تحقیق مقاله نروژ

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22111
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نروژ

    جمعیت نروژ 5 / 4 میلیون نفر است. کشور ژاپن که حدودا هم به اندازه نروژ است دارای 121 میلیون جمعیت می باشد. فقط 282000 نفر از ساکنین نروژ اتباع کشورهای خارجی هستند. اکثر خارجیهای که ساکن نروژ هستند از کشورهای اروپای ، آمریکا و تعدادی نیز از آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی می آیند.

     

     در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مهاجرت به نروژ کمتر است به همین دلیل مردم نروژ افراد بسیار یکنواختی هستند و حتی امروز تعداد افرادی که فرهنگ و مذهبشان با نروژیها متفاوت است ، بسیار کم است. نروژیا عمدتا مسیحی پروتستان مذهب هستند .خیلی از کودکان و بزرگسالان در سازمانهای مختلف وقت آزاد شرکت دارند.این فعالیتهای می تواند ورزشی ، فرهنگی و یا سازمانهای خدماتی داوطلبانه بطور مثال صلیب سرخ نروژ باشند. یکی از طریق آشنایی با نروژیهای شرکت در این قبیل فعالیتها می باشد. بسیاری از نروژیها با دیگرفرهنگ های ، آشنایی چندانی ندارند و به همین دلیل ممکن است شما با طرز تفکرهای منفی آنان روبرو شوید.
    برای بعضی مشکل است که خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و به همین دلیل تصور می کنند که تعداد خارجیهای کشور بیش از حد زیاد شده است . پناهندگان اغلب حس می کنند که نروژیها افرادی بسته بوده و تماس با آنها مشکل است . جوانان نروژی نسبت به افراد مسنتر رفتار معاشرت آمیزانه تری دارند و آشنایی با آنها آسانتر است . درنروژ همه به زبان نروژی صحبت می کنند.
    به همین دلیل خارجیهائیکه نروژی را یاد نمی گیرند از معاشرت و همبستگی محروم می شوند. اما روحیات نروژیهایی که در مناطق کوچک ، کوهستانی یا جنگلی زندگی میکنند متفاوت می باشند. در نروژ فقط %4 از زمین کشور زراعتی است. در مناطق غربی دریا به داخل کشور نفوذ کرده و خلیج های باریک ایجاد کرده است. طولانی ترین خلیج بنام سونگه فیو است که در منطقه داخلی کشور قرار گرفته است. در نروژ رودخانه ها و آبشارهای زیادی وجود دارد در امتداد ساحل جزیره های کوچکی وجود دارد و افردای که آنجا زندگی می کنند جوامع کوچکی را تشکیل می دهند. مرتفعترین کوه Galdhøpiggen نام دارد که ارتفاع آن 2469 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. نروژ از شرق با سوئد و در منتهی الیه شمال با روسیه و فنلاند هم مرز می باشد در شمال ، غرب و جنوب کشور سواحل دریای نروژ قراردارد . مردم بطور پراکنده در روستاهایی که پناهندگان از آنجا به نروژ می آیند ، زندگی می کنند . بسیاری از پناهندگان باید آماده باشند تا در چنین محل های کوچکی در منتهی الیه شمال و یا در جنوب ساکن گردند.
    شهرهای بزرگ و کوچک نیز در امتداد ساحل و یا در داخل کشور وجود دارد و پناهندگان کشورهای مختلف ساکن آنجا هستند بزرگترین شهر اسلو ، پایتخت کشور با حدود نیم میلیون جمعیت می باشد.

     

     
     

     

    شرایط آب وهوایی
    نروژ مانند سایر کشورهای اروپا دارای چهار فصل بهار، تابستان، پائیز و زمستان می باشد .
    تابستان می تواند بین 25 تا 30 درجه سلسیوس گرم شده و شب ها روشن می باشد. در شمال نروژ به علت وجود خورشید نیمه شب، هوا در تمام ساعات شب روشن است. حرارت دریاچه ها و دریا بین 17 تا 20 درجه سسلسیوس گرم می شود و مردم شنا می کنند. در مناطقی که در امتداد خط ساحلی قرار گرفته میزان بارش باران بیشتر از مناطق داخلی کشوراست. اما در زمستان شب ها بلندتر بوده و روزها کو تاهتراست. هوا در عرض روز فقط به مدت چندین ساعت روشن می باشد. در فصل زمستان درشمال نروژ نمی توان خورشید را در وسط روز مشاهده کرد.
    در زمستان هوا برفی و درجه حرارت در اکثر مناطق کشور منفی می باشد . در برخی از نقاط درجه حرارت تا منهای 30- 35 درجه سلسیوس پایین می آید. مناطق ساحلی بندرت از 10- درجه سردتر می شود. برف، ماههای متعددی زمین ، جاده ها و خیابانهای را می پوشاند . به این مفهوم که در فصل زمستان جاده ها برای پیاده روی و یا رانندگی لغزنده است .اکثر نقاط آبها و دریاچه یخ می زنند . زمستان در جنوب نروژ تا عید پاک ادامه پیدا می کند ولی در شمال و در مناطق کوهستانی برف تا مدت طولانی خواهد ماند.
     

     

    مردم چکونه امرار معاش می کنند
    نروژ یک جامعه صنعتی است . بسیاری از مردم که در گذشته کشاورز و ماهیگیر بوده اند امروزه شهر نشین شده اند و در بخشهای خدماتی ، تجاری ، حمل ونقل ، اداری و آموزشی فعال هستند.
    اما با وجود این صادرات ماهی و محصولات آن در نروژ بسیار بالا است . دریانوردی و کشتی سازی یکی از صنعتهای سنتی نروژ است. اما امروزه نروژ درکنارآن در آمدهای هنگفتی ازصنعت نفت کسب می کند. در اواخر سالهای 1960 در بخشهای فلات قاره نروژ نفت و گاز کشف شد. گاز اعماق اقیانوس و نیروگاههای آبی منشعب از رودخانه و آبشارهای انرژی ارزانی را در اختیار بخش صنعتی و واحدهای مسکونی نروژ قرار می دهد.
     
    نروژ چگونه اداره می شود
    نروژ یک کشور سلطنتی است. نام پادشاه اعلیحضرت هارالد پنجم است.
    بالاترین مرجع انتخابی پارلمان است که اعضای آن هر چهار سال یکبار ازسوی مردم انتخاب میشوند. همه اشخاص بالاتر از 18 سال حق رای دارند. ارگان بعدی نمایندگان شهرداریها و استانداریهای کشور است که "انتخابات کمون ها " نام دارد. در این انتخابات سراسری مردم برای چهار سال نمایندگان خود را انتخاب می کنند.
    نروژ به 400 شهرداری کوچک و بزرگ و کلا 20 استان تقسیم شده است فقط افرادی که تبعه نروژهستند می توانند در شهرداری و استانداری شرکت کنند. افرادی که 18 سال تمام هستند و بیش از 3 سال ساکن نروژ بوده اند نیز میتوانند دراین انتخابات رای دهند. تعداد احزاب سیاسی نروژ زیاد است .احزابی که موفق به کسب اکثریت پارلمان می شوند، برای مدت 4 سال آینده دولت را تشکیل خواهند داد.
    نروژ روز 17 ماه مه سالگرد استقلال و آزادی کشور خود را جشن می گیرد. 17 مه روز ملی نروژ می باشد.
     
    قوانین و مقررات
    تمام کشورها از قوانین و مقررات خود که مربوط به رفتارهای انسانها وروابط آنها با یکدیگر است برخوردار می باشند.
    اتباع خارجی که ساکن نروژ هستند باید از قوانین نروژ تبعیت کنند . تمام کسانی در نروژزندگی می کنند صرفنظر از مذهب و یا ملیت ، از دید قانون یکسان هستند. به این مفهوم که اگر شخصی قانون شکنی کند ، نمی تواند به دلیل عدم آشنای اش با قوانین این کشور از مجازات معاف گردد. رفتاری که در نروژ به عنوان یک عمل کیفری محسوب می شود در اکثر کشورهای دیگر نیز کیفری است.
    خارجیهائیکه مرتکب به اعمال کیفری می شوند ، علاوه بر مجازات زندان با خطر دیپورت به کشورشان مواجه هستند. هیچ فردی بدون قانون و محاکمه زندانی نخواهد شد. برای افرادی خارجی مهم است که با قانون و مقررات که اکثر اموریکه جنبه مرکزی دارد آشنا گردند.
     
    حقوقی که در قانون محفوظ نگاه داشته شده است:
    نروژ حقوق های بنیادی کلیه ساکنین کشور را محفوظ می داند.
    آزادی مذهب برای همه . به این مفهوم که همه حق دارند بطورآزادانه اصول مذهبی خود را اجرا نمایند. اکثر نروژیها پروتستان مذهب بوده وعضو کلیسای ملی نروژ هستند.
    آزادی اظهارعقاید برای همه. یعنی همه می توانند با بیان وقلم ، بطور مثال از دولت انتقاد نمایند.
    درنروژبا تصویب قانون تساوی، زن و مرد باید در کلیه شئونات اجتماعی از حقوق مساوی برخوردار باشند.
    به این مفهوم که زنان از همان حقوقی که مردان دارند، برخوردارهستند ، بنا این انتخاب تمام شغل ها هم برای زنان و هم برای مردان آزاد است.
     
    اعمال جزائی
    در نروژ تنبیه بدنی اطفال غیر قانونی است. به این مفهوم که اگر پدر، مادر، معلم و یا شخص دیگری کودکی را، چه در منزل ، خارج از منزل و یا در مدرسه کتک بزند ، مطابق قانون به زندان و یا جریمه نقدی مورد مجازات قرارخواهد گرفت.
     
    اعمال خشونت بر علیه زنان غیر قانونی می با شد

     

    به این مفهوم که کتک زدن و یا سو رفتار با زن ولو آنکه در منزل خصوصی صورت پذیرد غیر قانونی است. ابزار خشونت بین مردها غیر قانونی است ، در صورت ارتکاب، فرد مورد مجازات قرار می گیرد.

    در نروژ قانون مربوط به مواد مخدر بسیار سختگیرانه است . وارد کردن مواد مخدربه کشور ویا فروش مواد مخدر تا 21 سال مجازات زندان در بر دارد. استفاده از مواد مخدر نیز یک عمل کیفری محسوب می شود.

    مواد مخدر شامل هروئین ، مورفین ، ماریجوانا ،آمفتامین ، خاط وغیره می باشد. اکثر اوقات در هنگام ورود به نروژ کنترل و آزمایش گرفته می شود و از پلیس ویژه و سگ های مخصوص جستجوگرمواد مخدر، استفاده می شود.

     

    در نروژ تجاوز به عنف بعنوان یک عمل کیفری سنگین محسوب می شود. توسل به زور برای هم بستر شدن با فرد دیگر عمل جزایی است. با اعمال تقارب جنسی با کودکان زیر 16 سال برخورد شدید کیفری خواهد داشت.

    ازدواج اجباری در نروژ غیر قانونی است. ازدواج نمی تواند با اجبار صورت گیرد.به این مفهوم که والدین نمی توانند بدون رضایت فرزندانشان آنها را مجبور به ازدواج نمایند.

    فساد یک عمل کیفری محسوب می شود . به این مفهوم که پرداخت رشوه با مجازات روبرو خواهد شد.

    انحصار مالکیت در قانون نروژ محفوظ نگاه داشته شده است . هر اقدامی برای تصاحب اموالی که متعلق به دیگری است چه ازمغازه و یا از شخص دیگر بعنوان دزدی محسوب شده و توام با مسئولیت کیفری است . میزان مجازات دزدی با در نظر گرفتن ارزش، شئی دزدیده شده وهمچنین طریق دزدی آن متغییر خواهد بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نروژ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نروژ , مقاله در مورد تحقیق مقاله نروژ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نروژ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نروژ , تحقیق درباره تحقیق مقاله نروژ , مقاله درباره تحقیق مقاله نروژ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نروژ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نروژ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نروژ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت