تحقیق مقاله ورزش معلولین

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23097
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورزش معلولین

    نیاز به ورزش وتأثیر سلامتی آن در افراد معلول بسیار بیشتر از افراد سالم احساس می شود . ورزش معلول را به سطح جامعه می کشاند و آنان را مستقل می سازد ، امروزه افراد معلول در سطح وسیعی در فعالیتهای اجتماعی و مسابقات شرکت دارند و هویت خود را به جامعه شناسانده اند.

     

    تاریخچه ورزش معلولین جهان

    هم اکنون 100 سال از ابداع ورزشهای معلولین گذشته است. قرن 18 و 19 میلادی زمانی بود که تأثیر ورزش در سلامت معلولین کاملاً شناخته شده بود . بعد از جنگ جهانی اول فیزیوتراپی و ورزش درمانی به اندازه اورتوپدی و جراحی مهم شده بودند .

     

    ورزش معلولین

     

     
    اسکی معلولین

    آیا برایتان جالب نیست بدانید افراد معلول و آنهایی که از مشکلات جسمی رنج می برند هم ورزشهایی جهانی دارند و در سطح توانایی خودشان به رقابت می پردازند.

     

     
    رقابتهای این افراد در سطح بین المللی با نام "رقابتهای پارالیمپیک ( Paralympics)" برگزار میشود و مخصوص کسانیست که ناتوانیهای جسمی دارند.
     
    رقابتهای پارالیمپیک چیست؟
    رقابتهای پارالیمپیک بازیهایی است برای ورزشکاران برجسته و مستعدی که قادر نیستند همانند سایر ورشکاران در شرایطی معمولی به رقابت بپردازند. این بازیها همانند رقابتهای عادی المپیک و غالبا" در همان شهر یا کشوری که این بازیها انجام میشود، هر 4 سال یک باربرگزار میگردد. آنهایی که در این رقابتها شرکت میکنند بر اساس نوع ناتوانی جسمی و معلولیتشان دسته بندی می شوند.
     
    ریشه کلمه پارالیمپیک
    کلمه پارالیمپیک از واژه لاتین "para" به معنای "به وسیله" و ""lympic در اشاره به بازیهای المپیک گرفته شده است. سر لودویگ گاتمن (Sir Ludwig Guttmann) جراح مغز و اعصاب انگلیسی که در بیمارستان استوک مندویل(Stoke Mandeville) آیسلبوری (Ayslebury) انگلیس کار می کرد معتقد بود که بازیهای معلولین باید هم زمان با بازیهای المپیک انجام شود.
     
    او کسی بود که اولین بازیهای بین المللی با ویلچر را همزمان با بازیهای المپیک سال 1948 لندن سازماندهی کرد. وی پس از این ماجرا خیلی زود تلاش کرد تا بازیهای با ویلچر را به رقابتهای رسمی المپیک پیوند دهد و در نهایت موفق شد اولین رقابتهای رسمی و جهانی را در سال 1960 برگزار کند چرا که بازیهای انجام شده در سال 1952 از رسمیت ویژه ای برخوردار نبود.

     

     
    تنیس معلولین

    بازیهای تابستانی پارالیمپیک در سال1960 در رم ایتالیا برگزار شد.در این بازیها 23 کشور با حدود 400 ورزشکار حضور داشتند.

     

     
    در سالهای بعد به ترتیب ژاپن (توکیو 1964)، اسراییل (تل آویو 1968)، آلمان (هیدلبرگ 1972)، کانادا (تورنتو 1976)، هلند (آرنهام 1980)، ایالات متحده آمریکا و انگلیس (نیویورک و استوک مندویل 1984)، کره (سئول 1988)، اسپانیا (بارسلونا 1992)، ایالات متحده آمریکا (آتلانتا1996)، استرالیا (سیدنی 2000) و یونان (آتن 2004)!
     
    این مقدمه و با هر توانایی با ارزش و مفید است.
     
    شاید برایتان جالب باشد که در مورد ورزش معلولین نیز خبرهایی بخوانید:
     
    رقابتهای والیبال نشسته در آلمان
    از تاریخ 21 تا 25 ژوئن رقابتهای قهرمانی والیبال نشسته معلولین در شهر لورکوزن آلمان انجام میشود. 12 تیم در رده مردان و 5 تیم زنان از 14 کشور مختلف جهان در این بازیها حضور خواهند داشت که تیمهای آلمان، بوسنی و هرزگوین و روسیه برای کسب مدال طلای این بازیها در رقابت تنگاتنگ هستند.
     
    با سازمان دهی کمیته ملی پارالیمپیک آلمان رقابتهای قهرمانی والیبال نشسته سال 2005 با حمایتهای همه جانبه وزارت کشور آلمان و دولیت این کشور انجام میشود. گرهارد شرودرGerhard) (Schroeder صدر اعظم آلمان نیز با حمایتهای مالی خود بر این امر صحه گذاشته است.
     
    فینال این بازیها روز 25 به طور مستقیم از شبکهWDR آلمان از ساعت 15:00 تا 16:265 به وقت محلی پخش می شود و برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از وب سایت www.sitzvolleyball.de یا www.sport.bayer.com/index.cfm?PAGE_ID=2410 بازدید کنید.

     

     
    علامت بازیهای معلولین - سیدنی 2000

     

    آسن میزبان رقابتهای جهانی 2006 معلولین
    طی کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته در آسن Assen (شهری در شمال شرقی هلند) بین کمیته بین المللی پاراشوتینگ IPC و موسسه قهرمانی اروپا توافق نامه ای به امضا رسید که طبق آن کمیته سازمان دهی و بررسی بازیهای قهرمانی 2006 تشکیل خواهد شد.

     

     
    خاویر گونزالس (Xavier Gonzalez) از اعضای IPC اظهار داشت: "ما برای برگزاری رقابتهای جهانی پاراشوتینگ در آسن خیلی هیجان زده هستیم .این شهر قدمت طولانی در حمایت از برگزاری ورزش های پارالیمپیک دارد. اولین اتفاق مهم پارالیمپیک برای من در سال 1990 و در بازیهای جهانی آسن هلند حادث شد.ما از استاندار ایالت درنته (Drenthe)، شهر آسن و کمیته قهرمانی اروپا واقعا" متشکریم چرا که با این کار حمایت خود را از ورزش معلولین و ورزشکاران این رشته نشان دادند."
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورزش معلولین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین, مقاله در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین, تحقیق درباره تحقیق مقاله ورزش معلولین, مقاله درباره تحقیق مقاله ورزش معلولین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورزش معلولین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت