تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 23804
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانپزشکی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی

    اعتماد به نفس نوعی باور است به خواستنی بودن و تعلق داشتن و پذیرفته شدن .

    انسانها بر اساس اعتماد به نفس می فهمند که خواستنی بوده و تعلق دارند ، می توانند مشارکت کنند و این امر به آنها کمک می کند که موفقیت بیافرینند و بر مشکلات فایق آیند و بگویند : « من قادرم » و « من می توانم » .

    همین که والدین برای فرزندنشان احترام قائل باشند ، به آنها کمک کرده اند تا خود آنها نیز به خودشان و سایرین احترام بگذراند . برای این منظور راههای گوناگون وجود دارد . یکی از بهترین آنها ، اطمینان خاطر بخشیدن است . اطمینان خاطر دادن با نشان دادن احترام شروع شد . همانگونه که می دانیم مردم همه مستحق احترام هستند . احترام به خود و احترام به دیگران پا به پای یکدیگر پیش می روند . این نکته هم در مورد همه از کوچک و بزرگ صحت دارد . گاهی بسیاری از والدین تصور می کنند که به فرزند خود اطمینان خاطر می دهند ، حال آنکه فقط آنها را تحسین می کنند . اما چه بسا که تحسین ، دلسرد کننده باشد یعنی تاثیری متضاد با اطمینان دادن داشته باشد . تحسین و تشویق متفاوت با اطمینان خاطر دادن است . و این دو هدفهای متفاوتی دارند . هنگام بررسی در زمینه تحسین کردن و اطمینان خاطر دادن هدفهای فرزند پروری را باید در نظر آورد :

    پرورش دادن فرزندی که شاد ، سالم ، به خود مطمئن ، اهل همیاری ، مسئول ، دوستدار دیگران و قابل دوست داشتن باشد .

    بنا نهادن رابطه نیرومند با فرزند برای تمام عمر

    کمک به کودک برای اینکه سر انجام بزرگسال مسئولیت پذیری بار بیاید .

    اطمینان خاطر دادن والدین به کودکان باعث می شود آنها به خاطره هر آنچه هستند و هر که هستند ، احساس ارزشمند بودن نمایند . این کار به آنها دل و جرات می دهد که خودشان را بپذیرد و احساس لیاقت پیدا کنند . این امر عزت و اعتماد نفس آنها را پرورش می دهد .

    عزت نفس و اعتماد به نفس موضوع بی نهایت مهمی است . در عین حال « مردم پذیری » نیز موضوع پر اهمیتی است . مردم پذیری یعنی احترام داشتن و احترام گذاشتن به دیگران . در واقع اگر برای دیگران احترام قائل نباشم و به آنها احترام نگذاریم . احترام گذاشتن به خودمان برایمان دشوار می شود .

    وقتی به فرزندتان اجازه می دهید خودش به تنهایی دست به کاری بزند ، به او اعتماد و اطمینان نشان داده اید . باید قبول داشته باشید که فرزندتان رفته رفت می تواند از عهده کار و مشکلش برآید . در این گونه موارد اگر فرزند احتیاج به کمک پیدا کند نباید به خاطر اثبات « گفتم که نمی توانی » از کمک دریغ کرد .

    وقتی که خودمان اطمینان خاطر داشته باشیم ، ترس از شکست از بین می رود و توانایی هایمان را روشنتر می بینیم . یکی از راههایی که می توانیم به خودمان اطمینان و دلگرمی بدهیم ، این است که به باورهای زیر فکر کنیم ، و آنها را بنویسیم و باورشان کنیم :

    آدم مثبتی هستم .

    آدم لایقی هستم .

    شایسته تغییر هستم .

    خودم را دوست دارم .

    و همیشه این باورها را تکرار کنیم و با خود همراه داشته باشیم .

    و همچنین در صورت رعایت نکات زیر می توانیم به فرزندمان اعتماد به نفس بیشتری بدهیم .

    - او را دوست داشته باشیم و او را بپذیریم .

    - به تلاش های او توجه داشته باشیم .

    - از او تقدیر کنیم .

    - باورش داشته باشیم .

    و در آخر تمامی این عوامل ذکر شده در روح و روان فرزندمان تاثیر می گذارد و او را فردی سالم و با اعتماد به نفس بار می آورد . به همان اندازه که گیاه برای زنده ماندن به آب نیاز دارد ، فرزندمان به اطمینان خاطر یافتن نیاز دارند .  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اثرات اعتماد به نفس و ارتقاء بهداشتی روانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت