تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 23878
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش

    فعالیت بدنی

    پیام اصلی :

    تحرک رمز سلامتی است . که علاوه برافزایش سلامت جسمانی ، روانی اجتماعی موجب پیشگیری ازبیماریهایی مانند : قلبی – عروقی ، دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان ، آتروفی اعضاء وکمردرد می گردد.

    پیام فرعی :

    تحرک بدنی به فعالیت هایی گفته می شود که درنتیجه تحرک عضلات بدن ، باعث افزایش ضربان قلب وتعداد تنفس وجذب اکسیژن درفرد می شود .

    عدم تحرک بدنی امکان ابتلاء به بیماریهای مختلف مانند بیماریهای قلبی – عروقی ، دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان ، آتروفی اعضاء وکمردرد راافزایش می دهد .

    اطلاعات حمایت کننده :

    تحرک بدنی به فعالیت هایی گفته می شود که درنتیجه تحرک عضلات بدن ، باعث افزایش ضربان قلب وتعداد تنفس وجذب اکسیژن درفرد می شود .

    شدت ومدت تمرینات ورزشی مطلوب که سبب حداکثرتوانایی ریه ها وقلب وعروق برای جذب وانتقال اکسیژن به عضلات ومصرف هرچه بیشتر آن می گردد عبارت است از : تمرین ورزشی با مدت زمان حداقل نیم ساعت وبا حداقل شدت برای آمادگی 70% درصد حداکثرضربان قلب و55% حداکثرمصرف اکسیژن درفرد

     برای حداقل نیم ساعت زمان فعالیت بدنی روزانه پیشنهاد می گردد که صبح ها زودتر از خواب بیدار شده وبرنامه پیاده روی یانرمش صبحگاهی یاحرکات سبک راقبل صبحانه وشب ها قبل از شام انجام دهید.

    توجه به این نکات برای انجام فعالیت بدنی توسط افرادی که تازه شروع به فعالیت وورزش می نمایند ضروری است : شدت ومدت تمرینات نباید زیاد وطولانی باشد، با ایجاد دردهای عضلانی درناحیه های مختلف بدن در ابتدای تمرینات ، فعالیت خود راکاهش ندهید وبدانید این حالت بامرورزمان وبعداز گذشت 3 الی 4 روز اول تمرین رفع می گردد، درطول تمرینات ورزشی به آهستگی وعمیق تنفس نمایید که این روش بهترین راه تاًمین اکسیژن موردنیاز بدن است .

     به منظور ایجاد انگیزه وعلاقه درنوجوانان به ورزش وانجام فعالیت های بدنی سعی شود جلسات تمرینات ورزشی رابه صورت گروهی برگزارنمایید.

     ازانجام تمرینات ورزشی سنگین بعدازصرف غذا جلوگیری نمایید، زیرا انجام تمرینات باعث می شود که هضم غذا به تاًخیرافتاده واختلالات گوارشی بروزنماید . توصیه می شود بعداز صرف غذا به ورزش های سبک مانند پیاده روی یا اسب سواری مبادرت نمایید.

     با انجام تمرینات ورزشی منظم ومرتب درمدت 3 الی 6 ماه می توان استقامت  وانعطاف پذیری رادربدن افزایش داده قدرت جذب اکسیژن مورد نیاز را 10 تا 30% بالا برد.

     افراد فعال ، باانگیزه ، شاداب ، صبور ، شکیبا وچابک که درمقابل استرسها وحوادث زندگی مقاومت نموده وبه خوبی به حل مسایل می پردازند افرادی هستند که تمرینات ورزشی منظم داشته واین تمرینات راازقبل از دوران بلوغ خود آغاز نموده اند.

     فعالیت بدنی را می توان بدون داشتن فضا وامکانات ووسایل ورزشی مجهز طراحی وانجام داد.عدم تحرک بدنی امکان ابتلاً به بیماریهای مختلف مانند بیماریهای قلبی – عروقی دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان ، آتروفی اعضاء وکمردردراافزایش می دهد.

    با انجام تمرینات بدنی ماهیچه های قلب با قدرت زیاد منقبض شده ودرنتیجه خون بیشتری به اندامهای بدن فرستاده می شود وازرسوب چربی ها دررگ ها جلوگیری می نماید.

    پیاده روی وتمرینات ورزشی سبک دربیماران دیابتی سبب مصرف قندخون شده ومیزان آن را درخون کاهش می دهد.

     باانجام تمرینات ورزشی از تجمع چربی درنقاط مختلف بدن که درنتیجه سبب بدشکلی آن نواحی می شود جلوگیری شده وبه حفظ ترکیب وزیبایی اندام می انجامد.

    ورزش هایی مانند پیاده روی – دویدن – دوچرخه سواری وبدنسازی درصورتی که به صورت مستمر به مدت 45-30 دقیقه حداقل 3 بار درهفته انجام شود می تواند فعالیت مناسب وپیشگیری کننده از پوکی استخوان باشد .

     درنوجوانان انجام تمرینات ورزشی خصوصاً درهوای آزاد وزیرتابش نورخورشید سبب می شود که تنها جذب اکسیژن به خوبی انجام شود بلکه ویتامین « د » مورد نیاز برای رشد استخوانی جذب بدن شده ومورد استفاده قرارگیرد .

     تمرینات ورزشی از غیرطبیعی یا کوچک وبدفرم شدن ماهیچه ها وعضلات جلوگیری می نماید.

    تمرینات ورزشی از انحنای غیرطبیعی ناحیه پشت جلوگیری کرده وازساییدگی وفرسایش مفاصل درناحیه ستون فقرات پیشگیری می نماید.

    با کاهش استقامت وانعطاف پذیری عضلات ومفاصل ، افزایش وزن ، آتروفی اعضاء ، دردهای کمرعارض می شود . با انجام تمرینات ورزشی با حداقل نیم ساعت زمان به طورروزانه بعد از 5 هفته میزان انعطاف واستقامت درعضلات افزوده شده ودردهای کمری به حداقل می رسد.

     

     

     

     

    اعجاز ورزش با برنامه های تمرینی

    ورزش کردن عکس عمل خوردن است ، با ورزش کردن کالری های خود را می سوزانید . در حقیقت بدن شما با سوزاندن کالری می تواند کار کند . این کالریها بدن را گرم ، قلب را درحال پمپاژ و خون را در حال گردش نگه می دارد . کالری های مصرف شده شما را در حال تحریک و تحرک نگه می دارد ، مثل پیاده روی ، کارکردن ، از پله بالارفتن و یا هر فعالیتی که انتخاب می کنید . هر چه بیشتر حرکت کنید بیشتر کالری می سوزانید ، در نتیجه بیشتر وزن از دست می دهید . با 1 مایل پیاده روی همانقدر کالری می سوزانید که با همان فاصله دویدن اما فقط از نظر زمان اختلاف دارد .

    شدت تمرین در راه رفتن چه حدی باشد ، با چه سرعتی راه برویم ؟

    بهترین و ساده ترین راه کنترل آن گرفتن نبض و شمارش آن است . اگر قلب شما سالم باشد و ناراحتی یا مشکلی نداشته باشید مناسب ترین ضربان قلب در راه رفتن بایستی 120 تا 130 بار در دقیقه باشد ، این یک حد متوسط و مطلوب است ، ولی برای افراد جوانتر و یا با آمادگی کامل بدنی اگر کمی بیشتر شود نیز اشکالی ندارد ، و برعکس برای افراد مسن 100 تا 110 بار در دقیقه و برای افراد که مبتلا به ناراحتی های قلبی هستند این تعداد حتماَ بایستی توسط پزشک معالج تعیین شود . به هر حال اگر نبض در حین پیاده روی کنترل و شمارش نشود  معلوم نخواهد شد که شدت تمرین در چه حدی است برای بهره مند شدن از ورزش پیاده روی بایستی نبض را در حدود ارقام ذکر شده (120-130در دقیقه) نگهداشت .

    گرفتن نبض با ثانیه شمار با ساعت مچی در حین راه رفتن امکان پذیر است . در یک لحظه بایستید و نبض زیر گلو و یا مچ دست را گرفته برای 6 ثانیه بشمارید و عدد حاصل را در 10 ضرب کنید ، و بدین طریق تعداد نبض شما در حین تمرین راه رفتن بدست خواهد آمد .

    مسافت و مدت راه رفتن چقدر باید باشد ؟

    برای کسانیکه پیاده روی را بعنوان یک ورزش انتخاب می کنند و مبتدی هستند پیشنهاد می شود که در ابتدا بر 10 دقیقه راه رفتن تاکید داشته باشید و خیلی آرام راه بروید .  به مسافت و شدت ضربان نبض کاری نداشته باشید . کم کم که بدن شما به آمادگی نزدیک  می شود بایستی به مسافت و شدت تمرین نیز توجه نمائید ، 3،4،5 کیلومتر مقدار مسافتهای پیشنهادی است که بایستی سه بار در هفته تکرار شوند ، ابتدا 3 کیلومتر و هفته های بعد 4 کیلومتر و بالاخره وقتی که به آمادگی جسمانی رسیدید 5 کیلومتر راه رفتن را انتخاب کنید (حدود 30 دقیقه )

    پیاده روی بعنوان یک ورزش موثر بستگی به مسافت ، زمان و مهمتر از همه شدت تمرین (سرعت پیاده روی) و ضربان نبض دارد . پیاده روی بدون خرج و بدون وسیله و امکانات ، در دسترس همه مردم قرار دارد .

    چه اهدافی در یک جلسه کامل تمرینات ورزشی وجود دارد ؟

    1.     آماده کردن بدن برای تحمل فشار تمرینات (گرم کردن)

    2.     بهبود استقامت عمومی بدن که شامل دستگاه گردش خون (قلب و عروق ) و دستگاه تنفس می باشد

    3.     تقویت گروههای مختلف عضلات بدن (تمرینات قدرتی )

    4.     جنبش پذیر کردن مفاصل (افزایش دامنه حرکت در مفاصل)

    5.     انعطاف پذیری عضلات بدن

    6.     بهبود سرعت حرکات بدن

    7.     بهبود چابکی

    8.     بهبود تعادل

    9.     بهبود توان هماهنگی کار عصبی و عضلانی

    10.برگشت بدن به حالت اولیه

    در یک جمع بندی موارد بالا یکی شده و بدین شکل در یک جلسه تمرینی خلاصه می شود . گرم کردن ، تمرینات استقامتی عمومی ، تمرینات قدرتی ، تمرینات سرعتی ، تمرینات چابکی ، تمرینات تعادلی و تمرینات هماهنگی برگشت به حالت اولیه . معمولاَ از یک جلسه تمرین (یکساعته) ممکن است همه اهداف و حرکات مورد نظر انجام نشوند ، ولی می توان در جلسه تمرین همراه با بخشهایی که حتماَ بایستی در هر جلسه اجرا شوند یک مورد از موارد دیگر را  نیز انجام داد .

    دستورالعمل ورزش

    تمرینات را شروع کنید . ورزش وقت زیاد و سعی زیادی نمی خواهد . ورزش کردن 3 بار در هفته برای 30 دقیقه می تواند باعث شود که احساس کنید یک فرد جدیدی هستید . انرژی بیشتری بدست می آورید . شما کمتر احساس سفتی و خشکی می کنید و بهتر می توانید از عهده استرسهای روزانه برآئید . قدرتتان افزایش یافته و سخت و طولانی تر می توانید کارکنید و حتی خوابیدن شما راحت تر می شود . عضلانتان محکم می شود و وزن و کالریهای اضافی را می سوزانید . بدن شما یک ماشین می شود که خوب کار می کند و تنظیم شده است که مدیون ورزش است .

    منافع ورزش به اینجا ختم نمی شود . ورزش کمک می کند تا با بیماریهای قلبی و مشکلات بهداشتی رایج مقابله کنید . این یک حقیقت است . یک قلب سالم یعنی یک زندگی سالمتر . بنابراین به همین دلایل بهداشت قلب باید ورزش کنید

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش

    فهرست:

    فعالیت بدنی

     

    اعجاز ورزش با برنامه های تمرینی

     

    منابع

     

    فعالیت بدنی

     

    اعجاز ورزش با برنامه های تمرینی

     

    منابع

     

     

    منبع:

    http://sport.blogfa.com/

    http://www.persianblog.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, مقاله در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, تحقیق درباره تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, مقاله درباره تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله استقامت قلبی و عروقی در ورزش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت