تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 23799
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ریاضی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟

    فیثاغورث که بود؟

    همگی با فرضیه فیثاغورث در هندسه آشنا هستیم. این فرضیه به ما می گوید که در مثلث قائم الزاویه مربع وتر برابر جمع مربع 2 ضلع دیگر است. اما آیا می دانید چه کسی این فرضیه را که هنوز هم اساس مطالعات هندسی در مثلث است را کشف کرد؟

    این شخص فیثاغورث فیلسوف ریاضیدان و ستاره شناس یونانی بود.

    فیثاغورث در حدود سال 500 قبل از میلاد در یونان نزدیک به شهر متاپونتوی امروزی در ایتالیا متولد شد. او در سال 532 قبل از میلاد برای فرار از قوانین مستبدانه فرمانروایان آن منطقه به جنوب ایتالیا مهاجرت کرد.

    اما ذهن کنجکاو و هوشیار او همیشه او را وامی داشت تا تفکرات خود را با مردم در میان بگذارد. این اشتیاق سرانجام باعث شد تا او آکادمی را تاسیس کند تا به اهدافش دست یابد.

    تعلیمات او در مزنیه اخلاق، سیاست و برادری و دوستی تأثیر عمیقی بر مردم داشت. این تفکرات در تمامی مناطق ایتالیا و یونان گسترش یافت. اما در پایان قرن چهارم قبل از میلاد با جبهه گیری بعضی از افراد کم کم فراموش شد.

    اما جدا از تفکرات فیلسوفانه او کمک های زیادی نیز به نظریه های ریاضی و مفهوم ریاضی کاربردی اعداد کرده بود. در واقع او علاوه بر نظریاتش در مورد فلسفه غرب به رشد ریاضی و هندسه نیز کمک های شایانی کرده است. تفکرات او افلاطون و ارسطو را نیز تحت تأثیر قرار داده بود.

    در دنیای علم از تئوری های او در زمینه هندسه، ریاضی، ستاره شناسی، رفتار مناسب و ... بسیار استفاده می شود. ستاره شناس مشهور کوپرنیک فیثاغورث را به عنوان پیشگام فرضیه خود در مورد اینکه زمین و دیگر سیارات به دور خورشید می چرخند معرفی کرده است.

    در سال 493 قبل از میلاد فیثاغورث در سن 83 سالگی درگذشت.

    ریاضیات چگونه به وجود آمد؟

    ریاضیات علم جمع، تفریق، ضرب و تقسیم اعداد است. ریاضیات از کلمه یونانی «اریتموس» به معنی اعداد گرفته شده است. در ابتدای تمدن بشر عادت داشته تا تعداد گوسفندان، گاوهای خود را با انگشتان بشمارد.

    کلمه دیجت (رقم) که برای نشان دادن اعداد صفز تا 6 به کار می رود، ریشه خود را از کلمه یونانی دیجیتوس به معنی انگشت دست یا پا گرفته است. بعدها انسان شمردن را با گذاشتن علامت هایی بر روی چوب آغاز کرد. اما این روش خیلی زود از بین رفت و بشر شروع به استفاده از علامت های مختلف برای هر عدد کرد.

    مصریان از خط های راست برای شمردن از یک تا 110 استفاده می کردند. یونانی ها از حروف الفبای خود به این منظور استفاده می کردند. برای نشان دادن بهتر تفاوت این، یک علامت کوچک به حروف وصل می شد.

    برای مثال برای یک از a' برای دو از b' و برای 10 از j' استفاده می کردند. رومی ها 5 رقم اول را به صورت I,II,III,IV,V نشان می دادند و برای عدد 10 از X، برای 50 از L، برای 100 از C، برای 500 از D و برای 1000 از M استفاده می کردند. در زبان رومی حتی امروزه عددها به این شکل نوشته می شوند.

    عددهایی که امروزه استفاده می شوند عددهای عربی هستند از طریق عرب ها این اعداد به اروپا راه یافت اما در واقع اصل این اعداد هندی هستند و باید اعداد هندی نامیده شوند. عدد صفر هم در اصل هندی است و شونیا به معنی خالی یا هیچ نامیده می شود که در عربی هم به نام صفر و به همین معنی است. در سال 1202 یکی از ساکنان ایتالیا اولین کتاب ریاضیات را با استفاده از سیستم عربی آماده کرد. اولین کتاب ریاضیات زبان لاتین در 1478 منتشر شد.

    تا آن زمان روش های ریاضی، جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کاملاً پیشرفته شده بودند. قرن ها طول کشید تا ریاضیدانان روش هایی را که امروزه در ریاضیات استفاده می شود را ایجاد کنند. هر کسی که به مدرسه برود ریاضی را فرا می گیرد. ریاضی توانایی است که در علوم دیگر، تجارت و زندگی روزمره لازم است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان فیثاغورث که بود؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت