تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22000
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب

    آب در محدوده دمایی وسیعی، یک مایع باقی می‌ماند که بین 0 تا 100 درجه سانتی‌گراد، یعنی بین دمای یخ زدن و جوش است. این دمایی است که اغلب بخشهای کره زمان که دارای حیات هستند، در این محدوده دمایی قرار دارند.

    آب گرمای ویژه بسیار بالایی دارد که بدین معنی است که می‌تواند گرمای بیشتری را قبل از تغییر دمایش از دست دهد و یا به دست آورد. این امر در ثابت مانند دمای بدن پستانداران مانند خود ما مهم است.  شروع تبخیر انرژی زیادی به خود اختصاص می‌دهد، زیرا گرمای نهان تبخیر بالایی دارد. به همین دلیل، آب حوضچه‌ها و دریاچه‌ها به کندی تبخیر می‌شود و بقای بسیاری از اشکال حیات به این امر بستگی دارد. آب، در حالت جامد خود دارای چگالی کمتری از حالت مایع خود است، بطوریکه یخ به جای اینکه در آب غرق شود، روی آن شناور می‌ماند. این خصوصیت به حیات اجازه می‌دهد در نواحی قطبی و نیمه قطبی که یخ روی آب شناورند، گسترش یافته و در زیر سطح آب نیز وجود داشته باشند. اگر چگالتر از آب بود، در آب فرو می‌رفت و یخ بیشتری روی آن شکل می‌گرفت. در نتیجه، تمام حیات درون آبها، در یخ نقاط بسیاری از جهان که آب دمای یخبندان را دارد، محبوس می‌ماند. کشش سطح آب (توانایی یک جسم در چسبیدن stickبه خودش) باعث می‌شود که یک ماده اجسام سنگین را بر روی خود شناور نگه دارد. آب نه تنها به خود می‌چسبد، بلکه به سطوح دیگر می‌چسبد و این به آب اجازه می‌دهد برخلاف جاذبه حرکت کند، و این پدیده برای گیاهان، هنگام انتقال آب از خاک به برگهایشان بسیار مهم است. این حرکت رو به بالا به نام ئولینگی یا حرکت لوئینگی شناخته شده است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گرمای ویژه آب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت