تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23068
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال

     

    هندبال که به مادر ورزش های توپی شهرت دارد به اشکال زیر بازی می شود:
    1. هندبال هفت نفره                       2. مینی هندبال
    3. هندبال نشسته                          4. هندبال با ویلچر
    5. هندبال ساحلی

    خلاصه ای از مقررات و قوانین بازی هندبال

    1- مدت بازی:

    در دو زمان 30 دقیقه ای برای بزرگسالان – 25 دقیقه ای برای جوانان – 20 دقیقه ای برای نوجوانان و 15 دقیقه ای برای نونهالان می باشد با زمان استراحت 10 دقیقه ای بین دو نیمه.

     

    2- تعداد بازیکن:

    12 نفر که 7 نفر بازیکن اصلی می باشند و در مینی هندبال 5 نفر اصلی می باشند.

    3-دروازه بان:

    دروازه بان می تواند در منطقه 6 متری مانور دهد و هر زمان از منطقه بیرون آید به عنوان بازیکن زمین محسوب می شود. هیچ بازیکنی حق ندارد توپ را در منطقه 6 متری به دروازه بان پاس بدهد

     

    ▲هشدار برای بازیکن هندبال
    هندبال یکی از مناسب-ترین ورزش-ها برای حفظ تناسب اندام، سلامت و افزایش قدرت تفکر در خانم-ها است.
    - دکتر سحر میرپور
    ورزش هندبال از جمله ورزش-هایی است که کمتر می-بینم مردم در کوچه و خیابان و یا در پارک-ها آن را بازی کنند. مردم در اماکن عمومی، فوتبال، والیبال و بسکتبال را به راحتی بازی می-کنند اما هندبال رشته-ای است که به بازی در باشگاه-های ورزشی محدود شده است. شاید اگر کمی با قوانین این ورزش آشنا شویم، بتوانیم از آن لذت بیشتری ببریم.
    زمان پیدایش این ورزش دقیقا مشخص نیست اما شکل-گیری و پیدایش آن را می-توان به قبل از میلاد مسیح نسبت داد. نقاشی-های مربوط به این ورزش، روی دیوارهای قدیمی شهر آتن در سال 1962 کشف شد. این نقاشی-ها مربوط به 600 سال قبل از میلاد مسیح بود. به هر حال آنچه ما در حال حاضر به عنوان ورزش هندبال می-شناسیم، به وسیله آلمانی-ها پایه-گذاری شد. در ابتدا این ورزش مانند ورزش فوتبال با 11 بازیکن انجام می-شد اما به مرور شکل این ورزش تغییر کرد و تعداد بازیکنان آن کاهش یافت.
    قوانین بازی
    بازی هندبال یک بازی تیمی است و هر تیم متشکل از 12 بازیکن است که هفت نفر، بازیکنان اصلی زمین را تشکیل می-دهند. زمین هندبال دارای 40 متر طول و 20 متر عرض است و در هر نیمه زمین یک دروازه وجود دارد. وقت بازی برای بازیکنان بزرگسال دو نیمه 30 دقیقه-ای است که بین هر دو نیمه 10 دقیقه استراحت وجود دارد.
    توپ را می-توان با استفاده از پاس-های مختلف که به وسیله دست-ها، سر و سینه انجام می-شود، به سمت دروازه هدایت کرد. هنگام پاس-کاری، بازیکن حق دارد سه گام قبل از دریبل توپ و سه گام هم بعد از آن بردارد و در این زمان یا باید شوت بزند و یا توپ را پاس بدهد.
    بازیکن ذخیره، هر زمان می-تواند وارد بازی شود، به شرط آنکه یکی از بازیکنان اصلی از زمین خارج شده باشد. هر بازیکن بدون فعالیت می-تواند توپ را فقط سه ثانیه در اختیار داشته باشد و مکث بیشتر باعث بروز خطا می-شود. اگر بازیکنی به طور مکرر خطا کند بار اول اخطار شفاهی می-گیرد، بار دوم کارت زرد می-گیرد و در مرحله سوم، دو دقیقه از زمین اخراج می-شود. اگر سه بار اخراج دو دقیقه-ای برای یک بازیکن صورت گیرد- بازیکن کارت قرمز دریافت می-کند و دیگر قادر نیست به بازی ادامه دهد و یک بازیکن ذخیره به جای او وارد زمین می-شود.

     

    تجهیزات مورد نیاز
    بازی هندبال نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. تنها چیزی که این بازی نیاز دارد یک توپ است. توپ هندبال کره-ای شکل بوده و یک رنگ است. جنس آن از چرم طبیعی و یا مصنوعی است. سطح توپ نباید براق و لیز باشد. در این صورت، کنترل توپ از سوی بازیکنان مشکل می-شود. محیط توپ برای مردان، 58 تا 60 سانتی-متر و برای بانوان، 54 تا 56 سانتی-متر است. وزن توپ هم برای آقایان حدود 475 گرم و برای خانم-ها کمی سبک-تر و حدود 400 گرم است.
    این بازی به لباس خاص و یا تجهیزات ایمنی مخصوص چندان نیاز ندارد، زیرا آسیب-های وارده در این ورزش چندان شدید نیست و می-توان با رعایت چند نکته ساده، از بروز آنها جلوگیری کرد.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ورزش هندبال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت