تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23433
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران

    اولین نشست و دیدار رسمی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان عرصه‌ی موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی، شامگاه گذشته 22 فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم هنرمندان نقطه‌نظرات و دغدغه‌هایشان را پیرامون وضعیت هنرجویان در ایران مطرح و سپس حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد سخنرانی کرد.

     موسیقی موضوع درجه دوم شده است

    مدیرعامل خانه‌ی موسیقی که در این مراسم حضور یافته بود در سخنانی گفت:من و موسیقی گاه با هم درد‌دل می‌کنیم و قصه‌ی غصه‌هایمان را به هم می‌گوییم. دیروز دیدم که او ناراحت است و گفت که اصلا به من توجه ندارند و من موضوع درجه دو هستم.

     موسیقی گفت که چرا من که در زندگی همه و در خلوت و لذت همه طبقات و مسوولین هستم به من بی‌توجهی می‌شود، خیلی‌ها در خلوت به من علاقه دارند، اما در عمل به من اصلا اهمیتی نمی‌دهند.

    این هنرمند مطرح کرد: موسیقی در درد‌ودل‌هایش به من گفت که حتی ابزاری که من به وسیله‌ی آن خود را نشان می‌دهم در حصر خانگی است و نمی‌توانم آن را نشان بدهم. به‌علاوه ذات من مادرانه است و احساسی هستم، اما من را مردانه می‌خواهند و برای خشونت، طلب می‌کنند.

    سریر با اشاره به وضعیت موسیقی ادامه داد: موسیقی می‌گوید که گاهی وقت‌ها چیزی‌هایی او را بدنام می‌کند. صداهایی تولید می‌شوند که اصلا نام موسیقی ندارند. چون هر صدایی که موسیقی نیست، این‌ها تنها اصواتی هستند که تولید می‌شوند و بی‌خود نام مرا خراب کرده‌اند. به‌علاوه از شعرها‌ هم گله‌مند هستم، شعرها هم وضع مرا خراب می‌کنند و گاه آبروی مرا می‌برند.

    مدیر عامل خانه موسیقی در پایان سخنانش گفت: موسیقی گفت؛ این ذکر مصیبت‌ها را زیاد می‌کنم، اما کسی گوش نمی‌دهد. من هم به او گفتم که باش تا صبح دولتت بدمد.

     مدیرعامل خانه تئاتر:

    جایگاه هنرمندان تئاتر مشخص نیست

    در ادامه‌ی مراسم ایرج راد مدیرعامل خانه‌ی تئاتر در سخنانی گفت: هر مدیری که می‌آید علاقه دارد که کار مثبتی انجام دهد تا حداقل نامش به عنوان کسی که برای پذیرفتن مسوولیتی توانمندی داشته است، باقی بماند. اما متاسفانه نمی‌دانم که چرا هیچ‌گاه نمی‌شود و مشکلات فراوانی همیشه وجود دارند.

    او با اشاره به وضعیت تئاتر ادامه داد: با کمبود‌های بسیاری روبه‌رو هستیم که مهم‌ترین آنها کمبود سالن نمایش است. به‌علاوه سفره‌ی تئاتر کشور تنها برای 200 تا 300 هنرمند امکانات دارد، اما شاید بیش از سه یا چهار هزار نفر بر سر این سفره نشسته‌اند و با این شرایط مشکلات بسیاری پیش می‌آید و بسیاری از هنرمندان تئاتر بدون این‌که هیچ کدورتی با هم داشته باشند نسبت به یکدیگر بدبین می‌شوند، چرا که فکر می‌کنند اگر کس دیگری را روی صحنه می‌بینند، این جای آنها بوده است که گرفته شده است.

    مدیرعامل خانه تئاتر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه، جایگاه هنرمندان تئاتر مشخص نیست تصریح کرد: جایگاه حرفه‌ای‌ها، آماتورها و دانشجویان حتی سالن‌ها هم تعریف نشده است و این معضل بزرگی است.

    او ادامه داد: تعداد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در رشته‌ی تئاتر سالانه 700 نفر است، به‌علاوه آموزشگاه‌های هنری آزاد هم هنرجویان تئاتر تربیت می‌کنند، اما آیا توان داریم که برای این تعداد کثیر ایجاد شغل کنیم و آیا از ضربه و لطمه‌ای که به این جوانان می‌رسد با خبریم و جایی برای پاسخ ‌گفتن به آنها داریم؟!‌ آیا به تاثیرات منفی افسردگی، گوشه‌گیری و بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در کمین آنها نشسته‌ است توجه می‌کنیم؟ آیا آماری داریم که به کمک آن برای نیازهای مملکت سرمایه‌گذاری کنیم؟

    ایرج راد با اشاره به اجرای تئاتر ایران در عرصه‌ی بین‌المللی تصریح کرد: تئاتر‌هایی که از ایران به خارج از کشور می‌روند بازتاب‌های عمیق بین‌المللی دارند و این نشانگر توانمندی هنرمندان ایران است، اما متاسفانه به‌دلیل کمبود امکانات بسیاری از آنها در داخل کشور روبه خاموشی می‌روند.

    مدیرعامل خانه تئاتر گفت: ما هنرمندان باز هم آمدیم با امیدواری، برای این‌که دست‌به‌دست هم بدهیم و انتظاراتی که از یک مسوول داریم، مطرح کنیم تا مشکلاتی که پیشرو هست تا حد امکان از میان برداریم.

     امیدواری به گام‌های جدید در عرصه‌ی هنرهای تجسمی

    در ادامه‌ی مراسم محمدعلی رجبی نماینده‌ی هنرمندان هنرهای تجسمی در سخنانی گفت:هنرهای تجسمی مانند دریایی است که رشته‌های مختلف هنری ایرانیان و تاریخ و فرهنگ مردم کشور در آن آشکار است. هنرمندان ایرانی‌آوازه‌ی جهانی داشتند و افتخارات جهانی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند و اگر در گذشته کمال‌الدین بهزاد را داشتیم، امروز استاد فرشچیان را داریم که به عنوان یک هنرمند بین‌المللی شناخته می‌شود.

    رجبی از انجمن هنرهای تجسمی به عنوان بزرگترین انجمن فرهنگی کشور با بیش از 15 هزار عضو یاد کرد و افزود: باید به هنرهای تجسمی توجه بیشتری داشته باشیم، چون این هنر با زندگی مردم آمیخته است و زیر پای همه‌ی ایرانیان فرش گسترده است که نقشی از عرش دارد و همه‌ی مردم با آن آشنا هستند.

    وی تصریح کرد: هنرهای تجسمی گسترده است و با نقاشی، هنرهای دیگر حتی ادبیات در ارتباط است و این‌ روند به گستردگی این هنر کمک می‌کند.

    رجبی بیان کرد: اگر در دانشگاه‌های ما بیشترین ظرفیت آموزش هنری به بخش تجسمی اختصاص دارد، باید متناسب با شان و گستردگی آن امکانات فراهم شود.

    این هنرمند هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در کنار میراث بزرگی که در زمینه‌ی هنرهای تجسمی داریم، همه‌ی هنرمندانمان در عصر پست‌مدرن حرفی برای گفتن در جهان داشته باشند باید نگاه عمیقی به هنرهای اصیل خود داشته باشیم. اگر هنر وجه اجتماعی خود را در جامعه حفظ کند، مشکل چندانی نداریم. هنر به آقا بالاسر نیاز ندارد، چطور مردم آثار هنری را از سالیان گذشته پیش خود نگه داشته‌اند و سال‌هایی طولانی از آنها صیانت کرده‌اند.

    رجبی در پایان سخنانش گفت:باید دقت کنیم که در جامعه‌ی هنری تا چه اندازه نگاهمان به مردم است و اگر هنر ما حرف دل مردم باشد پایندگی خواهد داشت، اما مسائلی هست که مسوولین می‌توانند به آن توجه کنند و امیدوارم که شاهد گامی جدید و تحولاتی بیشتر در زمینه‌ی هنرهای تجسمی باشیم.

    معاون هنری وزارت ارشاد:

    برای پیشبرد اهداف هنری باید چشم‌انداز روشن داشته باشیم

    به گزارش ایسنا، در ادامه پس از سخنان هنرمندان، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که چندی است به‌جای محمدحسین ایمانی‌خوشخو عهده‌دار این مسئولیت است، در سخنانی گفت: دهه‌ی چهارم انقلاب را باید دهه‌ی عدالت و پیشرفت بدانیم و نقش هنر در این دهه برای ملتی که داعیه‌دار میراث گرانبهای هنری است باید با برنامه‌های متعددی همراه باشد و جامعه‌ی هنری کشور در کنار مسوولین اجرایی باید تلاش کنند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نگاهی اجمالی بر وضعیت هنرجو در ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت