تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23475
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

    هرساله با هدف ایجاد فضایی مناسب در عرصه اندیشه و فرهنگ و کمک به رونق بازار کتاب و مبادله تجارب در زمینه صنعت نشر، مجری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

    این نمایشگاه که در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود، همواره شاهد حضور چهره های درخشان جهان در خود بوده است و معمولا در حضور چهره های فرهنگی کشور و هزاران نفر از علاقمندان با سخنان ریاست محترم جمهور، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند.

    پاسخ موسسه نمایشگاه‌های  فرهنگی به یک خبر

    روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پی انتشار خبری از سوی یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم استقبال از نمایشگاه کتاب گرگان، جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده که یک نسخه از آن در اختیار «ایبنا» قرار گرفته است./

    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در جوابیه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، به خبرگزاری مهر آمده است: چهارمین نمایشگاه کتاب گلستان و یکصد و پنجاه و ششمین نمایشگاه کتاب استانی بر اساس برنامه زمان بندی یک ساله موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با اعلام تاریخ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تقویم نمایشگاه‌های کشور قرار گرفت و این فعالیت مهم فرهنگی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری محترم و کلیه مسوولان و مقامات استان در حال برگزاری است. مواردی همچون: کمبود فضای نمایشگاهی، تبلیغات ضعیف و اطلاع‌رسانی نامناسب، تداخل با دیگر نمایشگاه‌ها، کمبود بن خرید، کاهش استقبال مردم از نمایشگاه و عدم تغییر در نحوه برگزاری عمده اشکالات طرح شده در گزارش خبری درباره این نمایشگاه است که نه عنوان پاسخ، بلکه برای روشن شدن افکار عمومی و نیز تشکر و قدردانی از مردم فرهنگ دوست استان گلستان و مدیران و همکاران محترمی که در طی دوره برگزاری و قبل از آن زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند لازم می‌دانیم شرح مختصری را بیان کنیم:

    درباره تیتر اصلی خبر یعنی «استقبال سرد شهروندان از نمایشگاه کتاب گرگان» لازم به ذکر است از روز اول نمایشگاه مردم علاقه‌مند استان گلستان حضور بسیار پررنگی داشته‌اند به نحوی که از روز سوم نمایشگاه، مسوولان برگزاری مجبور به مدیریت جمعیت شدند تا بر اثر حضور انبوه مردم، مشکلی حادث نشود، همچنین با توجه به حضور و علاقه‌مندی مراجعان غرفه بانک مستقر در نمایشگاه به منظور افزایش خدمت رسانی برای در اختیار قرار دادن بن کارت الکترنیکی خرید کتاب هم از نظر فضای موجود هم از نظر تعداد دستگاه‌های رایانه عرضه بن کارت الکترونیک و عوامل اجرایی افزایش یافت که این امر نشان دهنده استقبال بسیار زیاد مردم فرهنگ دوست استان گلستان است.

    در بخش دیگری از این جوابیه، درباره کمبود فضای نمایشگاهی، مورد اشاره خبرنگار خبرگزاری مهر آمده است: تأمین محل برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها به عهده استان است. همواره یکی از مشکلاتی که در برخی استان‌ها وجود دارد و نبود فضای کافی و کامل و استاندارد برای برگزاری نمایشگاه کتاب است. در این زمینه یکی از دو رویکرد زیر قابل انجام است: الف) عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌های فاقد امکانات و فضای نمایشگاهی استاندارد و محروم کردن مردم از نمایشگاه کتاب که قطعاً مورد نظر هیچ‌کس نیست. ب) برگزاری نمایشگاه با امکانات موجود و پیگیری برای ساخت، تجهیز و استانداردسازی فضاهای نمایشگاهی. به همین منظور سعی شده است در کلیه استان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار شود و از امکانات موجود در استان به بهترین صورت استفاده گردد. پیگیری‌های متعددی نیز از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها با مدیریت استانها به عمل آمده تا فضاهای مناسب آماده و در اختیار قرار گیرد که در استان گلستان نیز با توجه به انجام عملیات ساخت مجموعه نمایشگاهی استان، امید است در سال آتی از فضای بزرگ‌تری استفاده شود. 

    روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، درباره نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه گرگان تصریح کرده است: همان‌گونه که حتماً ملاحظه کرده‌اید، تبلیغات در سطح شهر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی استان گلستان انجام شده است، گرچه می‌توان تبلیغات در سطح شهر را برای برنامه‌های آتی پررنگ‌تر انجام داد، لیکن باید توجه داشت که با همین میزان تبلیغات در استان در سال‌های گذشته و سال جاری انبوه جمعیت در نمایشگاه حضور به هم رسانده‌اند. 

    تداخل نمایشگاه کتاب با دیگر نمایشگاه‌ها، از دیگر ایرادهای وارد شده توسط خبرگزاری مهر به نمایشگاه استانی کتاب در گرگان است که بر اساس جوابیه مجری نمایشگاه‌های استانی، با عنایت به برنامه زمان‌بندی برگزاری نمایشگاه‌ها در استان‌ها، وقوع این پدیده فرهنگی در استان از پیش تعیین شده است و مردم علاقه‌مند نیز بر اساس علایق خود از نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند. نمایشگاه کتاب گلستان با هیچ نمایشگاه کتاب دیگری در کشور همزمان نبوده است. لیکن اگر نظر خبرنگار محترم همزمانی با نمایشگاه‌های کالاهای دیگر است، به طور قطع همگان متفق‌القول هستند که بایستی برای همه سلایق نمایشگاه‌های خاص برگزار شود. 

    این جوابیه در پاسخ به ایراد وارد شده تحت عنوان «کمبود بن خرید» نیز تاکید دارد: خوشبختانه با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدودیت یارانه خرید کتاب برای مردم در هیچ یک از نمایشگاه‌های برگزار شده وجود نداشته است. به عبارتی در هیچ یک از بیش از 60 نمایشگاه برگزار شده در سه چهار سال اخیر، کمبود بن وجود نداشته و در صورتی که میزان بن در نمایشگاهی کم باشد با توجه به حضور کارشناسان در استان و نیز نظر اداره کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بن مورد نیاز تأمین و در اختیار قرار می‌گیرد. تمام نمایشگاه‌های برگزار شده در استان‌ها تا آخرین روز نمایشگاهی از طریق بانک عامل بن در اختیار افراد قرار می‌داده‌اند. لازم به ذکر است، به منظور توزیع مناسب بن به افراد آیین‌نامه‌ای تهیه و در اختیار بانک‌های عامل گذاشته شده که با توجه به مدرک تحصیلی، بن در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در نمایشگاه گلستان نیز همچون دیگر نمایشگاه‌ها بن به اندازه کافی وجود دارد و استقبال مردم، افزایش غرفه و عوامل اجرایی و عوامل بانک مستقر در نمایشگاه مؤید همین مطلب است. 

    به گزارش «ایبنا» نمایشگاه کتاب گرگان به دلیل استقبال بازدیدکنندگان و به درخواست مسوولان محلی، یک روز تمدید شد و شهروندان گرگانی، امروز، اول دی‌ماه نیز می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

    حضور منسجم در نمایشگاه‌های فرهنگی یک ضرورت است

    مدیرمسوول انتشارات علمی و فرهنگی شب گذشته در روز پایانی نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت با اشاره به لزوم حضور فرهیختگان و فرهنگیان در عرصه‌های جهانی گفت: حضور منسجم در نمایشگاه‌های بین‌المللی به ویژه نمایشگاه‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیراست._

    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی زارعی نجفدری که در روز پایانی شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت سخن می‌گفت، با تقدیر از حضور مؤثر نمایندگان کشورمان در این نمایشگاه افزود: سفیران فرهنگی ایران اسلامی تلاش شایسته‌ای برای معرفی بضاعت‌ها و توانایی‌های فرهنگی در حوزه نشر از خود نشان دادند.

    مشاور رییس جمهور ایران با اعلام این‌که رییس جمهور، عنایت ویژه‌ای به مقوله کتاب دارند در پاسخ به این سوال که تا چه حد موفق به ارزیابی دقیق از حضور ناشران ایرانی شده‌اید اظهار داشت: در فرصت‌هایی که به‌وجود می‌آمد با ناشران به گفت‌وگو پرداختیم و با دغدغه‌ها و نقطه نظراتشان درباره مشکلات و نارسایی‌های مربوط به نحوه شرکت در رویدادهای بین‌المللی کتاب و به ویژه نمایشگاه فرانکفورت به عنوان بزرگترین نمایشگاه آشنا شدیم.

    وی ادامه داد: بدون تردید نحوه حضور ایران در این نمایشگاه در برگیرنده مجموعه‌ای از نقاط ضعف و قوت است که باید برای ارتقای وضع موجود نسبت به اصلاح برخی امور اقدام کرد. 

    مشاور رییس جمهور اظهارر امیدواری کرد شرکت کنندگان در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه بتوانند از اندوخته‌های علمی و تجربی خود برای ارتقای سطح نشر کشور بهره گیرند.

    دکتر زارعی نجفدری در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از غرفه‌های مختلف ناشران ایرانی از جمله خانه کتاب، مرکز اسلامی هامبورگ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی دیدن و با مسوولان آن‌ها گفت‌وگو کرد. 

    وی همچنین در دیدارهای از پیش تعیین شده با تعدادی از ناشران کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، صربستان، رومانی، پاکستان، ترکیه، آلمان و چین راه‌های توسعه همکاری در حوزه چاپ و نشر کتاب را بررسی کرد.

    دستورالعمل برگزاری نمایگاه های فرهنگی

    الف) تعریف:

     نمایشگاه فعالیتی برای عرضه محصولات، تولیدات و خدمات فرهنگی و هنری است که توسط سازمان فرهنگی هنری تهیه و تولید شده و به منظور معرفی بیشتر به مخاطبان در معرض دید آن‌ها قرار می‌گیرد.     

    ب) اهداف:

    1.      عرضه و معرفی آخرین دستاوردها و تولیدات فرهنگی و هنری سازمان

    2.      معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری سازمان و ایجاد امکان ارتباط و مبادله با سایر سازمان‌ها

    ج) مسوول برگزاری نمایشگاه:

    مسوول برگزاری نمایشگاه هریک از بخش‌های ستادی و یا صفی هستند که متناسب با نوع و موضوع نمایشگاه توسط بخش مربوطه پیشنهاد و یا از سوی سازمان تعیین می شود.

    د) انواع نمایشگاه:

    از نظر مکان برگزاری:

    نمایشگاه‌ هایی که در مراکز وابسته به سازمان برگزار می شود و مخاطب آن مردم و مسوولان سازمان است.

    نمایشگاه‌هایی که توسط شهرداری تهران برگزار می شود و بخش‌های مختلف شهرداری در آن شرکت دارند.

    نمایشگاه‌هایی که در مکان‌هایی غیر از مراکز سازمان برگزار می شود.

    نمایشگاه‌هایی که در شهری غیر از تهران برگزار می شود. در این خصوص ضروری است مجوز لازم از سوی رییس سازمان صادر شود. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت