تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22510
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شهرسازی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز

    باغبانی فعالیت، هنر و یا پیشه رویاندن گیاهان است. باغبانی پیرامون خانه و مسکن افراد و در محلی به نام باغ یا باغچه صورت می‌گیرد. باغ‌ها بیشتر چسبیده به یا در نزدیکی مناطق مسکونی جای دارد، و یا در پیرامون شهرها و روستاها. باغچه‌ها نیز در حیاط خانه‌ها یا کنار خیابانها ساخته می‌شوند، ولی ممکن است گاه در بالای پشت بامها، پیش‌سراها، ایوانک‌ها، گلشته‌ها (فلاورباکس‌ها) یا نورخانها (پاسیوها) هم ساخته‌شوند.

    باغبانی دانش و فن بررسی و پژوهش در میوه‌شناسی، سبزی‌شناسی، گل‌شناسی، فضای سبز پارک‌ ها و بوستان‌ها و محیط زیست و همچنین استفاده از محصولات باغبانی در صنایع غذایی است.

    باغبانی در ایران

    پرورش نهال ها، کشت درختان میوه مثل گردو، بادام، پسته، زردآلو، هلو، انار، انجیر، خرما، سیب، و گلابی از عهد باستان در سرزمین ایران معمول بوده است.

    میوه‌های مناطق مختلف ایران مانند پسته دامغان، گلابی نطنز، طالبی سمسوری، انار ساوه و فردوس خراسان، زردآلوی آذربایجان، خربزه اصفهان، هندوانه شریف آبادی، زعفران و زرشک خراسان، خرمای خوزستان و کرمان و بم، انگور ارومیه و قزوین و دیم شیراز شهرت زیادی دارد. پرورش گل محمدی برای گلاب‌گیری در قمصر کاشان رواج دارد و منطقه بزرگ محلات زیر پوشش پرورش انواع و اقسام گلهای زینتی قرارگرفته است.

    گل

    میوه

    سبزی

    فهرست میوه‌ها

    فهرست سبزی‌ها

    فهرست گل‌ها

    مهندسی فضای سبز در ایران

    اندیشیدن برای ساختن محیط زندگی بهتر ، مناسب تر و متناسب با شأن انسانها و شهروندان هدف و رسالت اصلی علم مهندسی فضای سبز ، مهندسی طراحی محیط و معماری منظر است . بهره گرفتن از ابزارهای سازه ای و المانهای زنده مانند فون و فلور که بسته به تبحر و دانش طراح و مجری استادانه کنار هم قرار میگیرند باعث خواهند شد که انسانها نهایت لذت را از محیط زندگی خود ببرند .

    ایران از سال 1373 با تأسیس رشته مهندسی فضای سبز در دانشگاه تبریز در مقطع کارشناسی رسماً به جرگه کشورهای دارای علم آکادمیک Landscape پیوست . دانشگاه تهران نیز بخش مهندسی فضای سبز که از زیر مجموعه های گروه باغبانی محسوب میگردد را در سال 1379 راه اندازی کرد . در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد های میانه ، ابهر و چالوس هم در رشته مهندسی فضای سبز اقدام به پذیرش دانشجو میکنند . در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی محیط زیست در دانشگاه تهران و واحد تحقیقات و فن آوری دانشگاه آزاد تأسیس شده است . معماری منظر نیز در دانشگاههای تهران و شهید بهشتی و رشته ای با عنوان طراحی منظر در دانشگاه تربیت مدرس نیز در مقطع فوق لیسانس فعالیت میکنند 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان باغبانی و مهندسی فضای سبز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت