تحقیق مقاله رایگان قلب

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23792
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان قلب

    می دانید چرا یک روز دنیا به نام روز جهانی قلب نام گذاری شده است؟ بیماری های قلبی عروقی، شامل حمله های قلبی و سکته، بزرگترین قاتل های دنیا بوده و نسبت به سایر عوامل دیگر، عامل شماره یک مرگ و میر در سطح جهانی هستند. در سال 2005 حدود 5/17 میلیون نفر به دلیل بیماری های قلبی عروقی فوت کردند که 30 درصد تمام موارد مرگ در سرتاسر جهان بود. از این تعداد 6/7 میلیون نفر به دلیل بیماری عروق قلبی و 7/5 میلیون نفر به دلیل سکته جان خود را از دست دادند. پیش بینی می شود تا سال 2015، سالیانه تقریباً 20 میلیون نفر به دلیل بیماری های قلبی عروقی و سکته فوت خواهند کرد و این بیماری ها همچنان عامل شماره یک و اصلی مرگ خواهند ماند.

    میزان خطر را کاهش دهید.

    - تعداد سالمی داشته باشید. تغذیه متعادل برای داشتن قلب و سیستم گردش خون سالم حیاتی است. تغذیه صحیح شامل مقادیر فراوان میوه و سبزیجات، که هم دارای ویتامین زیاد و هم فیبر بالا هستند (پنج وعده در طول شبانه روز)، غلات، گوشت بدون چربی، ماهی و محدودیت در مصرف نمک و شکر است.

    - فعالیت های مداوم بدنی و ورزشی داشته باشید. حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی منظم در هر روز باعث کمک به حفظ و نگهداری کارایی موثر و سلامت دستگاه قلبی عروقی می گردد. حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزها سبب می گردد ک وزن مناسب و در حد مطلوب داشته باشید. پیاده روی کنید. سه ایستگاه مانده به مقصد خود، از اتوبوس پیاده شده و بقیه را قدم بزنید. به جای استفاده از آسانسور، از راه پله استفاده کنید. در کارهای دسته جمعی مانند کوه پیمایی شرکت کنید که این عامل در ایجاد دوستی و دوری از گوشه گیری هم تاثیر دارد.

    - عدم استفاده از سیگار، تنباکو و توتون در هر شکل آن (سیگار، پیپ یا تنباکوی جویدنی) برای سلامتی بسیار زیان بار می باشد. تماس با دود دست دوم یعنی دودی که از دهان افراد سیگاری بیرون می آید نیز برای افرادی که سیگاری نبوده ولی در کنار آن ها هستند، مضر است. خطر حمله قلبی و سکته، بعد از اینکه یک شخص استفاده از فرآورده های دخانیاتی را قطع می کند (بدون توجه به مدت زمانی که وی استعمال دخانیات داشته است) فوراً شروع به پایان آمدن کرده و می تواند حتی در عرض یک سال تا نصف کاهش یابد.

    - عوامل خطر زای بیماری های قلبی عروقی را کنترل کنید. فشار خون را بدانید. فشار خون بالا معمولاً هیچ گونه علامتی ندارد، اما می تواند ایجاد سکته یا حمله قلبی ناگهانی بکند. فشار خون خود را به طور مرتب چک کنید.

    - میزان قند خون خود را بدانید. بالا رفتن میزان گلوکز خون (بیماری دیابت)، خطر حمله های قلبی و سکته را افزایش می دهد. اگر شما به بیماری دیابت مبتلا هستید، خیلی مهم است که قند و فشار خون خود را کنترل نمایید تا خطر کم شود.

    - میزان چربی خون خود را بدانید. بالا رفتن میزان کلسترول خون، خطر حمله های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

    علائم رایج بیماری های قلبی و عروقی کدام هستند؟

    اغلب هیچ گونه علامت پیش زمینه ای برای بیماری های قلبی عروقی وجود ندارد و یک حمله قلبی یا سکته ممکن است اولین هشدار بیماری باشد. علائم شایع حمله قلبی شامل این موارد است: درد و ناراحتی در قسنت مرمزی سینه، در بازوها، شانه چپ، آرنج، فک و قسمت پشت، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، و درد در ناحیه فک. علائم شایع در سکته هم عبارتند از: ضعف، سستی و بی حسی ناگهانی در صورت، بازو یا پاها که اغلب در یک قسمت از بدن دیده می شود. گیجی، به سختی در دید با یک چشم یا هر دو چشم، اشکال در راه رفتن، سرگیجه، از دست دادن تعادل یا هماهنگی، سر درد شدید با هیچگونه علت شناخته شده، رنگ پریدگی، عرق سرد، غش و بیهوشی. افرادی که در آن ها این علائم دیده می شود باید سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.   

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان قلب

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان قلب, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان قلب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان قلب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت