تحقیق مقاله رزم

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23357
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رزم

    مقدمه

    پیدایش وسایل نوین رزم ،جنگ افزار های توانا و توسعه نیروی هوایی توأم با افزایش قدرت و سرعت هواپیماها،سبب گردیده است که بیشتر عملیاتها بویژه حرکات ، در شب انجام گیرد .بدیهی است انجام این عملیات مستلزم داشتن آموزش ویژه میباشد.زیرا شب با ویژگیهایی از قبیل : دید محدود و ایجاد هراس سبب می شود که همراه با آموزشهای روزانه افراد را با تمرینات کافی برای رزم در شب نیز آماده نموده و روحیه آفندی ، مبارزه و جسارت را در آنها پرورش داد.

    موفقیت در رزم شبانه مقدار نسبتاً زیادی به سه اصل هدایت ، کنترل و غافلگیری بستگی دارد . به خاطر اینکه احتمال دارد به هزار و یک دلیل تک شبانه واقع شود ؛ باید برای آن تدارک و پیش بینی نمود . مخصوصاً این پیش بینی دقیق برای تداوم هدایت عملیات و کنترل آن ، تأمین و حفاظت از سرّی بودن تک تهیه گردد . با توجه به قدرت و کارایی تجهیزات پیشرفته ، تکهای شبانه احتمالاً در آینده بسیار بیشتر خواهد شد . بویژه کمک تاریکی در عبور از مناطق و خطوطی که در اجرای تک شبانه در سطح واحدهای کوچک باید یکسری عوامل را مد نظر قرار داد که اهم آنها عبارتند از :

     

     

     

    1 عمومی

    بسیاری از ارتش های نظامی و شبه نظامی دنیا بعضی از انواع تجهیزات رزم شبانه و دسته بندیهای مختلفی از رادارهای هوشمند تا دوربینهای مادون قرمز دید در شب را در اختیار دارند . یافتن اکثر این تجهیزات در بازارهای تجاری دنیا با قیمتهای قابل قبول و مناسب نسبتاً آسان می باشد . مادامی که دشمن از توانایی ها و قابلیتهای مقابله با آفند در شب برخوردار می باشد ؛ برای تسلط و توفیق در تک شبانه نیاز به روش ، فنون و مراحل اجرای روشهای ( تاکتیکی ) که باعث افزایش برتری های تکنولوژی شبانه است ، می باشد .

    2 فرماندهی و کنترل

    الف : مهمترین عامل در تک شبانه ، فرماندهی و کنترل عملیات است که وظیفه اش همزمانی و تطبیق آتشهای اجرایی و مانور بر روی نقطه مشخص شده می باشد و بزرگترین هدفش باید از بین بردن دشمن بدون انجام تیراندازی اشتباهی نیروهای خودی به یکدیگر در شب می باشد . برای رسیدن به این هدف همه سربازان باید از چنان مهارتی برخوردار باشند که تک در شب را ماهرانه تر از تک روز انجام دهند . علاوه بر این فرماندهان نیز باید در کنترل و فرماندهی مراحل رسیدن به این اهداف کارآزموده و مجرب باشند .

    ب : فرمانده برای دسترسی به اهداف و کنترل عملیات و مراحل تاکتیکی و تکنیکی نیازمند دوربین هدف یاب AN / PVS-78 ، دوربین شناسایی کننده اهداف AN / PAQ-78 و نشان دهنده ی دستی لیزری و کنترل هدایت کننده آتش های خودی بر روی اهداف می باشد . هنگامی که مهارت کافی در اجرای این کارها نباشد ، اشتباهات طبیعی در شب عملیات می تواند با اشتباهات بزرگتر همراه شود . بعد از اجرای روشها و فنون رزم شبانه در یک طرح مانور ، به دلیل وجود انواع اشعه های مادون قرمز در منطقه عملیاتی ، فرمانده تیم برای کنترل و هدایت نیروها و نشان دادن اهداف نباید از نشان دهنده ی دستی و لیزری استفاده کند ، چون نیروها در یافتن هدف دچار اشتباه و گمراهی می شوند . به جای آن ، مسئول تیم می تواند از دوربین AN / PAQ-4 و گلوله های رسام برای هدایت سربازان و تعیین اهداف استفاده کند .

    فرمانده گروه و بالاتر از آن می تواند برای اجرای راحت تر عملیات و کنترل و هدایت آن از نشان دهنده ی دستی لیزری استفاده و زمان و نوع نشان دهنده دستی لیزری ، پخش اشعه مستمر یا بصورت علامتهای  قطع و وصل با زمان مشخص را تعیین کند .

    ج : فرماندهان باید قابلیتها و توانایی های تک در شب دشمن را قبل از شروع عملیات و فرمان دستور عملیاتی بررسی کرده باشند . تکنولوژی موجود برای عملیات نیز باید با شرایط و وضعیت منطقه نبرد همخوانی و سازگاری داشته باشد . مثلاً در یک طرح عملیاتی ، هنگامی که دشمن دارای امکانات دید در شب می باشد ، باید روشهایی انتخاب کرد که خاصیت دید اشعه مادون قرمز را از بین ببرد . در شرایطی که دشمن از تجهیزات دید در شب برخوردار نمی باشد ، اگر امکان دارد بدون فوت وقت از اشعه مادون استفاده کنید . به هر حال ، حتی در حالت آخر هم باید جزئیات طرح را بررسی ، تعداد و چگونگی بکارگیری اشعه را مشخص کرد .

    د : آئین نامه و مقررات سبکی برای یک ساختار تازه و قابل تشخیص در اشعه مادون قرمز قرار دارد . تکنولوژی جدید به دستگاه اشعه مادون قرمز ، قدرت تشخیص و معین کردن نوع رنگها را نمی دهد . رنگها و نورهای اشعه فقط بوسیله شدت و زیادی نور و اندازه آن با یکدیگر متفاوت هستند .

    ه - استفاده فرماندهان از اشعه برای علامت دادن به سربازان باید واضح و شفاف باشد .

    و فرماندهان بکارگیری صحیح ، به موقع و نوع استفاده تکنولوژی را مشخص می کنند . هرگز تکنولوژی کاربردی را فقط به خاطر این که در شرایط ویژه تاکتیکی در این جزوه آورده شده بکار نبرید . از فکرتان کمک بگیرید .

    ز - شرایط غیر منتظره ای را که ممکن است با آن مواجه شوید تحلیل و بررسی کنید . از تجربیات در این زمینه کمک بگیرید .

     

     

     

    3 آموزش

    الف : استراتژی آموزش

    آموزش ، کلید یافتنی مهارت در شب می باشد .برای یافتن مهارت سربازان و فرماندهان باید مقدار زیادی تمرین برای شرایط غیرعادی و بحرانی داشته باشند . لازمه نیروی مؤثر رزم بودن این است که فرماندهان دسته و گروه بطور مداوم با سربازان تمرین کرده و مطالب تاکتیکی و تکنیکی را مرور و اصلاح کنند . برنامه آموزش انفردی آشنایی با خصوصیات شب و رزم شبانه لشگر برای اطمینان یافتن از مهارت همه سربازان و شبه نظامیان در کسب مهارتهای انفرادی مخصوص رزم شبانه و آشنایی با شب طراحی شده است . فرمانده باید به نحوه بکارگیری و استفاده آموزشی آشنایی کامل داشته و مطمئن باشد که نیروهای دسته یا گروهش در کسب مهارتهای آموزش مورد نیاز در شب رزم ماهر می باشند . فقط صِرف بلد بودن کار با انواع AN / PVS-7 بدین معنی نیست که شما مهارت لازم رزم در شب را دارا می باشید . غلبه بر شب را از خودتان شروع کنید .

    برای حرکت ، تیراندازی و ارتباط و آشنایی در شب آموزش ببینید و مسائل زیر را در آموزش در نظر بگیرید :

    1 از وسایل و عینکهای دید در شب نگهداری کنید .

    2 از وسایل و عینکهای دید در شب استفاده کنید .

    3- با کمک عینک و وسایل دید در شب اهداف مورد نظر را کشف ، شناسایی و ردیابی کنید .

    4 اهداف را با کمک وسایل و ابزار دید در شب تصرف کنید .

    ب : برنامه آموزش انفرادی سربازان در کسب مهارتهای انفرادی غلبه بر شب .

    این برنامه شامل عادت به تاریکی و دید در شب بدون چشم مسلح ، آموزش دید در شب با دوربین دید در شب و چشم مسلح ، تمرین تیراندازی شبانه و آموزش رانندگی در شب می باشد . همچنین به سربازان روح اعتماد و اطمینان بخشیده و برای تمام سربازان بعنوان یک نیازمندی سالانه محسوب می شود .

    فرمانده قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور:

    بسیج منادی وحدت در نظام جمهوری اسلامی است

    زاهدان - فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور گفت: بسیج نماد و تجلی وحدت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

     

     

    به گزارش ایرنا ،سردار "قدرت الله منصوری" روز پنجشنبه در همایش "حضور جاویدان بسیجان زاهدان" اظهار داشت: رمز پیروزی در بسیاری از سنگرها حفظ وحدت و اتحاد است..
    وی افزود: امروز برادران شیعه و سنی در کنار هم و همدل در راه حفظ آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران در این خطه که خط مقدم جبهه نرم دشمن قرار دارد، تلاش می کنند. او ادامه داد: اکنون نقطه راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران مساله وحدت است و دشمنان ما اتحاد و وحدت ملی را نشانه رفته اند..

    :رویکرد مذهبی، غرب کشور با نگاه قومیتی و در مرکز کشور نیز با هدف سیاسی وحدت را تحت شعاع قرار داده اند.

     هدف همه دشمنان شکست جامعه اسلامی است و در این راه باید همگان هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.

    فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور بیان کرد: سازمان بسیج مستضعفان براساس نیروی مردمی بنا شده است و این مردم هستند که در تاریخ دستاوردهای زیادی از خود بر جای گذاشته اند.

    اکنون که 30 سال از عمر بسیج می گذرداین نهاد مردمی در تمامی ابعاد سیاسی، نظامی و بوِیژه فرهنگی اقتدار کافی را داراست.

    وی افزود: بسیج در حوزه سخت افزاری در دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی های زیادی را به ثبت رساند که آزادی خرمشهر نمونه ای از توان بالای بسیج است.

    ارتش عراق با هزاران نیرو به سمت مرزهای ایران برای تصرف خرمشهر حرکت کرد که نیروهای بسیجی با دست خالی در حالی که دشمن سراپا مسلح بود در برابر آنان مردانه ایستادند و خرمشهر را آزاد کردند.

     همچنین این توان بسیج و رفتار بسیج گونه بود که 19 هزار عراقی در این جریان به اسارت ایران در آمدند.

    فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور اظهار داشت:بعد از جنگ تحمیلی نیز بسیج نقش اساسی در پایداری انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

     این نوع حرکت نشان از اخلاص و ایمان بالای بسیجان دارد که سبب شد نیروهای حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژم اشغالگر با سبک دفاع شهادت طلبانه بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن مردانه بایستند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رزم

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رزم , مقاله در مورد تحقیق مقاله رزم , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رزم , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رزم , تحقیق درباره تحقیق مقاله رزم , مقاله درباره تحقیق مقاله رزم , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رزم , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رزم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رزم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت