تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23200
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی

    اریخچه کلونینگ درجهان

    شبیه سازی به معنی تولید مثل به روش غیر جنسی از افراد انتخاب شده به گونه ای است که نسل ایجاد شده از آنها از نظر محتوای ژنتیکی کاملا شبیه همتای خود باشد.

    اساس شبیه سازی ، انتقال هسته سلول (پیکری یا بنیادی) به تخمک بدون هسته می باشد.فرآیند انتقال هسته شامل 2قسمت اساسی است: -1خروج هسته از تخمک -2جایگزین کردن آن با سلول دهنده.

    این تکنیک برای اولین بار در سال 1938 میلادی از سوی هانس اسپمن انجام شد. مشکلات بسیاری در راه شبیه سازی پستانداران وجود داشت تا آن که محققان اسکاتلندی توانستند گوسفند کلون شده به نام دالی (Dolly) را تولید کنند. به این ترتیب آنچه در ذهن محققان و دانشمندان غیر ممکن می نمود ، امکان پذیر شد و شبیه سازی آرام آرام مسیر ترقی و پیشرفت خود را طی کرد.

     

    انواع شبیه سازی

    2 نوع شبیه سازی وجود دارد:

    شبیه سازی تولید مثلی که باهدف بقای نسل و دارا شدن فرزندی همتای والد (از نظر محتوای ژنتیکی) صورت می گیرد. در این روش از سلول سوماتیک یا پیکری برای انتقال هسته استفاده می شود.

    شبیه سازی درمانی که هدف اصلی آن به دست آوردن سلول بنیادی جنینی است که بتوان از آن در درمان ناتوانی ها و بیماری ها (بخصوص بیماری های تحلیل برنده) استفاده کرد. از آنجا که سلول بنیادی (سلولهای تمایز نیافته ای که با شرایط مناسب دارای توانایی تمایز به انواع سلولهای بالغ هستند) چند ظرفیتی است ، به نظر می رسد شبیه سازی با استفاده از چنین سلولهایی برای به دست آوردن بافتها یا اندام های دچار مشکل ، بتواند چشم اندازی روشن از آینده ای زیباتر برای این بیماری فراهم کند.

    اگرچه در ابتدای امر ، ورود شبیه سازی درمانی از نوع پیوند عضو از گونه ای دیگر ، به قلمرو پزشکی غیرممکن می نمود ، اکنون این روش به اندازه ای قدرتمند می نماید که خارج از مرزهایی که پیش از این طب را محدود کرده بود ، فعالیت می کند و امیدوار است که خدمت ارزنده ای را به بشریت تقدیم کند.

    کاربردها و اهمیت شبیه سازی

    کاربرد در علوم پایه: یکی از کاربردهای شبیه سازی در بیولوژی یا زیست شناسی تکوینی است که در آن بدقت ، روند تکوین جنین بررسی می شود و با بررسی تمایز زدایی از سلولها ، تشخیص روند تشکیل سلولهای تمایز یافته مشخص خواهد شد.

    کاربرد در درمان: تولید جنین کلون تا مرحله بلاستوسیت (مرحله 16 سلولی) به منظور تولید سلولهای بنیادی جنینی که سلولهایی با توانایی بالا برای تبدیل به بافتهای مختلف و تکثیر نامحدود هستند.

    کاربرد اقتصادی: عمده ترین کاربردهای شبیه سازی از نظر اقتصادی در شبیه سازی حیوانات مزرعه متبلور می گردد که عبارتند از:

    1- تکثیر صفات ممتاز طبیعی: یک اسب قهرمان را می توان با این تکنیک تکثیر کرد.

    2- تکثیر صفات مصنوعی: به عنوان مثال گوسفند یا بزی ایجاد نمایند که در شیر آن آلبومین یا انسولین انسانی وجود داشته باشد و صدها مثال دیگر (این حیوانات را ترانس ژن گویند).

    3- نجات و حفظ گونه های در حال انقراض: با کمک شبیه سازی می توان گونه های در حال انقراض را نجات داد.

    کلیات فرآیند شبیه سازی

    شبیه سازی حیوانات ، یک فرآیند چند مرحله ای است که شامل:

    1- سلول اهداء کننده هسته شامل:

    سلولهای کومولوس (توده اپی تلیال اطراف فولیکول تخمدان) ، سلولهای سرتولی (سلولهای نگهدارنده اسپرم) ، فیبروبلاست جنینی ، سلولهای گرانولوزا، سلولهای به دست آمده از موجودات کلون شده (سلولهای نسل دوم) و سلولهای بنیادی هستند.

    2- سلول گیرنده

    در حال حاضر ، تخمک به عنوان تنها گیرنده هسته و منبع مهیاکننده سیتوپلاسم (چه در لقاح طبیعی یا شبیه سازی) است.

    3- خروج هسته از تخمک گیرنده

    روش بی هسته سازی با سوزن بسیار ظریف مخصوصی در شرایط آزمایشگاهی انجام می شود و هسته تخمک خارج شده و به یک تخمک بدون هسته تبدیل می شود.

    4- فرآیند انتقال هسته

    فرآیندی است که اجازه انتقال هسته یک سلول (سلول دهنده) را به دیگری (سلول گیرنده) می دهد. سلول گیرنده اغلب تخمک بالغ پستانداران است که کروموزوم آن خارج شده و در واقع حکم سیتوپلاست را داراست.

    5- کشت و انتقال جنین

    جنین های بازسازی شده ، حداقل به مدت 5روز در محیط کشت جنین نگهداری شده تا به میزان قابل قبولی از تکامل برسد و در صورت امکان ، اجازه انتقال آن به روش غیرجراحی صادر شود. در چنین فرآیندهایی ، جنین به روش لاپاراتومی و از طریق لوله رحمی به رحم منتقل می شود. بنابراین لازم است جنین مراحل ابتدایی تکامل یعنی مرحله هشت سلولی را طی کرده باشد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی

    فهرست:

    تاریخچه کلونینگ درجهان

    انواع شبیه سازی

    کاربردها و اهمیت شبیه سازی

    کلیات فرآیند شبیه سازی

    شبیه سازی حیوانات اهلی موقعیت کنونی و روند آینده

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه شبیه سازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت