تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22259
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ریاضی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر

    در ریاضیات معاصر ایران به خصوص در 40 سال اخیر تلاش های ارزنده ای برای توسعه تشکل ها و انجمن ها ی ریاضی و انتشار مجلات و کتب ارزشمند صورت گرفته است .

     

    با گسترش دامنه ی ارتباطاط و رشد فناوری و تولید رسانه های جدید و در راس آن اینترنت دامنه ی نیاز ها و حوزه ی فعالیت تشکل ها محتاج باز نگری و باز تولید فر آورده هایی مناسب است .
    گسترش و تنوع عمومی کردن و دسترسی به اطلاعات ، هویت بخشی به افراد ، انتقال ساده و سریع اطلاعات ، دو سویه بودن رسانه وایجاد حق انتخاب همگی از پیام های این رسانه ی نو پا یعنی اینترنت است .
    گر چه نزدیک به 20 سال از عمر اینترنت در جهان می گذرد ، ولی سابقه ی استفاده از آن در کشور ما کوتاه است و از آن کوتاه تر پدیده ی تولید صفحات شخصی یا همان وبلاگ نویسی است . این نوشتار ورودی است به پدیده ی نوپا و رو به گسترش وبلاگ نویسی با تاکید ویژه ای بر وبلاگ نویسی .
    وبلاگ چیست؟
    لابد نشر و آن هم نشر الکترونیک و بلاخص نشر الکترونیک ریاضی را تاکنون بار ها شنیده اید . کلمه ای که ظاهر دهان پر کنی دارد و گاهی چالش بر انگیزو تا حدی غیر جذاب است .
    علم ریاضی قانون مند کردن تجربیات طبیعی است که در کیاهان و بقیه مخلوقات مشاهده می کنیم . علوم ریاضیات این تجربیات را دسته بندی و قانون مند کرده و همچنین توسعه می دهد .
    ریاضیات بر خلاف تصور بعضی از افراد یک سری فرمول و قوائد نیست که همیشه و در همه جا بتوان از آن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مسأله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است و برای به دست آوردن این توانایی دانشجو باید صبر و پشتکار لازم را داشته باشد .
    از کاربرد های کامپیوتر در ریاضیات که کمتر کسی از آن بی خبر است استفاده از نرم افزار های ماشین حساب های چند منظوره علمی متنوع و همه فن حریف می باشد .
    یک نوع ماشین حساب همراه windows بوده و نیز می توان ماشین حساب های علمی که دارای امکانات زیادی نسبت به ماشین حساب همراه windows هستند را از سایت زیر Download  نمود :
    www.calculator.org Site :
    سایت دیگری نیز وجود دارد :
    Site :www. Download.com
    رمز گشایی ، علم و هنر استفاده از ریاضیات در ایمن سازی اطلاعات
    رمز نگاری علم کد ها و رمز هاست . در اینترنت ریاضیات مهم ترین وسیله برای حفظ پیغام ها و مبادلات مالی است . ریاضیات ابزار اصلی فشرده سازی اطلاعات ، کد گذاری و تصحیح خطا در انتخاب فایل های بزرگ است . ریاضیات مبنای بانک های اطلاعاتی برای مدیریت آدرس های الکترونیکی و جست و جو در وب و وسیله ی مسیر یابی پیغام ها و مدیریت شبکه هاست . اصولاً ریاضیات از جمله موارد پایه در یک سیستم رمز نگاری کد یا رمز اطلاق می گردد . در حالت کلی از واژه ی رمز نگاری تحت عنوان تغییر پیام ( غالباً ساده و متنی ) به متن رمزی یا کد دار یاد می شود و تنها کسی که به اصول رمز گشایی متون کد دار می تواند واقف باشد قادر به خواندن پیام های کد دار می باشد .
    رمز نگاری استفاده از الگوریتم های مختلف ریاضی برای تبدیل اطلاعات به قالبی است که توسط سایرین قابل فهم نباشد . برای مثال : هنگامی که شما ایمیلی را روی اینترنت ارسال می کنید متن آن به راحتی توسط هر کسی که سر راه قرار گیرد قابل دیدن و خواندن است . اما اگر یک ایمیل رمز نگاری شود محتوای آن توسط کسانی که الگوریتم و کلید رمز را ندانند قابل ههم نیست .
    رمز نگاری دو جزء اصلی دارد : یک الگوریتم و یک کلید . الگوریتم یک مبدل یا یک فرمول ریاضی است . کلید یک رشته از ارقام دو دویی [ صفر و یک ] است که به خودی خود بی معنی است .
    سیستم های رمز نگاری سنتی « سیستم معیار رمز نگاری داده ها مانند یک صندوق پستی عمل می کنند که تنها دو کلید دارد و این دو کلید در دست گیرنده و فرستنده است . مشکلاتی که در این مورد وجود دارد عبارتند از انتقال این کلید ها به هر دو نفر جدید که با هم ارتباط برقرار می کنند . مدیریت مجموعه ی بزرگی از کلید ها برای کسی که با اشخاص زیادی مرتبط است . سیستم های کلید عمومی به صندوق های پستی باز تشبیه شده اند که فرستنده ای که می خواهد یک پیام در آن قرار دهد می تواند در آن را به سرعت ببندد و تنها صاحب صندوق پستی که همان گیرنده است می تواند در صندوق پستی را باز کند ، یعنی هر شخصی می تواند یک پیام را برای یک گیرنده دل خواه به رمز در آورد ولی تنها خود گیرنده می تواند پیام را رمز گشایی کند .
    به رمز در آوردن یک پیام در سیستم کلید عمومی مستلزم دانستن دو عدد بزرگ است که آن ها را کلید عمومی می نامند . برای رمز گشایی یک پیام نیاز به دانستن عددی دیگر است و این همان کلید خصوصی است که فقط گیرنده از آن آگاهی دارد . در مراحل رمز نگاری و رمز گشایی از حساب پیمانه ای نوعی حساب که عملیات آن شبیه کارکرد عقربه های ساعت است استفاده می شود .
    امنیت در اینترنت به اندازه ی امنیت در خزانه ی بانک مهم است . مسائل ایمنی شامل شامل خصوصی بودن پسغام ها ، کامپیوتر های پیوسته به شبکه ی اینترنت  قابل اعتماد بودن مبادلات مالی و بسیاری مباحث دیگرند . برای مثال بازار تجاری سریعاً رو به رشد در اینترنت اتکای زیادی به رمز های محرمانه ای دارد که برای ابداع آنها دستاورد چند ساله نظریه اعداد با کشفیات دو دهه ی اخیر ترکیب شده اند .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, مقاله در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, تحقیق درباره تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, مقاله درباره تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کاربرد ریاضی در کامپیوتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت