تحقیق مقاله رایگان دامپروری

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22610
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دامپروری

    دامپروری کلید اقتصاد کشاورزی تبت است. تاریخ آن دیرینه و دارای نیروهای بالقوه عظیم توسعه است. مساحت مراتع طبیعی این منطقه به 82 میلیون هکتار می رسد، دراین میان ، مساحت مراتع طبیعی قابل استفاده از 56 میلیون هکتار تجاوز کرده است و یک پنجم مساحت کل سراسر کشور را تشکیل می دهد.

     ارزش صنعت دامپروری 60 درصد ارزش کل کشاورزی این منطقه را در اشغال دارد. گاو ختاییی ، گوسفند تبتی و بز تبی بخش عمده دامهای این منطقه است، در این میان ، شمار گاو ختایی بیشتر از دیگران است. گاو ختاییی نوع ویژه حیوان فلات است و کشتی فلات نامیده می شود

    تاریخچه پرورش حیوانات اهلی

     

    بشر اولیه از میوه گیاهان وحشی و شکار حیوانات بهره می برده و با گذشت زمان بتدریج توانست از حیواناتی مانند گوسفند،‌بز،‌ گاو را اهلی نموده و از شیر و گوشت آنها استفاده نماید.
    اولین حیوانی که حدود20-10 هزار سال پیش توسط انسان اهلی شده است،‌ گوسفند می باشد. اجداد گوسفند مانند سایر حیوانات اهلی شناخته شده نیستند و این به دلیل فراوانی نژادهای گوسفند می باشد.

    تاریخ اهلی شدن گاو به دوران نو سنگی یعنی حدود 18000 سال پیش بر می گردد. وجود مرغ اهلی حدود 3200 سال قبل از میلاد مسیح در هندوستان به اثبات رسیده است.  

      تکنولوژی پرورش دام و طیور در ایران

     

    پرورش دام و طیور در ایران به دو صورت سنتی و صنعتی وجود دارد،‌بخش سنتی بیشتر متکی به تجربیات قدیمی و بدور از دست آوردهای علمی و نوین پرورش می باشد، در حالی که از نظر کتب تعداد بالایی را در بر دارد. در پرورش سنتی راندمان تولید به دلیل دور بودن از مسائل فنی و بی توجهی به امر بهداشت و درمان، تولید مثل و اصلاح دام و تغذیه در حد پایینی قراردارد.
    پرورش دام و طیور به صورت صنعتی دردهه های اخیر به علت سود آوری بالا مورد توجه قرار گرفته است ولی در این بخش به دلیل

    نبودن برنامه

     

    بکارگیری روشهای مدرن به صورت ناقص،‌ دامدریهای صنعتی نیز نتوانسته اند به
    3- کمبود نیروهای متخصص

    راندمانهای مطلوب در سطح جهانی نزدیک شوند.  

      ارتباط تولیدات دامی و علوم کشاورزی

    در کشاورزی برای تولید یک محصول،‌سایر تخصصهای کشاورزی نیز کاربرد دارد. مثلاً‌ برای تولید محصولات زارعی (گندم و جو)‌نیاز به شناخت بافت خاک- کاربرد ماشین آلات برای آماده سازی زمین،‌ کاشت و برداشت محصول و استفاده از کودهای دامی برای تقویت خاک ضروری است.

    همچنین برای تولید محصولات دامی، تولیدات بخش زارعی جهت تغذیه دام و بکارگیری روشهای تبدیل و نگهداری فرآورده های دامی ضروری است.  

      اهمیت تولیدات دامی در زندگی انسان

    تولیدات دامی در اقتصاد کشورهای مختلف بطور اعم و در اقتصاد کشاورزی هر کشور بطور اخص از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کشورهای پیشرفته صنعتی سهم قابل توجهی از درآمدهای حاصل از تولیدات کشاورزی مربوط به تولیدات دامی می باشد. به طور مثال در کشور آلمان حدود 75 درصد از کل درآمد بخش کشاورزی را محصولات دامی تشکیل می دهد.

    نقش تولیدات دامی در تغذیه انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین فرآورده های حاصل از پرورش دام نظیر پشم،‌ پوست و غیره در تامین نیازمندیهای جوامع بشری اهمیت بسزایی دارد.

    علاوه بر این محصولات،‌نقش تولیدات دامی در فرآورده های دارویی مانند انسولین ،‌ کورتیزون و فرآورده های صنعتی مانند ،‌ زه ،‌برای وسایل موسیقی، چسب ، ژلاتین و غیره اهمیت آنها را در زندگی انسان نشان می دهد.  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دامپروری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دامپروری, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دامپروری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دامپروری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت