تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22591
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر

    درختان مثمر که امکان رشد شان وجود داشته باشد عبارت اند از  سیب ، ناک ، گیلاس ، آلوبالو ، بهی بوده و بخوبی توافق میکنند و این درختان مثمر در مقابل تفاوت های اقلیمی ( سردی و گرمای ناگهانی ، تفاوت درجه حرارت شب و روز) مقاومت زیاد داشته رشد خوب مینمایند. درختان مثمر که در چنین شرایط بسیار حساس بوده عبارت اند از زرد آلو، شفتآلو ، بادام ، انگور ، پسته ، توت و چهار مغز بوده که تفاوت های درجه حرارت و تغیرات ناگهانی اقلیم را تحمل کرده نمی تواند و به رشد وپرورش شان صدمه وارد شده خشک میگردند حتی درختان مثمر چندین ساله زردآلو وشفتآلو مخصوصآ در حومه چغچران در اثر تغیرات ناگهانی هوا از رشد بازمانده و خشک گردیدن و علت آن عدم مقاومت در شرایط اقلیمی میباشد. شهرچغچران بیشتر به چنین شرایط مطابقت داشته و اکثری درختان مثمر مانند زردآلو و شفتالو نتجه خوب نداده پس از مدتی یک الی دو سال قبل از رسیدن به ثمر خشک میگردند و علت آن عدم توافق با آب و هوای متفاوت، تغیرات درجه حرارت میباشد. طوریکه قبلا هم تذکر دادم ولایت غور یکی از ولایت است که تقریبآ اقلیم های مختلف ، آب هوای مختلف متفاوت بوده یعنی در اکثری مناطق مخصوصآ مناطق که در بین کوه و دره قراردارند تغیرات آب و هوا کمتر بوده و بیشتر از درختان مثمر بخوبی رشد مینمایند . پس لازم است قبل از احداث باغ یا غرس نهال مثمر نکات ذیل مدی نظر گرفته شود. 

    ·       شرایط اقلیمی منطقه (میزان بارندگی ، تفاوت درجه حرارت ، وضع جوی ) مورد مطالعه قرار گیرد.

    ·       مقاومت درختان مثمرکه غرس میگردند در مقابل شرایط نا مساعد از جمله حراتهای بالا و پایئن مدی نظر گرفته شود.

    ·       در جایکه قوریه احداث میگردد باید از سایه درختان بزرگ دور باشد.

    ·       زمینکه برای احداث باغ یا قوریه انتخاب میگردد چمنزار، سنگ زارو ریگ زار نباشد.

    ·       پستی و بلندی زمین زیاد نباشد یعنی شیب زمین از 5 انچ بیشتر نباشد.

    ·       خواص و ترکیبات فزیکی خاک قابلیت جذب و نگهداری بیشتر آب را با خود داشته باشد یعنی خاک در ترکیب خود ریگ یا Sandy loam داشته باشد.

    ·       دارای منبع آب کافی باشد تا هروقت و زمانیکه آب ضرورت است مورد استفاده قرار گیرد.

    ·       به اندازه نصف فاصله بین دو نبات درچهاراطراف قوریه راه روها گذاشته  شود.

    ·       آب که در قوریه بمصرف میرسد باید از نگاه قلوی یا نمکی بودن تجزیه گردد یعنی آبیاری توسط آبهای شیرین صورت گیرد.

    ·       خاک زراعتی دارای مواد خوب عضوی بوده . خاک نرم باشد تا ریشه های فرعی بصورت درست نموکرده بتواند.

    ·       در هر مترمکعب خاک که قوریه احداث میگردد مقدار 2 کیلو گرام کود کمیاوی که دارای N.P.K ( کود کامل ) باشد علاوه گردد.

    ·        نهال هایکه غرس میگردد فاصله مدی نظر گرفته شود( زردآلو 6* 4 متر ،  سیب 7 * 4  متر ، بادام 4 *3 متر ) بهمین ترتیب فاصله میان نهال غرس شده مدی نظر گرفته شود.

    ·       در سمت شمال  مناطق که دارای بادهای شدید باشد از درخت های غیر مثمر برای باد شکن استفاده گردد.

    با درنظر داشت شرایط فوق الذکر هموطنان ما میتوانند نهال های مختلف مثمر را در نقاط مختلف ولایت غور غرس نمایند.شاید در مرکز چغچران شرایط مناسب برای پرورش زردآلو وجود نداشته ولی سیب بهترین وخوبترین نتجه را خواهد داد و شاید در منطقه کمنج برای پرورش زردآلو مناسب باشد پس لازم است قبل از غرس نهال شرایط اقلیمی منطقه را سنجیده و در غرس نهال های مثمر اقدام گردد.

     

    درختان ریشه لخت

    عمدتاً درختان خزان دار به صورت ریشه لخت به فروش می رسند و هنگامی که جابه جا می شوند معمولاً خاکی در اطراف ریشه آن ها وجود ندارد. به محض قرار گرفتن ریشه ها در معرض هوا ریشه های کوچک تغذیه کننده خشک می شوند. خزانه داران و نهالستان های معتبر معمولاً ریشه های زخمی و شکسته شده را پیش از فروش هرس می کنند. توجه کنید که این درختان موقعی خرید و کاشت می شوند که برگ های آن ها خزان کرده باشد. به عنوان مثال زبان گنجشک، صنوبرها و درختان میوه معمولاً بصورت ریشه لخت به فروش می رسند. مطمئن شوید ریشه های درختان مورد نظرتان به خوبی توسعه یافته باشد. ریشه ها نباید دارای هیچگونه علائم خشکی، آفت و یا بیماری باشند. توجه کنید که درختانی که مانند چوب چوگان هستند یعنی ریشه ها فقط از یک سمت توسعه یافته اند را خریداری نکنید. این درختان به سختی مستقر می شوند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تولید و پرورش درختان مثمر و غیر مثمر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت