حداقل بین صفر تا حداکثر 14 درجه بندی شده است. معمولا بهترین درجه ph برای گیاهان در روش کشت بدون خاک بین 5/5 الی 7 می باشد. اگر ph بالاتر یا پایینتر از این مقدار شود موجب کاهش رشد و در صورت شدت تغییرات باعث مرگ گیاه می شود، برای تنظیم ph از جمله کاهش آن از اسید سولفوریک و برای افزایش آن از هیدروکسید کلسیم میتوان استفاده کرد.

    خاک باید دارای ph مناسب باشد. هر گیاهی یک محدوده ph خاص و مناسبی را تحمل می‌کند اگر ph خاک کم یا زیاد باشد رشد و تولید گیاه دچار مشکل می‌شود. گل‌ها و گیاهان زینتی از این قاعده استثناء نیستند بلکه نسبت به ph خاک حساس‌تر هستند. مثلاً مقدار ph مناسب برای گل‌ها و گیاهان زینتی در بنفشه آفریقایی ۷ – ۶ آلیسوم ۷/۵-۶ ، آزالیا ۴/۵- ۵ ، بگونیا ۵/۵ - ۷ ، میخک 6 – 5/7 و شمعدانی6 - 8 است.

     

    Phخاک بطور مستقیم یا غیرمستقیم رشد گیاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهم‌ترین نقش ph خاک کنترل حلالیت عناصر غذایی در خاک می‌باشد. به عبارت دیگر قابلیت جذب عناصر غذایی وابستگی زیادی به ph خاک دارد. عناصر غذایی در phهای مختلف، حلالیت‌های متفاوتی دارند معمولاً با افزایش ph حلالیت عناصر غذایی به جزء میلیبدون کاهش پیدا می‌کند.

    یکی از مشکلاتی که در خاک‌های ایران وجود دارد ph قلیایی است، یعنی ph بالاتر از ۷. کمبود بارندگی در ایران و دارا بودن اقلیمی خشک باعث تجمع بازهای تبادلی در خاک و در نتیجه پیشرفت بسوی خاک قلیایی می‌شود.

    مشکل دیگر، آهکی بودن خاک است که باعث افزایش ph خاک می‌شود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ph خاک و تغذیه گیاه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت