تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21993
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب

    کریستف کلمب نخستین اروپایى بود که بعد از حضور وایکینگ ها در قرن دهم میلادى به گرینلند، پایش به قاره آمریکا رسید. در زمان اکتشاف آمریکا توانست جنوب آمریکا و آمریکاى مرکزى را کشف کند ولى در افسردگى و ناامیدى تمام درگذشت چرا که همیشه در این اندیشه بود که فردیناند، شاه اسپانیا از او قدردانى نکرده است.کریستف کلمب در سال ۱۴۵۱ در جنوا، ایتالیا به دنیا آمد.

    در سال هاى ابتدایى حیات خود به ملوانى و دریانوردى مشغول بود و به تدریج تحت تاثیر سفرنامه کریستف کلمب علاقه مند شد که از یک جهت دیگر به اکتشاف دریایى دست بزند.در آن زمان بحث زیادى بر سر زبان ها بود که زمین گرد است یا نه. ضمن این که گفتنى است در آن زمان مساحت کره زمین را اشتباه محاسبه مى کردند و جهان بسیار کوچک تر از مقیاس واقعى آن بود. به همین لحاظ کریستف کلمب به این نتیجه رسید که مى توان از طرف غرب اروپا راهى کشورهاى قاره آسیا شد.وى بر این عقیده بود که با گذر از اقیانوس اطلس، مى توان به هندوستان رسید و با همین تفکر وارد بحث با ژان دوم _ پادشاه پرتغال - شد تا حامى مالى سفر او باشد.

    پادشاه پرتغال پیشنهاد او را رد کرد و کلمب راهى اسپانیا شد. فردیناند، پادشاه اسپانیا دوبار نظر کلمب را رد کرد ولى در سال ۱۴۹۲ و با فتوحات اسپانیا در مراکش، پادشاهى اسپانیا سرمست از پیروزى با پیشنهاد کلمب موافقت کرد. فردیناند و ملکه ایزابلا، حمایت مالى خود از سفر کریستف کلمب را اعلام کردند.در ۳ آگوست ۱۴۹۲، کلمب با سه کشتى از بندر پالوس در اسپانیا سفر خود را آغاز کرد. در راه خود به جزایر باهاماس رسید و آنجا را به نام پادشاهى اسپانیا تسخیر کرد. یک ماه بعد به کوبا رسید و فکر کرد آنجا چین است و پس از آن به جزیره هیسپانیولا رسید و باور او آن بود که به ژاپن رسیده است. در آن جا یک نهاد دولتى با ۳۹ نفر تاسیس کرد و با مقادیر زیادى ادویه و طلا به اسپانیا بازگشت. دربار اسپانیا تقدیر شایسته اى از او به عمل آورد لقب «آدمیرال» دریاها را به کلمب داد. بعد از این و در سپتامبر ۱۴۹۳ با ۱۷ کشتى و ۱۵۰۰ خدمه، کلمب از اسپانیا حرکت کرد تا دنیاى جدید را کشف کند.در راه بازگشت به هیسپانیولا، متوجه شد که تمامى افرادى که پیشتر آنجا گذاشته بود به دست بومیان کشته شده اند.

    افراد دیگرى را آنجا گذاشت و حرکت کرد. در راه خود پورتوریکو، جامائیکا و جزایر دیگرى در دریاى کارائیب را کشف کرد.در ژوئن ۱۴۹۶ به اسپانیا بازگشت و استقبال شایانى از او نشد، چرا که هدایایى که براى دربار آورده بود، به مراتب کمتر از هزینه اى بود که سفر او براى دربار اسپانیا در پى داشت.ایزابلا و فردیناند که در دام طمع اسیر بودند، با سفرى کم هزینه تر موافقت کردند ولى به این شرط که کلمب مستقیم به هند برود. در مه ۱۴۹۸ کلمب اسپانیا را با ۶ کشتى ترک کرد.پس از گذر از خلیج پاریا در ونزوئلا پا به آمریکاى جنوبى گذاشت و با پرچم اسپانیا وارد این قاره شد.

    پس از کمى تحقیق و گشت و گذار متوجه شد که این سرزمین قبلاً فتح نشده و وى که مردى مذهبى بود، به این باور رسید که این جا یکى از باغ هاى بهشت است.در راه بازگشت به هیسپانیولا، متوجه شد که دستورات دو برادر او در جزیره اجرا نمى شود و پس از شکایت هاى فراوان در سال ۱۵۰۰ قاضى ارشد دربار به دستور ایزبلا و فردیناند به آن جزیره رسید و دستور بازگشت کلمب و برادرانش را صادر کرد و آنها با غل و زنجیر به اسپانیا بازگردانده شدند. پس از ورود به اسپانیا به سرعت آزاد شد و پادشاه و ملکه اسپانیا هزینه سفر چهارم او را تقبل کردند به این شرط که به سرزمینى برسد که باغ بهشت است و همه جا با طلا پوشانده شده و گنجینه هاى فراوانى در آن جا یافت مى شود. در مه ۱۵۰۲ از هیسپانیولا گذر کرد و به آمریکاى مرکزى رسید ولى کشتى هاى او در وضعیت بدى به سر مى بردند. دو تن از فرماندهان کشتى ۴۵۰ مایل را با قایق طى کردند و به هیسپانیولا براى کمک رسیدند. کلمب به مدت یک سال تنها در جزایر آمریکاى مرکزى زندگى کرد. در ۱۵۰۴ به اسپانیا رسید و براى مدتى با طلاهایى که از آن جزیره با خود آورده بود زندگى کرد ولى فردیناند هیچ گاه کلمب را به حضور نپذیرفت. هیچ کس متوجه اکتشاف بزرگ کلمب نشد و این که او به سرزمینى دست یافته که مى توانست در آن زمان اسپانیا را به قدرتى بزرگ تبدیل کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کریستف کلمب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت