تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23185
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت

    گروه صنعتی گلبافت درسال 1348 توسط مدیرعامل شرکت تأسیس و با تعداد محدودی از بستگان و همکاران نزدیک شروع به کار نمود . گرچه درآن تاریخ فعالیت ، کار، درفضای بسیار کوچک و با امکانات بسیار محدود درداخل شهر اصفهان شروع گردید ولی عزم راسخ و همت مؤسسین شرکت بگونه ای بود که تصمیم برای نوآفرینی درصنعت نساجی را درکشور درسر می پروراندند.

    خوشبختانه آهنگ حرکت بسیار سریع و رشد چشمگیر پیوسته قرین فعالیتهای شرکت بود بطوریکه درضمن سه سال فعالیت ، کار ساختمان محل فعلی کارخانه و انتقال به ان شروع گردید .

    محل فعلی کارخانه درزمینی به وسعت 120.000 مترمربع و مجموع ساختمانهای صنعتی و اداری بالغ بر 30.000 مترمربع میباشد.

    درطول حدود 35 سال فعالیت صنعتی که از بدو تأسیس تا به امروز میگذرد، شرکت گروه صنعتی گلبافت موفق گردید با نوآفرینیهای خود در صنعت نساجی ، درپنج مرحله بازار نساجی ایران را با ابتکار عمل خود قبضه نموده و درهرمرحله سالیان متمادی محصولات جدید خود را درکیفیت های بسیار مطلوب درانحصار خود قرارداده و د رمواردی هم درخارج از کشور و از جمله در کشورهای صنعتی بسیار پیشرفته ای همچون آلمان ، ایتالیا و اسپانیا محصولات گلبافت مورد علاقه و فروش قرارگرفته است

    گروه صنعتی گلبافت در سال ۱۳۴۸ در شهر اصفهان در فضایی بسیار کوچک و با امکانات کم توسط مدیرعامل شرکت تاسیس گردید. در طور سال هایی که از فعالیت صنعتی این مجموعه از بدو تاسیس تا به امروز می گذرد شرکت گروه صنعتی گلبافت موفق گردید با نوآفرینی های خود در صنعت نساجی در پنج مرحله بازار نساجی ایران را با ابتکار عمل خود تسخیر نموده و در هر مرحله سالیان متمادی محصولات جدید خود را در کیفیت های بسیار مطلوب در انحصار خود قرار داده و در مواردی هم در خارج از کشور و از جمله در کشورهای صنعتی بسیار پیشرفته ای همچون آلمان ایتالیا و اسپانیا محصولات گلبافت مورد علاقه و فروش قرار گرفته است. موارد مختلفی که برای اولین بار در خط تولید و فعالیت گروه صنعتی گلبافت قرار گرفت در زمینه های ذیل بوده است:

    گل دوزی با گل برجسته روی پارچه های اورگانزا جهت لباس های عروس و مشابه آن.

    ۲- لمینیت کردن پارچه های اکریلیک گردباف جهت استفاده برای کت؛ کاپشن و لباس های پالتویی و مشابه آن.

     

    ۳- تولید جیر مصنوعی برای اولین بار در ایران جهت مصرف در لباس های مردانه، زنانه، کاپشن، پالتو و غیره در مدل های مختلف ساده و یا گل دار.
    ۴- تابلوها و قالیچه های تزئینی مشابه قالیچه های ابریشمی در طرح ها و اندازه های مختلف.

    ۵- آخرین نو آفرینی شرکت گلبافت در صنعت نساجی تولید پتوهای راشل بافت در طرح های متعدد و بی شمار با ایجاد دگرگونی در رشته پتو؛ روتختی و مشابه آن بوده که پس از گذشت چند سال از محصولات پر رونق بازار ایران است که در سراسر کشور بوسیله صدها نمایندگی به فروش می رسد و در بازارهای جهانی همچنان شناخته شده و مورد علاقه قرار گرفته است.

     

    با توجه به استقبال فراوان بازار ایران و فراهم بودن زمینه های صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان؛ شرکت گلبافت اقدام برای توسعه کمی و کیفی این محصول نموده تا آنجا که هم اکنون امکانات فراهم شده زمینه تولید روزانه ۱۰۰۰۰ پتوی راشل در اندازه های مختلف از بچگانه تا بزرگترین اندازه آن در ابعاد ۲۲۰×۲۴۰ را مهیا نموده است. در زمینه طراحی نیز تمام موارد مورد نیاز در داخل مجموعه تا مرحله آماده کردن پتو انجام می شود به نحوی که هر گونه طرح اختصاصی برای مشتریان طبق خواسته آنان قابل تولید و اجرا خواهد بود. شرکت گلبافت فعالیت صادراتی خود را از سال ۱۳۵۵ با ایجاد یک دفتر بازرگانی در کشور عربستان، شهر جده شروع کرد و در فرصت کوتاهی قسمت عمده بازار را در رشته محصولات خود به دست آورد و همچنان فعالیت های صادراتی خود را گسترش داد. در حال حاضر محصولات گلبافت به بیشتر کشورهای جهان صادر شده است و هم اکنون آماده پذیرش سفارشات مختلف از کشورهای گوناگون جهت تحویل فوری و در کمترین زمان ممکن می باشد. به همین منظور گروه صنعتی گلبافت هم اکنون یک دفتر بازرگانی به نام شرکت گلبافت الخلیج در دبی در اختیار دارد.
    در جهت اطمینان از کیفیت و کمیت محصول و ظرفیتی که ذکر گردید، گروه صنعتی گلبافت تلاش کرده است تا از اولین مرحله مواد خام اکریلیک در صنعت نساجی که الیاف آن بنام تاو شناخته می شود کار خود را شروع نموده و با ایجاد چهار واحد صنعتی دیگر در کنار گلبافت، کارهای مقدماتی و تهیه مواد لازم برای تولید پتو را فراهم آورده و همچنین ضایعات پدید آمده را بازسازی و در تولیدی مجدد، نوع ساده تری از پتو را تهیه و به بازار عرضه نماید. هم اکنون گروه صنعتی گلبافت با حدود ۲۰۰۰ نفر پرسنل در مجموع ۵ واحد صنعتی هماهنگ با هم فعالیت می نماید. نام این واحدها به تفکیک عبارتست از:

    ۱- الیاف بلند گلبافت: با حدود ۷۰ نفر پرسنل و با ظرفیت روزانه حدود ۴۰ تن تبدیل تاو به تاپس اکریلیک.

    ۲- ریسندگی کسری: با حدود ۴۰۰ نفر پرسنل و با ظرفیت روزانه بیش از ۱۱ تن ریسندگی نخ اکریلیک جهت تولید پتوی راشل.

     

    ۳- ریسندگی بافت ریس سپاهان: با حدود ۳۵۰ نفر پرسنل و با ظرفیت روزانه حدود ۱۵ تن ریسندگی نخ اکریلیک جهت تولید پتوی راشل.
    ۴- گروه صنعتی گلبافت: با حدود ۹۰۰ نفر پرسنل و ظرفیت تولید روزانه هشت هزار تخته پتو در اندازه های مختلف از بچگانه تا بزرگترین ابعاد پتو در اندازه ۲۲۰×۲۴۰ سانتیمتر.

    ۵- گلریس سپاهان: با حدود ۹۰ نفر پرسنل جهت تولید پتوهای مینگ معمولی و در آینده نزدیک پتوی مسافرتی، لحاف، روتختی و بالش. ظرفیت تولید این کارخانه روزانه حدود ۱۲۰۰ تخته پتوی یکنفره و دونفره می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان معرفی گلبافت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت