تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21946
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم سیاسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام

     

    سایت عملیات روانی - ما در عصری زندگی می‌کنیم که مملو از اطلاعات نادرست و جعلی است. پس از حملات 11 سپتامبر، رسانه‌های آمریکا علیه اسلام و مسلمانان تبلیغات منفی به راه انداخته و باعث گسترش دشمنی مردم غرب علیه این دین آسمانی شده‌اند. این مساله زندگی مسلمانان و به خصوص اعراب ساکن کشورهای غربی را به خطر انداخته است.
    تبلیغات منفی رسانه‌های آمریکایی، درک غربی‌ها از اسلام را تحت تاثیر قرار داده و باعث گسترش جهت‌گیری منفی مردم آمریکا و اروپا علیه مسلمانان شده است.
    برای هر مسلمان لازم است تا عقیده غربی‌ها را درباره مسلمانان – رسم و رسوم، فرهنگ و مذهب آنان – بداند. این آگاهی قطعاً باعث تعجب و ترس مسلمانان خواهد شد. غربی‌ها اسلام را معمایی ناشناخته و پدیده‌ای عجیب و غریب و مملو از افسانه تلقی می‌کنند. آنها عقیده دارند اسلام مشوق اعمال و رفتارهای غیرمنطقی و افراطی است. چنین برداشتی غیر از ارائه اطلاعات نادرست درباره اسلام و درک اشتباه از آداب و رسوم و فرامین این دین، دلیل دیگری ندارد.
    مسلمانان اخیراً شاهد توهین رسانه‌ های غرب به اسلام و پیامبر مسلمانان بودند که تحت عنوان آزادی بیان و مطبوعات انجام گرفت. در اواخر سال گذشته میلادی رسانه‌ها از چاپ تصاویر اهانت‌باری از پیامبر اسلام خبر دادند. یک روزنامه دانمارکی، بی‌توجه به باور و عقاید مسلمانان که به تصویر کشیدن چهره پیامبرشان را مجاز نمی‌دانند، کاریکاتورهایی از وی به چاپ رسانده بود. پس از آنکه یک نویسنده اعلام کرده بود کسی جرئت چاپ تصویر پیامبر اسلام را ندارد، مسوولان روزنامه دانمارکی Jyllauds-Posten با دعوت از کاریکاتوریست های کشورشان از آنها خواستند تا از چهره پیامبر اسلام چندین کاریکاتور ترسیم کنند. 12 کاریکاتور تحت عنوان «آیا ترس از خشم مسلمانان می‌تواند آزادی بیان را از بین ببرد؟» چاپ شد.
    برخی از رسانه‌های غربی به جای این که چنین اقدام شرم‌آوری را تقبیح و محکوم کنند، از این اقدام روزنامه دانمارکی به عنوان آزادی بیان دفاع کردند.
    سازمان‌های اسلامی دانمارک قصد دارند علیه مسؤولان این روزنامه به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کنند.
    کاظم احمد، رهبر انجمن مسلمانان دانمارک با متحد کردن سازمان‌های اسلامی این کشور و صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دادستان کل دانمارک از رسیدگی به شکایت آنها خودداری می‌کند. انجمن مسلمانان دانمارک همچنین مسؤولان روزنامه مذکور را به دلیل چاپ تصاویر اهانت‌آمیز از پیامبر اسلام به کفر و الحاد محکوم کرد.
    لازم به ذکر است که جنگ رسانه‌های غرب علیه اسلام تنها به چاپ چند کاریکاتور محدود نمی‌شود و این اقدام مقدمه اقدامات شرم‌آور بعدی است که قطعاً تحت عنوان آزادی بیان صورت خواهند گرفت.
    رسانه‌های غرب همواره از اسلام تصویری افسانه‌ای ارائه داده‌اند، افسانه‌ای برگرفته از داستان‌های هزار و یک شب که مملو از حرامسرا، کاخ‌های سربفلک کشیده، فرش‌های پرنده، ثروت‌های بی‌پایان، مبارزان و جنگجویان خشن و راهزنان بی‌رحم است. در تصویری که رسانه‌های غرب از اسلام ارائه می‌دهند، مسلمانان را افرادی بی‌رحم و با عقاید افراطی معرف می‌کنند.
    رویکرد مغرضانه رسانه‌ های غربی باعث شده است تا مردم آمریکا و اروپا به اشتباه گروه‌های مسلح و تندرویی همچون القاعده را نمایندگان واقعی مسلمانان و دین اسلام بپندارند.
    نبست دادن این گروه‌های مسلح و شبه نظامی به اسلام و مسلمانان در جهت اشاعه احساسات منفی، نفرت و ترس از اسلام و مسلمانان صورت می‌گیرد. متاسفانه کسانی که به جز رسانه‌های غربی منبع اطلاعاتی دیگری ندارند، اظهارات مغرضانه و نادرست این رسانه‌ها را می‌پذیرند و غافلند که در پشت آنچه که این رسانه‌ها آزادی بیان می‌نامند، اطلاعات کذب و نادرستی وجود دارد.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان جنگ رسانه ای غرب بر علیه اسلام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت