تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22329
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق

    استفاده از لامپ های کم مصرف که به تازگی از طریق رسانه ها به مردم شناسانده می شود کمک زیادی به صرفه جویی در برق می کند.

    لامپهای اضافی را باید خاموش کرد. البته در مدارس و ادارات باید تابلوهایی در کنار پریز برق باشد تا افراد هنگام خروج چراغها را خاموش کنند.

    لامپ های روشنایی باید مرتباً گردگیری شوند.لامپهای غبار گرفته روشنایی کمتری دارند و باعث اتلاف انرژی می شوند.

    اگر نیاز بیشتری به نور هست استفاده از یک لامپ بزرگتر با صرفه تر است.مثلاً یک لامپ 100 واتی بیشتر از 2 لامپ 60 واتی نور می دهد.

         

     

    صرفه جویی در آب

    در سیارات دیگر شاید آب وجود داشته باشد ولی بسیار کم است. کره زمین را در واقع باید کره آب نامید. زیرا قسمت بیشتر آن را آب تشکیل می دهد.البته در این کرده 29 درصد آب به صورت بخار در اتمسفر و 71 درصد آب اقیانوسها، دریاها، دریاچه ها، منابع زیرزمینی و یخ و برف قطبها هستند. آبی که ما مصرف می کنیم آب شیرین است که فقط 1-1 درصد آبها را تشکیل می دهد .ایران کشوری نیمه خشک و کم آب است.با وجود چنین شرایطی هر ایرانی در زمان استحمام 6 برابر و در زمان مسواک زدن 26 برابر یک اروپایی آب مصرف می کند.هر شیری که بی جهت باز گذاشته شود در هر دقیقه 11 تا 19 لیتر آب سالم را وارد فاضلاب می کند.

     

    کم کردن فشار آب مصرفی در خانه ها و جلوگیری از چکه کردن شیرها ، از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. به افراد خانواده آموزش دهیم که سریع دوش بگیرند تا آب کمتری مصرف شود. آیا می دانید که چای باقی مانده در قوری، آبی که تخم مرغ در آن پخته شده و نوشابه ای که گاز آن خارج شده برای رشد گیاهان مناسب است.

    آبی را که برای شستن میوه ها و سبزیها و یا از آبکش کردن پلو به دست می آید می توان برای آبیاری باغچه و گلدانها استفاده نمود. آیا فکر نمی کنید که شستن اتومبیل با یک سطل امکان پذیر است؟ برای شستن لباسها در ماشین لباسشویی هر بار سعی کنیم مقدار بیشتری لباس را شسته، یعنی از ظرفیت کامل ماشین استفاده کنیم. اگر به جای لوله آب از جارو برای تمیز کردن پله ها و معبرها استفاده شود، مقدار بسیار زیادی از آب سالم برای مصارف ضروری ذخیره می شود.

     

    صرفه جویی در انرژی سوخت

    بیشترین میزان انرژی که در خانه مصرف می شود در جهت تامین حرارت است و تهیه آب گرم مورد نیاز در منزل بیشترین سهم از انرژی را به خود اختصاص می دهد .به همین دلیل آبگرمکن ها باید هر سال تعمیر یا سرویس شوند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

    اگر قطعات بزرگی از مقوا را با لایه ای از ورقه های آلومینیوم بپوشانیم و آن را در پشت رادیاتورهای شوفاژ قرار دهیم مقدار زیادی حرارت که قبلاً جذب دیوار شده و به هدر می رفت با این ابتکار ساده به داخل اتاق منعکس می شود.

    اگر برای پنجره ها و درها از نوار درزگیر استفاده شود نه تنها مبادله حرارتی با هوای بیرون کمتر صورت می گیرد بلکه از آلودگی صوتی نیز در امان خواهیم بود.

    بهتر است گرمای خانه در زمستان آنقدر نباشد که ما به صورت تابستانی لباس بپوشیم. پوشیدن یک ژاکت در منزل به صرفه جویی در سوخت کمک می کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان صرفه جویی در برق
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت