تحقیق مقاله صنعت چاپ

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 23928
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله صنعت چاپ

    مراحل صنعت چاپ

    آنچه امروز به عنوان تحول صنعت چاپ مطرح است ، تبدیل چاپ به عنوان یک رسانه است . صنعت چاپ جزئی از تکنولوژی ارتباطات است و هر مرکز چاپ برای ادامه حیات در هزاره سوم باید بدون واسطه در دنیای ارتباطات در شبکه گسترده رسانه های دیجیتال جای بگیرد.
    اکر درک کنیم که چاپ یک رسانه است و در مرکز تحولات تکنولوژیهای ارتباطی قرار دارد، دیدگاهمان را نسبت به این رسانه به عنوان یک ابزار بازاریابی تصحیح خواهیم کرد.
    اگر بدانیم که هزینه چاپ و ارسال پستی یک میلیون بروشور تمام رنگی معادل تنها 5 بار اعلان تلویزیونی است و همچنین چاپ اختصاصی بااطلاعات متغییر بازخورد مشتری را در تبلیغات پستی از 2% به 36% افزایش می دهد، به اهمیت بازاریابی به وسیله پست مستقیم (Direct Mailing) بیشتر پی می بریم . پست مستقیم یکی از ابزار های بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) است.
    کسانی که حتی به طور مختصر از شیوه های بازاریابی نوین مطلع هستند به ندرت مایلند که از یک پیام و یک نوع تبلیغ برای تمام مشتریان و مخاطبین خود استفاده کنند. اما تا کنون تنها وسیله برای چاپ نسخه های رنگی با کیفیت بالا، چاپ افست بوده است و در سیستم افست هم چاپ تک نسخه مفهومی ندارد
    هرچه تعداد افراد در گروهی که برایشان پیام داریم افزایش می یابد محدوده اشتراک بین آنها کمتر شده و ما از سلیقه تک تک مخاطبان دور تر می شویم. وقتی سعی می کنیم پیام ما عده بیشتری را شامل شود، این پیام اغلب آنقدر کلی و ملایم خواهد بود که بدون جلب توجهی از میان بازار ما عبور خواهد کرد.
    امکان ایجاد ارتباط تک به تک با مشتریان و مخاطب قرار دادن فرد به فرد آنها با توجه به آنچه نیاز دارند، امروز بوسیله ماشینهای چاپ و دیجیتال فراهم آمده است.
    با ترکیب بانک اطلاعاتی که از مشتریان خود در اختیار دارید و سیستم چاپ دیجیتال ، برای آنها نسخه هایی تولید می کنید که از نظر متن یا تصویر و یا هردو متفاوت هستند. بوسیله چاپ با اطلاعات متغیر ما با هر فرد متفاوت مطابق با نیاز او صحبت می کنیم.

    بحث چاپ مانند یک زنجیر است که از دانه های متععدی تشکیل شده است . برای رسیدن به تخصص در مورد چاپ (افست) لازم است در موارد متعددی مطالعه   تحقیق و تحصیل نمود. هنرها و صنایع مختلفی دست بدست هم داده اند تا آثار چاپی با کیفیت و با کاربردهای مختلف تولید شوند.

    نقاشی و گرافیک :

    برای بصری نمودن ایده ها و تفکرات احتیاج به هنر آموزی در این دو زمینه را دارید. تا وقتی نتوانید بخوبی ذهنیات خود را پیاده سازی نمایید  اولین حلقه زنجیر را شل بسته اید ...

    برای یادگیری این هنر میتوانید در رشته های نقاشی و گرافیک که در سطوح مختلف و در مراکز خصوصی و دولتی به تحصیل بپردازید.

    کامپیوتر :

    با ورود کامپیوتر به دنیای گرافیک و چاپ  مراحل متعددی از پروسه چاپ  بطریقه کامپیوتری صورت میگیرد.

    در مرحله طراحی  اسکن  رتوش و اصلاح اوریژینالها  نمونه گیری  خروجی فیلم یا زینک و بالاخره جدیدا در خود دستگاههای چاپ برای تنظیم رنگها و کنترل فرآیند چاپ.

    امروزه شما در هربخش از صنعت چاپ که مایل به فعالیت باشید  دانش و مهارت کار باکامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه  جزئی لاینفک از تخصص شما خواهد بود و کسانی که به این ابزار مهم آشنایی نداشته باشند مانند افرادی بیسواد در میدان عمل خواهند بود.

    برای یادگیری این مورد نیز میتوانید در دوره های تخصصی گرافیک کامپیوتری که در سطوح مختلف و در مراکز خصوصی و دولتی ارائه میشوند به تحصیل بپردازید.

    رنگ شناسی :

    رنگ وسیله خوبی برای بیان حالات و جزئیات طرح میباشد . رنگ شناسی هم در مرحله طراحی و هم در مرحله چاپ از تخصص های مهم میباشد .

    شما چه در مقام یک طراح  چه با عنوان ناظر چاپ و چه بعنوان یک چاپچی در این صنعت مشغول بکار باشید  تقریبا محال است که بتوانید بدون آشنایی با تجزیه و ترکیب رنگها و همنشینی آنها موفق باشید.

    رنگ شناسی هم در مباحث آموزشی رشته نقاشی و گرافیک و هم در مباحث آموزشی نرم افزارهای گرافیکی آموزش داده میشوند ولی برای کسب مهارت در این زمینه احتیاج به تمرین و کارآموزی زیر نظر یک گرافیست ماهر را دارید.

    لیتوگرافی :

    به مجموعه مراحلی که  طرح شما قبل از آماده شدن برای چاپ  طی میکند را لیتوگرافی (دراصل فتولیتوگرافی) میگویند.

    یک طراح یا ناظر چاپ و مخصوصا چاپچی  بسته به سابقه و مهارتش  به درصدی از این مراحل اشراف دارد .این تخصص اورا در شناسایی راههای مختلف برای بهترین انتخاب کمک خواهد کرد . همچنین به رفع اشکالات کار چاپی اش که مربوط به این مرحله باشد کمک خواهد نمود .

    کاغذشناسی (بسترشناسی):

    شاید به جرات بتوان گفت که اکثریت کارهای چاپی یا بر روی انواع کاغذ   و یا بر روی انواع لایه های پلیمری به چاپ میرسد.

    بحث چاپ کاغذ بیشتر مربوط "افست تر (خیس)"  بوده و بحث چاپ نایلون و لفافه مربوط به چاپ افست خشک (نایلوپرینت - چاپ فلکسو) میباشند.

    در ان بلاگ همواره پیش فرض من چاپ افست تر و چاپ بر روی بسترهای کاغذ و مقوایی است  مگر مواردیکه اعلام شود.

    به هرحال چاپ شما بر روی هر بستری که انجام شود  لازم است شما از خواص فیزیکی و شیمیایی  رفتارها و مرکب مصرفی آگاهی نسبی داشته باشید.

    چاپ :

    در این مرحله ذهنیات یک طراح بر روی بستر مورد نظر منتقل شده و در بعضی موارد   آخرین مرحله از زنجیره عملیات چاپ بشمار میرود.

    یک طراح به اندازه آشنایی اش از دستگاه و فرآیند چاپ  میاواند کارهایش را سفارشی تر  مقرون بصرفه تر و یا سریعتر به چاپ برساند.

    یک ناظر چاپ اصولا اگر در این مرحله ضعف داشته باشد  شاید اصلا نتواند سفارش بگیرد. چون مشتری برای همین او را استخدام کرده تا کارهایش را بدون عیب و نقص و یا هزینه های اضافی به چاپ برساند.

    یک کارگر چاپچی هم که اگر از دستگاهی که با آن کار میکند چیزی نداند  وضع و حالش معلوم است.

    چاپ افست و لیتوگرافی

    چاپ افست همواره روشی برای دستیابی به بهترین کیفیت و بالاترین تیراژ است. وجود تمام امکانات لازم برای تولید یک سفارش چاپ افست در خانه چاپ و طرح باعث می شود تا کنترل کیفی به شکل مناسب و قابل قبول در تمامی مراحل امکان پذیر باشد.

    دقت در آماده سازی فایل، گرفتن خروجی فیلم و تهیه زینک تاثیر مستقیم و به سزایی در نتیجه کار خواهد داشت و بهره بردن از امکانات خوب عملیات تکمیلی موجود در خانه چاپ و طرح باعث تسریع در تحویل سفارش به مشتریان خواهد بود.

    امکانات موجود عملیات تکمیلی در خانه چاپ و طرح عبارتند از :

      برش

      خط تا و پرفراژ

      شماره زنی

      صحافی چسب گرم و صحافی مفتول

    عملیات پس از چاپ :

    عملیات برای تولید بسیاری از محصولات چاپی  در مرحله چاپ تمام نمی شوند.

    به فرایندها و تخصصهای متعدد دیگری پس از چاپ احتیاج است  تا مثلا یک جعبه محصول و یا یک ساک دستی تبلیغاتی آماده برای استفاده شوند.

    مراحلی مانند روکش (انواع ورنی و سلفون)  تیغ زنی  برجسته کاری و طلاکوب  قالب سازی  ترموگرافی  جعبه چسبانی  فنرکشی  صحافی و... همگی بعد از مرحله چاپ انجام میشوند. خط تولید چاپ بدون عملیات تکمیلی، انتظار مشتریان را برآورده نمی سازد. از آنجا که ارائه راه حل های مفید کاری به مشتریان ، از اهداف خانه چاپ و طرح است، سعی نموده ایم تا با کامل کردن سرویس های صحافی و عملیات تکمیلی پس از چاپ ، تا مراحل پایانی هر کاری در کنار مشتریان خود باشیم.
    بهمین دلیل مشتری ، آسوده از دغدغه های مراحل چاپ و پس از آن ، فقط فایل می آورد و باقی کار را به ما می سپارد.

    خدمات پس از چاپ خانه چاپ و طرح عبارتند از :

      انوع صحافی

    ممکن است مشتری بخواهد کتاب یا جزوه ای را در تیراژ 200 نسخه چاپ کند. بعد از آماده شدن صفحات چاپی، نسخه های چاپ شده در بخش صحافی خانه چاپ و طرح ، ترتیب شده و با دستگاه چسب گرم با کیفیت بالایی صحافی شده و در زمانی کوتاه تحویل می شوند.

      خط تا

    اگر مشتری ما کارت دعوت می خواهد و برای این کار عجله هم دارد، فایل او پس از چاپ در واحد عملیات تکمیلی ، خط تا می خورد.

      برش

    دستگاههای برش ، در کنار چاپ دیجیتال و چاپ افست نیز در چرخه گردش کارهای چاپی، علاوه بر کاهش زمان آماده سازی کارهایی که نایز به برش دارند، کیفیتی مطلوب ارائه می کنند چرا که در کنار هم بودن همه خدمات در خانه چاپ و طرح، کنترل کیفی تولیدات را آسانتر می کند.

      لمینیت

    یکی دیگر از خدمات ما در بخش عملیات تکمیلی ، خدمات روکش و لمینیت است. لمینیت را می نوان مکمل چاپ نامید که بر ظرافت و زیبایی کارمی افزاید. علاوه بر این ، روکش لمینیت، مقاومت کارچاپی را بالا می برد و به آن شفافیت نیز می بخشد و در برابر رطوبت، شرایط محیط، خراش و ... از آن محافظت می کند.

    طی فرآیند لیمنیشن، سه لایه شامل سندچاپ شده و دو لایه طلق ، طی فرآیند فیزیکی و حرارتی بر روی هم قرارگرفته و در نهایت ، یک لایه خواهیم داشت .

    دستگاه اتوماتیک لیمینیت در خانه چاپ و طرح، کارها را تا عرض 1.20 متر و طول تقریبا نا محدود، لمینیت می کند. برای کارهای کم تیراژ که با چاپ دیجیتال رنگی یا سیاه و سفید اماده شده اند نیز می توانیم به جای روکش یوی یا ورنی از روش لمینیت کردن استفاده کنیم.

    انواع چاپ

    چاپ دیجیتال رنگی

    چاپ دیجیتال دیگر یک پدیده نوظهور تکنولوژیک نیست. این سیستم چاپی همانند زمان ظهورش رقیب چاپ افست شمرده نمی شود و امروز درکنار روشهای دیگر چاپی جایگاه خود را در این صنعت پیداکرده و روز به روز براستفاده از آن افزوده می شود.
    فراگیرشدن نشر الکترونیک ، اینرنت و وب کارکردهای چاپ دیجیتال را افزیش داده و به گسترش آن دامن زده است. چاپ دیجیتال تنها راه حلی برای تولید در تیراژ پایین نیست ، بلکه ویژگی هایی نظیر

      تولید درتیراژ لخواه

      تولید با سرعت بالا

      چاپ با اطلاعات متغیر

      چاپ در ابعاد بزرگ

    چاپ بر روی مواد مختلف

    چاپ دیجیتال سیاه وسفید

    به تمام ویژگی های چاپ دیجیتال ، قیمت ارزان را هم اضافه کنید! دستگاه چاپ دیجیتال oce 3165 با سرعت 60 برگ A4 در دقیقه قادر به تولید اسناد چاپی با کیفیت بسیار عالی است. این دستگاه که در واقع یک copier-printer است با سرعتی نزدیک به چاپ می تواند نسخه اصلی را اسکن کرده و در تیراژ دلخواه چاپ کند. از آنجا که تصویر اسکن شده قبل از کپی شدن ترام گذاری و چاپ می شود نسخه های تکثیر شده توسط این دستگاه کمترین فاصله را با نسخه اصلی خواهند داشت.
    کیفیت مناسب، سرعت بالا و امکان چاپ در تیراژ پایین این چاپ دیجیتال سیاه و سفید را به روشی کاملاً مقرون به صرف تبدیل می کند. با اضافه کردن امکان چاپ اطلاعات متغیر و هم چنین ترکیب این شیوه با چاپ دیجیتال رنگی تولید نسخه هایی در تیراژ پایین و اقتصادی دست یافتنی است.

    صنعت چاپ و نشر کشور باید ضابطه ‌مند شود

    صنعت چاپ و نشر کشور باید ضابطه‌ مند شود ، چرا که کتاب و نشر آن نقش بسزایی در توجیه و تقویت مفاهیم و مبانی ارزشی دارد . : شورای انقلاب فرهنگی از سال 1363 به فرمان امام خمینی تأسیس شد و مهم‌ترین وظیفه آن در حوزه آموزش تحقیقات علم و مسائل مرتبط با آموزش و پرورش و حوزه فرهنگ عمومی و تدوین سیاست و ضوابط در حوزه فرهنگ است .
    شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون بیش از 1400 مصوبه در بخش‌های مختلف فرهنگی به تصویب رسانده است. از جمله مصوباتی که با رأی شورای عالی انقلاب فرهنگ تأسیس شده است می‌توان به تأسیس فرهنگستان هنر، علوم پزشکی و زبان فارسی اشاره کرد .
    یکی از مصوبه‌ هایی که پس از سالها فعالیت‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی تصویب ان است ضابطه‌ مند کردن چاپ و نشر کشور است و ما در پی آنیم که به مشکلات این بخش رسیدگی کنیم، چرا که کتاب و نشر آن نقش بسزایی در توجیه و تقویت مفاهیم و مبانی ارزشی دارد .
    در خصوص فعالیتهایی اخیر شورای انقلاب فرهنگی که مهندسی فرهنگ کشور است. ما باید بررسی کنیم که فرهنگ کشورمان در چه وضعیتی قرار دارد و برای رسیدن به مهندسی مطلوب باید چه دستوراتی را در انقلاب فرهنگی دنبال کنیم . تاکنون موانع و مشکلات بسیاری پیش روی شورای عالی انقلاب فرهنگی بودهاست اما ما در این سالها توانسته‌ایم با بسیاری از کارهای زیرساختی به این مشکلات پایان بدهیم و امروز با دستاوردهایی که در حوزه انرژی هسته ‌‌ای، پزشکی و علوم زیستی داشته ‌ایم می ‌توانیم ادعا کنیم که ایران جزء 10 کشور صاحب فن‌آوری در جهان است و این حرف کمی نیست .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله صنعت چاپ

    فهرست:

     

     

    مراحل صنعت چاپ

     

    انواع چاپ

     

    صنعت چاپ و نشر کشور باید ضابطه ‌مند شود

     

    صنعت چاپ ایران نیازمند حمایت جدی از سوی دولت

     

    مرگ خاموش کارگران زیر چرخ های صنعت چاپ

     

     

    منابع

     

    منبع:

    http://www.pendar.net/

    http://shahriar-art1.persianblog.com/

    http://www.pdhco.com/

تحقیق در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ , مقاله در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ , تحقیق درباره تحقیق مقاله صنعت چاپ , مقاله درباره تحقیق مقاله صنعت چاپ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله صنعت چاپ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت