تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23573
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines

    برطبق گفته محققین در UC Irvine، دارویی که باعث افزایش حافظه می شود مکانیسم طبیعی را در مغز به راه می اندازد تا این که به صورت کامل زوال حافظه مربوط به افزایش سن را، حتی بعداز حذف دارو از بدن، برعکس کند.

    Charistine Gall و Gary Lynch با همکاری  Lauyerbon Julie گروهی بودند که مطالعاتی را با یک دسته دارویی به نام ampakines بر روی موشها انجام دادند. 

    Ampakines در اوایل 1990 توسط محققین UC ازجمله Lynch تولید شد تا نقائص و زوال حافظه مربوط به افزایش سن رادرمان کند و ممکن است درجهت درمان تعدادی از اختلالات سیستم عصبی مرکزی همانند آلزایمر و فراموشی مفید باشد.

    در این مطالعه محققین نشان دادند که حتی بعداز حذف داروهای دسته ampakines از بدن اثرات پیری بر روی مغز از طریق تحت شعاع قرار دادن مکانیسم یادگیری وحافظه به طور مدیدی معکوس می شود. 

    آنها این کار را از طریق افزایش تولید پروتئینی که به صورت طبیعی در مغز وجود دارد و برای حافظه طولانی مدت لازم است انجام می دهند. 

    این مطالعه در مجله Neurophysiology ماه آگوست چاپ می شود. 

    Gall، استاد آناتومی و بیولوژی عصبی گفت که این کشف مهمی است و نتایج ما بیان می کنند احتمالاتی وجود دارد که داروهای  ampakines بتوانند در معالجه درمان یادگیری و فراموشی مربوط به افزایش طبیعی سن استفاده شوند. 

    محققین به یک گروه موشهای میان سال 2بار در روز برای 4روز یک محلول دارای ampakines دادند و به یک گروه چیزی ندادند.

    آنها ناحیه هیپوکامپ مغز موش ها را که ناحیه اساسی حافظه و یادگیری است مورد مطالعه قرار دادند.

    آنها در یافتند که موشهای تحت درمان با ampakines به صورت چشمگیری تولید فاکتور نروتروفیک مشتق شده از مغز(BDNF)،که پروتینی است که نقش اساسی در فرم یافتن حافظه داردرا  افزایش می دهند

     

    همچنین آنها افزایشی را در Long-term potentiation (LTP)مشاهده کردند که توسط این فرایند ارتباط بین سلولهای مغز افزایش یافته و حافظه به رمز درآورده می شود.

    این افزایش مسئول عملهای شناحتی رفتاری طولانی مدت، یادگیری بالاتر، و توانایی در منطق و دلیل است اما با بالاتر رفتن سن کمبود تولید LTP باعث کاهش ایجاد یادگیری و حافظه می شود.

    به طور چشمگیری، بازسازیLTP در مغز موشهای میانسال حتی بعداز ترک ampakines از بدن موشها دیده می شود.

    نیمه عمر دارو در فرم تزریقی به موشها فقط 15 دقیقه بود درحالیکه افزایش LTP در مغز موشها بیشتر از 18 ساعت بعد دیده شد.

     برطبق گفته های محققین، این مطالعه توصیه می کند که فرآورده های دارویی موثر در دسته دارویی  ampakines بدون این که در سیستم بدن حضور داشته باشند می تواند توسعه یابد.

    اغلب داروهایی که با ناراحتی های سیستم مرکزی بدن مقابله می کنند مانند بیماری پارکینسون فقط وقتی موثر هستند که در بدن حضور داشته باشند. تحقیقات بیشتری احتیاج است که به صورت دقیقی مشخص کند که بعداز این که ampakines سیستم بدن را ترک کردند تاچه زمانی تاثیر افزایشی LTP باقی می ماند.

    محققین گفتند که دوام حضور LTP به باقی ماندن BDNF در بدن مربوط است.

    Lauterborn گفت که داروهای  ampakines بر دو روش مهم بهبود یادگیری و حافظه عمل می کنند. آنها به صورت مستقیم ارتباطات بین سلولهای عصبی را تحریک می کند که اثر فوری برافزایش LTP دارد و همچنین حضور پروتئین مهم BDNF را افزایش می دهندکه در بدن می تواند باقی بماند و افزایش حافظه را بعداز ترک دارو از بدن حفظ کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان دارویی به نام ampakines
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت