تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23365
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )

    نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی: شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )

    مواد مرکب پلیمری (کامپوزیت) بخشی از مواد نو می­باشند که بخاطر خواص مکانیکی عالی و سبکی که دارند، امروزه در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی یافته­اند. گروه پلیمر دفتر مطالعات توسعه تکنولوژی دانشگاه صنعتی امیر­کبیر طی گفتگویی با مهندس احمدی قائم­مقام مدیرعامل شرکت تیواپلیمر، به بررسی تجارب این شرکت در انتقال تکنولوژی RTM و موانع توسعه آن به خصوص از منظر خریداران عمده­ای همچون خودروسازی پرداخته­ است:

    نحوه انتقال تکنولوی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی: شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )

    مواد مرکب پلیمری (کامپوزیت) بخشی از مواد نو می­باشند که بخاطر خواص مکانیکی عالی و سبکی که دارند، امروزه در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی یافته­اند. گروه پلیمر دفتر مطالعات توسعه تکنولوژی دانشگاه صنعتی امیر­کبیر طی گفتگویی با مهندس احمدی قائم­مقام مدیرعامل شرکت تیواپلیمر، به بررسی تجارب این شرکت در انتقال تکنولوژی RTM و موانع توسعه آن به خصوص از منظر خریداران عمده­ای همچون خودروسازی پرداخته­ است:

     

    معرفی شرکت:

    شرکت تیواپلیمر متعلق به گروه شرکتهای تیوا می­باشد که متشکل از 4 شرکت تیواکارا (شرکت بازرگانی)، شرکت تیوادریا (ساخت شناورهای آلومینیومی وکامپوزیتی)، شرکت تیواصنعت (ساخت خودروهای نظامی وموتورهای دیزل) و شرکت تیواپلیمر می­باشد. شرکت تیواپلیمر در دو فاز فعالیت می­کند: در یک فاز به عنوان تامین­کننده بدنه قایق­های کامپوزیتی شرکت تیوا­دریا و در فاز دوم به عنوان سازنده قطعات کامپوزیتی که در این زمینه با شرکتهای خودروسازی (از جمله ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و پارس خودرو) همکاری می­کنیم.

    این شرکت دارای 110نفر کارمند وکارگر می­باشد که 10درصد از آنها دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر می­باشند. یکی از شاخص­های اصلی این شرکت میانگین سنی جوان این شرکت (27 سال) می­باشد که موجب پویایی سیستم شده است.

    فرایندهای مورداستفاده:

    در ابتدا با روش Hand Layup شروع به کار شد، ولی بعد با کسب تکنولوژی RTM به تولید قطعات به این روش پرداخته شد. اکنون، تنها بدنه قایق­ها و بعضی از قطعات خودرو به روش Hand Layup تولید می­شود. تکنولوژی RTM نسبت به Hand-Layup دارای مزایای زیر می­باشد:

    1- سهولت کار با قطعاتRTM برای کارگر خط تولید خودروسازی به علت صافی تمام سطوح (در روش دستی سطوح داخلی ناصاف می­باشد)

    2- خواص فیزیکی مکانیکی بهتر به علت بالا بودن نسبت لیف به رزین در روش RTM (برای روش RTM تا 50 درصد وزنی است، در صورتیکه در روش دستی حداکثر 25 درصد لیف می­توان بکاربرد.)

    3- عدم وجود حباب­های هوا و مشکلات بعدی ناشی از آنها مانند تاول زدن بعد از پخت کوره­ای رنگ

    نحوه انتقال تکنولوژی در شرکت

    همانطور که گفته شد ما ابتدا با Hand Layup شروع کردیم ولی این برای ما کافی نبود. لذا برای توسعه توانایی­های خود طی مطالعاتی که انجام دادیم از میان فرایندهای موجود به دلیل مزایایی که روش RTM دارد این روش را انتخاب کردیم. سپس به بررسی شرکتهای ایرانی­که قبل از ما اقدام به وارد کردن تکنولوژی RTM کردند پرداختیم. آنچه که ما طی این مطالعات متوجه شدیم این بود که با وجود انتقال دستگاههای RTM، این شرکتها توفیق چندانی در تولید محصولات به این روش نداشته­اند. لذا با مطالعه دلایل این عدم توفیق، ما به 4 شاخص مهم در انتخاب و استفاده کارآمد از این تکنولوژی پی بردیم. این 4 شاخص عبارتنداز: 1- ماشین­آلات 2- نیروی انسانی ماهر 3- ساخت قالب 4- مواد اولیه

    ما با توجه به این 4 شاخص دست به انتقال تکنولوژی زدیم. در مورد خرید دستگاه مشکل چندانی نداشتیم. تنها مشکلی که در مورد دستگاه وجود داشت، عدم توانایی در ظرفیت­سنجی بود که بالاخره با مطالعات انجام شده دستگاه مورد نظر خریداری شد که خوشبختانه تاکنون از این خرید راضی هستیم.

    بعد از انتخاب دستگاه، مساله نیروی انسانی بود که برای این کار ابتدا به جذب نیروی فارغ التحصیل در رشته پلیمر و دیگر رشته­های مربوط­ پرداختیم. این افراد در چند دوره آموزشی در خارج از کشور آموزش دیدند و سپس زمینه مناسب برای بروز قابلیتهای این افراد را در شرکت فراهم آوردیم؛ بطوریکه تا 6 ماه فقط قالب می­ساختیم و قطعه آزمایشی تولید می­کردیم بدون آنکه حتی یک قطعه تولید کنیم و کم­کم با استفاده از قالب RTM تمام قطعاتی که به روش Hand Layup تولید می­شدند را ساختیم.

    البته در این مدت مشکل مواد اولیه نیز مشکل بزرگی بود. زیرا هیچ یک از مواد اولیه مورد نیاز در روش RTM داخل کشور تولید نمی­شوند و همه آنها از رزین تا کاتالیست و الیاف باید از خارج وارد شوند و برای وارد کردن می­بایست مقدار زیادی مواد اولیه سفارش ­دهیم که سرمایه درگردش بالایی را نیاز دارد. خوشبختانه با حمایت سرمایه­گذار توانستیم مشکل مواد اولیه را حل کنیم.

    موانع و مشکلات موجود:

    از سوی دیگر بنا به دلایلی که در زیر گفته می­شود ما مجبوریم که قطعات RTM خود را با قیمت قطعات ساخته شده به روش Hand Layup بفروشیم. یکی از چالشهای اصلی شرکتهای دارای تکنولوژی بالا این است که مجبور به فروش قطعات RTM با قیمت قطعات ساخته شده به روش Hand Layup می­باشند.

    اولین دلیل این امر وجود کارگاه­های کوچک (زیر پله­ای) فراوان در این صنعت می­باشد که ­تنها بر اساس تجربه استاد شاگردی و بدون دانش مهندسی، قطعات کامپوزیتی تولید می­کنند. این کارگاه­ها که تعداد آنها بسیار زیاد است، با تولید قطعاتی که از لحاظ خواص بسیار پایین­تر از قطعات RTM می­باشند، موجب ایجاد ذهنیت منفی در بین خودروسازان کشور نسبت به کامپوزیت شده­اند.

    از سوی دیگر به علت بی­اطلاعی خودروسازان از کامپوزیت، توسعه این صنعت با مشکل مواجه شده است. زیرا خودروسازان به صنایع تولیدکننده مواد کامپوزیتی با همان دید کارگاه­های زیرپله­ای نگاه می­کنند. گه­گاه مشاهده می­شود که در کارخانه­های خودروسازی بدون دلیل و به علت دانش کم و ذهنیت منفی، نسبت به قطعات RTM واکنش نشان داده می­شود.

    نقل و انتقال سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران(سهامی عام)

     بر اساس دستورالعمل نقل و انتقال سهام شرکت، مصوب 5/3/1386 هیئت مدیره، نقل وانتقال سهام وحق تقدم خرید سهام شرکت ،فقط درون هریک از دسته های سهامداری موضوع ماده 9  اساسنامه شرکت مجاز است. نقل وانتقال سهام باحضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده یا نمایندگان قانونی آنها در واحد امور سهام شرکت و طی مراحل زیر انجام می شود:

     الف) انتقال دهنده:

    تکمیل فرم مالیات نقل وانتقال سهام  

    تایید فرم مالیات نقل وانتقال توسط شرکت 

    مراجعه به اداره کل مودیان بزرگ مالیاتی جهت پرداخت مالیات نقل و انتقال 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), مقاله در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), تحقیق درباره تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), مقاله درباره تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نحوه انتقال تکنولوژی جدید و استقبال خریداران (مطالعه موردی شرکت تیوا پلیمر و تکنولوژی RTM )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت