تحقیق مقاله کرم ابریشم

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23008
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کرم ابریشم

    کرم ابریشم

    کرم ابریشم یا کرم پیله، که همان نوزاد پروانه است، از آن جهت اهمیت دارد که از آن ابریشم تهیه می‌شود.

    رشد

    کرم‌های ابریشم بسیار گرسنه هستند. آنها در تمام روز و شب از برگ‌های توت سفید تغذیه می‌کنند. از تخم درآمدن کرم‌های ابریشم ۱۰ روز طول می‌کشد. زمانی که رنگ سرش به تیرگی گرایید بدان معنی است که زمان آنست که پوست اندازی کنند. پس از طی ۴ مرحله پوست اندازی بدن آنها به آرامی زردتر می‌شود و پوست بدن مستحکم تر می‌شود، آنها در این مرحله تبدیل به شفیره می‌شوند. در مرحله شفیرگی کرم ابریشم شروع به تولید پیله می‌کند و بعد از شفیرگی تبدیل به پروانه می‌شوند.

    ابریشم

    پیله از ۳۰۰ تا ۹۰۰ متر ابریشم اولیه تشکیل شده‌است. این الیاف بسیار نازک هستند. برای تهیهٔ حدود ۵۰۰ گرم ابریشم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پیله مورد نیاز است.

    اگر به پیله اجازه رشد بیشتر داده شود این حشره با ایجاد سوراخی خود را از آن خارج خواهد کرد و با این سوراخ پیله دیگر قابل استفاده نخواهد برای جلوگیری از این موضوع آن را در آب گرم می‌جوشانند. این عمل باعث مرگ نوزاد می‌شود.

    کرم ابریشم حریص ترین حیوان موجود , در جامعه حیوانات می باشد که با تولید ابریشم خدا وجود کوچک او را نعمتی قرار است که بشریت در انواع و اقسام بتواند از این حیوان کوچک بهره و سود ببرند.

    سه بخش را در ارتباط با کرم ابریشم در نظرم دارم که در باره اش بحث شود

    اول : خلقت این موجود گرانبهاست و رازی که خدای جلیل در ایجاد این موجود کوچک با این همه زیبایی خود داند, ولی برای بندگان خدا به عنوان یک درس در زندگی لازم می باشد که  در پیرامون زندگی این خلقت و ابتکار خدای بزرگ مطالعه کنند تا بدانند که از زندگی کرم ابریشم چه بدست می آورند.

    همه ی موجودات زنده و حیوانات کوچک و بزرگ در زندگی انسان اثرش را دارد و حتی مادریال که البته از نظر ما نفرت انگیز است , امّا برای سلامتی و در نهایت برای دفع بعضی بیماریها نقش به سزای را داشته و در انجام رسالتش خوب هم عمل می کند, گرچه که در بدترین نقاط ساکنند.

    دوم : وجود این موجود کوچک یعنی کرم ابریشم در تولیدات است مانند ابریشم. ابریشم مواد بسیار با ارزشی می باشد که در تمام جهان نقش فوق العاده ی دارد و مخصوصاً طبقه ی اناس ابریشم را محرم رازش دانسته و به آن سخت دل بسته اند.

     ولی در قبال در دین اسلام , مردان از پوشیدن ابریشم محروم شده و استفاده از آن برای مردان جداً حرام می باشد. علت و عوامل را اینجانب نمیدانم ولی ابریشم دلبستگی را به دنیا بشتر ساخته و در عین حال با طبع مردان از نگاه جسمی نیز سازگار نیست و درطّب جدید نیز از اثرات منفی آن در وجود مردان سخنی به میان آمده است.

    سوم : عملکرد کرم ابریشم است,  که البته اصل بحث روی همین موضوع است. کرم ابریشم حیوان حریص , پر تلاش و تولیده کننده بی وقفه می باشد که همیشه برای تولید هرچه بشتر به گرد خود می چرخد. این حیوان آنقدر فعالیت و تلاش می کند که گوی برای ابد زنده هست و در طول فعالیتهایش نه خوابی دارد  و نه آرامی و نه استراحت. هی با آز و طمع به پیش می رود و تا جایکه در گرداب تولید خود گیر نموده  و آخرالامر در میان مواد انبؤ ابریشم جان داده و به زندگی اش خاتمه می دهد. 

    زندگی کرم ابریشم مثال عالی برای بشریت امروز است و آن اینکه می گویند مانند کرم ابریشم جان می کنی و آخرالامر بی خبر از لذّت حیات و زندگی و درک از رسالت انسانی در غرقاب دنیا خواهی خویش مدفون خواهی شد. و مخصوصاً سرمایه داران که دین و ایمانشان پول هست و  زر اندوزی طلا.

    خاصیت و طبع انسان

    انسان دارای خصلت و خاصیتها و در مجموع با طبع گوناگون زنده است , مثلاً یک  انسان طبع سخاوت دارد و دوست که از مال و منالش به دیگران ببخشد و همیشه دوست دارد در کارهای خیری که به نفع دیگران هست شرکت نماید و در این راه با گامهای استوار حرکت می کند و کوشس و تلاشش براینست که دیگران نیز به سعادت دنیا و آخرت برسند. و در عین حال دوست دارد بداند که , انسان برکدام پایه استواراست و سعادت دنیا و عقبی برای بشر در گیروی کدام عمل انسان خواهد بود تاکه به آن برسد.

    البته این عمل قابل تقدیر می باشد و اسلام به عنوان یک دین همیشه به پیروانش توصیه می کند که در زندگی خویش مطیع عقل و خرد انسانی خود باشند و خدا را در همه ی حال و احوال در نظر گرفته و در زندگی خویش نباید یک بعدی عمل نمایند یعنی نه فقط دنیایی محظ و نه عبادت محظ. اسلام تلاش و جدیت را در بدست آوردن علم و کمال و آبادی دنیا می ستاید ولی در قبال تذکرش اینست که با بدست آوردن کمال دنیایی کوشش کنید که آنرا وسیله نجات خویش قرار داده تاکه از طریق آن به اهداف عالیه و برتر برسید , یعنی خدا خواهی و خدا شناسی و پیدا کردن ایمان قلبی به عالم بعد از مرگ و حیات جاوید

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کرم ابریشم

    فهرست:

     

    ندارد.

     

    منبع:

    اب‍ری‍ش‍م‌ از ک‍ج‍ا م‍ی‌آید؛ ت‍ه‍ران‌: انتشارات ش‍ه‍ری‍اری‌، ۱۳۶۲؛ س‍ری‌ ک‍ت‍اب‍ه‍ای‌ آم‍وزش‍ی‌۶؛ شماره کتابشناسی ملی: م‌۶۲-۳۱۱۵

    پ‍روان‍ه‌ و ک‍رم‌ اب‍ری‍ش‍م‌/ ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ب‍اری‌ وات‍س‌؛ م‍ت‍رج‍م‌ پ‍ی‍م‍ان‌ خ‍س‍روی‌ س‍ام‍ان‍ی ‏مشخصات نشر: ت‍ه‍ران‌: دف‍ت‍ر ن‍ش‍ر ف‍ره‍ن‍گ‌ اس‍لام‍ی‌، ۱۳۷۳. شماره کتابشناسی ملی : م‌۷۳-۴۸۲۵

    * پ‍رورش‌ ک‍رم‌ اب‍ری‍ش‍م‌/ ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ژوزف‍ی‍ن‌ ک‍روس‍ر؛ م‍ت‍رج‍م‌ م‍ح‍م‍دح‍س‍ن‌ ف‍ک‍ری‌؛ وی‍راس‍ت‍ار ع‍ل‍ی‌ ه‍م‍راه‌ ‏مشخصات نشر : ت‍ه‍ران‌: ن‍ش‍ر زلال‌، ۱۳۶۹. شماره کتابشناسی ملی : م‌۷۱-۵۱۴۱

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم, مقاله در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم, تحقیق درباره تحقیق مقاله کرم ابریشم, مقاله درباره تحقیق مقاله کرم ابریشم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کرم ابریشم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت