تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22722
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا

    اولین کاشف قاره ی امریکا انطور که مشهور است کریستف کلمب است و ظاهرا اولین سیاه پوستان چهارصد سال پیش توسط سفید پوستان به امریکا وارد شدند اما هنگامی که صفحات تاریخ را با نگاهی دقیق تر و البته بدون تعصب می خوا نید متو جه می شوید که واقعیت به گونه ای دیگر است:در قرن سیزدهم میلادی کشور مالی (یکی از کشورهای افریقایی) حکومت اسلامی بزرگ وقدرتمندی است که در راس آن فردی بود به نام ((منسا موسی))، منسا ،نام سلسله پادشاهان آن کشور بود . مسلمانان در آن زمان می دانستند که کره زمین گرد است ودر ان طرف دنیا هم کشوری وجود دارد .منسا موسی یک گروه از مسلمانان را به طرف آمریکا فرستاد . انها به امریکا رسیدند یعنی به کشور گواتمالای امروز اما نتوانستند برگردند .آنجا زندگی کردند، با سرخپوستان ازدواج کردندو بسیاری ازسرخپوستان را مسلمان کردند .نقل میکنند وقتی اسپانیایی ها به امریکای جنوبی حمله کردند در مناطقی با دو رگه های سرخپوست وسیاهپوست برخورد کردند .اسپانیایی ها نوشته اند که آنها لباس اسلامی می پو شیدند و مثل شیر به مهاجمان حمله میکردند حتی وقتی کریستف کلمب وارد آمریکا شد راهنمای او یک مسلمان سیاهپوست بود. 

     

     

    حتماً تا ازتون می پرسن کاشف قاره آمریکا کیه فوری جواب می دید: «کریستف کلمب» و یه قیافه ای هم می گیرید که انگار به قول مادربزرگم «فتح فرنگستان کردید».
        ولی آخه یکی نیست بگه مگه کشفی که آدم خودش ندونه که چی کشف کرده می شه کشف
        هر چه که هست فعلاً سند شش دانگ کشف قاره آمریکا به نام «کریستف کلمب» زده شده و هیچ جور هم تغییرپذیر نیست. اما داستان این کشف از این قرار است:
        کریستف در سپتامبر سال ۱۴۵۱ میلادی در شهر بندری «جنوا» در ایتالیا متولد شد. پدرش تاجر پشم بود و مادرش «سوزانا» دختر یک بازرگان.
        کلمب تحصیلات رسمی نداشت و جالب این که تا سن ۲۴ سالگی هم خواندن و نوشتن نمی دانست اما چون آرزو داشت که دریانورد شود با هر سختی که بود این کمبود علمی را جبران کرد و خواندن و نوشتن را یاد گرفت و باسواد شد.
        کریستف برای نخستین بار در سال ۱۴۷۶ میلادی با یک گروه بازرگانی به اقیانوس اطلس سفر کرد ولی در این سفر بدشانسی آورد. دزدان دریایی به کشتی آنان حمله کردند و کشتی را آتش زدند. از آنجا که در آن زمان آتش نشانی نبود، کل کشتی از بین رفت. تازه اگر هم آتش نشانی بود از کجا می دانست که وسط اقیانوس اطلس یک کشتی آتش گرفته!
        کشتی از بین رفت و کریستف کلمب هم که می خواست هر جور شده تا آخر عمرش کاری انجام دهد که اسمش در تاریخ ثبت شود، با زحمت زیاد شش مایل در دریا شنا کرد و توانست جان سالم به در ببرد و خودش را به ساحل برساند. ولی با این شکست، کریستف از سفر به اقیانوس و دریانوردی ناامید نشد و دلش می خواست هر طور شده به هند برود.
        در آن زمان، اروپایی ها برای سفر به هند فقط یک راه داشتند آن هم حرکت به سمت جنوب و دور زدن قاره آفریقا از کنار دماغه «امید نیک» و رفتن به شرق در طول اقیانوس هند بود. کلمب که دلش می خواست کار خارق العاده ای انجام دهد تا هر طور شده اسمش در تاریخ بماند، گفت: من نمی خواهم از این راه به هند بروم بلکه می خواهم با حرکت مستقیم از اروپا به طرف غرب بروم و و از آنجا به آسیا برسم.کلمب در سال ۱۴۸۵ میلادی طرح خودش را به دربار پرتغال داد و پیشنهاد کرد که به پشتوانه کمک این کشور در جزایر هند، اکتشاف کند اما کارشناسان پادشاه بعد از بررسی به این نتیجه رسیدند که این خط سفر، خیلی طولانی تر از آن چیزی است که کلمب ادعا می کند و این جور بود که درخواستش را قبول نکردند.
        کلمب از پرتغالی ها ناامید شده بود اما آنقدر زبل بود که به اسپانیا، رقیب سیاسی آن زمان پرتغال، پناه برد تا از حاکمان آن کشور کمک بگیرد، اما هفت سال طول کشید تا کلمب بتواند نقشه خودش را به متخصصان دربار اسپانیا بقبولاند. در نهایت قرار براین شد که نیمی از بودجه سفر را سرمایه داران ایتالیایی و بقیه هزینه را دولت اسپانیا به کلمب بدهد.سرانجام در غروب روز سوم اوت سال ۱۴۹۲ میلادی، کریستف کلمب به همراه سه کشتی و ۹۰ نفر خدمه برای حرکت به هند راه افتاد. آنان بعد از یک توقف کوتاه در جزایر قناری (آفریقا) رهسپار اقیانوس شدند. مسافرت آنان پنج هفته طول کشید و بالاخره در ۱۱ اکتبر دیده بانان وجود یک خشکی را اعلام کردند. فردای آن روز یعنی ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲ میلادی کلمب و یارانش به خشکی رسیدند.آنان فکر کردند به هند رسیده اند. کلمب بیستم مه سال ۱۵۰۶ در سن ۵۷ سالگی در اسپانیا درگذشت ولی تا آخر عمرش نفهمید که جایی را که کشف کرده، آمریکاست. هیچ وقت هم نفهمید که در تاریخ از او به عنوان کاشف آمریکا نام خواهند برد.
        حالاببینیم چه شد و چه کسی فهمید که آنجا آمریکاست.
        «امریکو وسپوچی» که یک دانشمند شکل شناس بود، از همان راهی که کلمب رفته بود، به همان سرزمینی که کلمب رفته بود، رفت ولی با دیدن مردم آنجا و از روی شکل ظاهری شان و با توجه به علمی که داشت و همین طور از روی سفرنامه مارکوپولو که در آن، مارکوپولو خصوصیات هندی ها را به طور کامل شرح داده بود، فهمید جایی که کریستف کلمب رفته، هند نیست بلکه یک سرزمین جدید است.بعدها هم به خاطر احترام به «امریکو وسپوچی» اسم آن قاره را آمریکا گذاشتند.
        به خاطر تقدیر از کریستف کلمب هم نام کلمبیا را از اسم این دریانورد پرتلاش و با انگیزه گرفتند.
        این بود جریان کشف قاره آمریکا.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کاشف قاره آمریکا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت