تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 23770
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان

    اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان

    این آزمایش در سالهای 85-1384 در مزرعه پیوند پرهام و در سردخانه گلسرد زنجان انجام گرفته است. که طی آن کلسیم در دو سطح و زمان تیمار نیز در سه سطح بر روی دو رقم تجاری سیب یعنی رقم گلدن و فوجی انجام گرفته است ، و هر واحد تیماری شامل یک جعبه 10 کیلو گرمی پلاستیکی بوده که در مجموع شامل 18 جعبه از هر رقم سیب می باشد .

    در طول انبارداری در سردخانه در چندین نوبت نمونه برداری شده و آزمایشات مربوطه انجام گرفت که در پایان نتایج آزمایشات بصورت ذیل می باشد .

    لازم به ذکر است که سیب های مورد آزمایش در مرحله حداقل رسیدگی برداشت شده و بصورت تصادفی از داخل جعبه های مختلف انتخاب گردیدند.

    طرح اخیر در قالب یک طرح آزمایشی فاکتوریل در قالب طرح کامل تصادفی با دوفاکتور کلسیم و زمان در سه تکرار به اجرا درآمده است .

    اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان :

    برای این کار ابتدا آب میوه ها را گرفته و پس از تنظیم دستگاه PH متر ، PH هر میوه را اندازه گیری  می کنیم . برای این کار باآب مقطر PH دستگاه را به 7 می رسانیم . سپس PH متر را به صورت جداگانه داخل تیمارهای  مختلف آب میوه قرار داده و PH آنها را اندازه گیری می کنیم.

    اندازه گیری میزان سختی بافت دو رقم موجود :

    سختی بافت این دو رقم را با دستگاه Pressur Tester  یا اف جی اندازه گیری شد . به این صورت که سر دستگاه را در داخل هر تیمار قرار داده و نیروی لازم برای سوراخ شدن آن را اعمال می کنیم . میزان نیرویی که لازم است تا سیب سوراخ شود میزان سختی بافت را به ما نشان می دهد که اندازه دقیق را از روی دستگاه یادداشت می کنیم .

     

     

    اندازه گیری میزان قند تا TSS ( Tital soluble solids )

    از کل مواد جامد محلول در میوه بیشترین مقدار به قندها مربوط است . تعیین میزان قند یکی از راههای تعیین زمان بلوغ و برداشت میوه محسوب می شود.

    در این آزمایش میزان قند دو رقم سیب مورد آزمایش قرار گرفته تا تغییرات این میزان در طول دوره انبار مورد مطالعه قرار گیرد .

    برای اندازه گیری میزان قند از دستگاهی بنام قند سنج یا رفراکتومتر استفاده می شود که با انکسار و شکست نور کار می کند . این دستگاه درای یک عدسی چشمی و یک عدسی شیئی است که مابین این دو عدسی یمک صفحه مدرج قرار دارد .

    برای اندازه گیری قند میوه آب هر کدام از سیب ها را جداگانه گرفته و توسط کاغذ صافی آن را صاف کردیم سپس به مقدرا کمی ( اندازه یک قطره ) از آب میوه را بر روی عدسی شیئی دستگاه رفراکتومتر قرار داده و عدد مربوط به میزان قند که مابین قسمت روشن و تاریک دستگاه قرار دارد را می خوانیم . عدد حاصل میزان قند میوه را نشان می دهد .  

     

     

     

    اندازه گیری میزان اسی آلی :

    هر محصول باغبانی دارای یک یا دو اسید غالب بوده که بیشترین نوع اسید موجود در آن میوه را تشکیل می دهد . و اسید غالب سیب را اسید مالیک تشکیل می دهد . که در این آزمایش ما از طریق واکنش تیتراسیون میزان این اسید را برای تیمارهای مختلف بدست می آوریم .

    برای این کار به سود 1/0 نرمال و معرف فنل فتالئین احتیاج داشتیم . ابتدا آب میوه را تهیه کرده و آنرا با کاغذ صافی انتخاب می کنیم . سپس cc  10 از آب میوه را برداشته و cc20 آب مقطر به آن اضافه می کنیم . و به محلول چند قطره معرف فنل فتالئین اضافه کرده با سود 1/0 نرمال تیتره می کنیم . در طی این آزمایش ph متر در داخل محلول قرار دارد . زمانی که ph محلول به 7 رسید و رنگ محلول صورتی روشن شد آزمایش به پایان رسیده است . و در پایان مقدار سود مصرف شده را یادداشت می کنیم  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اندازه گیری میزان PH دو رقم سیب فوجی و گلدان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت