تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22834
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP

    اکنون همه می دانیم که 802.11 , WEP به اندازه کافی برای محافظت داده های ما خوب نیست. این فقط یک نظریه نیست، یک حقیقت است. مطمئناً SEP راه نفوذ گران [1] شبکه بی سیم را سد می کند ولی برنامه هایی که آزادانه در دسترس هستند، نفوذگران را قادر می سازد با اندکی دردسر به داخل WLAN (LAN بی سیم) راه پیدا کنند.

    با چنین تجهیزاتی، یک نفوذگر برای دست یافتن به یک نفوذ موفق، فقط به کمی بردباری نیاز دارد. معمولاً شکستن رمزنگاری WEP تنها پنج تا ده میلیون پکت طول می کشد. در 15 میلیون بسته مسلماً یک مهاجم به راحتی می تواند منفذ نفوذ به شبکه را به راحتی بیابد. به عبارت دیگر در یک WLAN کوچک با چهار کاربر فعال،‌ مسلم است که با دو هفته استراق سمع، شبکه مورد نفوذ واقع می شود.

    چیزی که این مشکل را بدتر می کند این است که تکنیک های نفوذ که متناوباً پیشرفت می کند با طول کلید رمزنگاری WEP شما مشکلی ندارند. بنابراین یک کلید 128 بیتی، همان اندازه آسیب پذیر است که یک کلید 64 بیتی. حقیقتاً حتی اگر یک کلید WEP ، 1204 بیت هم باشد، با روش های جدید هنوز هم به اندازه کلید حداقل 64 بیتی قابل نفوذ است.

    این چگونه امکان پذیر است؟ برای پی بردن به اینکه این امر چگونه امکان پذیر می شود، شما باید نگاه دقیقی به روش واقعی تولید و مدیریت کلیدهای WEP داشته باشید. به عبارت دیگر WEP کلیدهای رمزنگاری اش را مدیریت نمی کند.

    هر بسته WEP به صورت جداگانه رمزنگاری می شود با یک جریان رمزنگاری تولید شده توسط کد رمزنگاری. این کلید شامل بردار اولیه (IV) 24 بیتی و یا 40 بیتی یا 104 بیتی و کلید WEP است که معمولاً توسط دستگاه بی سیم تولید می شود. با ترکیب این دو، مجموع طول آن 64 یا 128 بیت می شود، از این رو مردم آن را کلیدهای WEP 64 و 128 بیتی می نامند (اگرچه برخی فروشندگان عادت دارند به کلید 64 بیتی، یک کلید 40 بیتی می گویند، ولی آنها به سادگی 24 بیت IV را محاسبه نمی کنند؛ بنابراین کلید WEP 64 بیتی و 40 بیتی معادل هم هستند). این بسته ارسالی با یک عملگر ریاضی به نام « OR انحصاری بیتی» (XOR) تولید می شود که برای این کار از فرستادن بسته شما به کارت واسط شبکه (NIC) در کامپیوتر شما و کد رمزنگاری استفاده می کند.

    اولین چیزی که امنیت بنیادین کلیدهای WEP را تحدید می کند این است که هر بسته ای که شما می فرستید شامل Ir به صورت ساده است. به بیان دیگر، هر نفوذگری که در شبکه مشغول استراق سمع باشد، فوراً می تواند قسمتی از کلید را ببیند.

    حال به دلیل اینکه Ir تنها 24 بیت است. فقط می توانید 216،777،16 جریان رمزنگاری متفاوت برای همه کلیدها داشته باشید، صرف نظر از اینکه باقی کلید چه طولی دارد. این تعداد به نظر بسیار زیاد می آید، این طور نیست؟ ولی این حتی تا حدی نیز کافی نمی باشد. متن ساده Ir به صورت ثابت دوباره مورد استفاده قرار می گیرد و در ضمن بسته های زیادی لازم است که یک پیام کوتاه مثلاً «سلام، احوال شما؟» را بفرستید، بنابراین برای یک جاسوس [2] زمان زیادی طول نمی کشد که بسته های کافی برای شروع نفوذ به پیغام شما را جمع آوری کند.

    اگر این تنها ضعف WEP بود، با وجود اینکه هنوز نا امن بود ولی قدرت پردازشی زیادی داشت و بسته های بسیار بسیار زیادی برای نفوذ به شبکه محلی بی سیم (WLAN) لازم است. ولی متأسفانه این که رمزنگاری مشکل دیگری هم دارد. این نزدیک به 17 میلیون Ir ممکن، همه به خوبی هم کار نمی کنند. اگر یکی از Ir های ضعیف برای رمزنگاری بسته ها مورد استفاده قرار گیرد، یک برنامه جاسوس می تواند آن را به خاطر بسپارد و مجموعه ای از آنها را جمع آوری کند. این Ir های ضعیف، یک حفره امنیتی در کلید رمزنگاری ایجاد می کنند، صرف نظر از طول کلید، بنابراین شکستن کد رمزنگاری WEP را بسیار ساده تر می کنند.

    راه های نظری دیگری نیز برای بهره بردن از WEP وجود دارد، ولی ترکیب دو روش فوق برای بهره برداری از Ir آنقدر توسعه داده شده اند که به میزان کافی ساده و مؤثر باشند و بر روی توسعه نرم افزارهایی که از این حفره ها بهره برداری کنند، کار شده است. باور کنید روش های کنونی برای نفوذ به یک شبکه محافظت شده از طریق WEP بسیار بهتر از آنچه که باید، کار می کنند.

    برای حل این مشکلات چه می توان کرد؟

    شما می توانید با تغییر دوره ای کلید رمز نگاری WEP خود، امنیت آن را بسیار افزایش دهید. برای یک اداره کوچک با حساسیت امنیتی کم، پیشنهاد می شود که این کار را هفته ای یک بار انجام دهید؛ در یک شرکت با 10 عدد یا بیشتر کامپیوتر شخصی و اطلاعات مهم و حساسیت امنیتی بالا، باید WEP را روزانه تعویض کنید.

    به نظر آسان می آید، این طور نیست؟ هنگامی که WEP را ساختند برای آن مدیریت کلید شبکه ساخته نشد. برای همه برنامه های کاربردی و کارتهای واسط شبکه، شما باید به صورت دستی برای هر دستگاه، یکی یکی WEP را به Ir جدید سازمان دهی کنید.

    این کار ممکن است در دفتر خانگی شما، فقط سخت و آزار دهنده به نظر برسد ولی برای یک مدیر شبکه با ده ها و یا حتی صدها دستگاه بی سیم، یک دردسر حسابی است. به یاد داشته باشید که اگر در یک کامپیوتر شخصی، Ir را غلط وارد کنید؛ کاربر در خواهد یافت که نمی تواند به شبکه متصل شود. به علاوه اگر شما در یک نقطه دسترسی Ir , (AP) را اشتباه وارد کنید، تمام ناحیه ای از شبکه که توسط آن نقطه دسترسی سرویس دهی می شدند از کار خواهند افتاد.

    البته شما می توانید تنظیمات WEP کاربران خود را مجدداً سازمان دهی کنید، ولی این برای شما یک مشکل بزرگ تکنیکی در پشتیبانی شبکه است، به خصوص در مقیاس های بزرگ.

    علاوه بر سازمان دهی مجدد کلید WEP ، شما باید موارد زیر را رعایت کنید که WEP تا حد ممکن امن باشد. اگر نرم افزار WEP شما، از شما یک عبارت یا رشته خواست تا یک کلید تولید کند، از نام شرکت یا نام شبکه تان یا هر رشته حرف و عددی دیگر که حدس زدن آن آسان است، استفاده نکنید. تنظیمات کلیدهای WEP همانند روش یک پسورد قوی عمل می کند. بنابراین چرا باید زندگی را از آنچه که هست برای یک نفوذگر ساده تر کنیم، این طور نیست؟

    اگر شما باید کلیدها را دستی وارد کنید، شما به اعداد 0 – 9 و حروف a – f محدود می شوید، در این صورت همان کلید را به سادگی بارها و بارها وارد نکنید و یا از الگوهای ساده مانند 1 , 2, 3 و غیره استفاده نکنید.

    اگر این موارد را رعایت کنید و کلید WEP خود را به صورت دوره ای تعویض نمایید، شما می توانید حداقل امنیت WEP خود را حداکثر کنید. این به این معنی نیست که امنیت بالایی دارید ولی اساساً بسیار بهتر است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان رمزنگاری WEP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت