تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 24137
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت

    مقدمه

    غنی سازی اوقات فراغت تنها به گروه از افراد جامعه مربوط نمی شود. برای اینکه افراد دیگری در جامعه هستند که نیاز به برنامه ریزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دارند ، در صورتی که با برنامه ریزی دقیق و منطقی به اجرا گذاشته شود می تواند به نتایج پر بار و آتیه داری برسد و افراد شرکت کننده طالب خواهند بود ، برنامه های ارائه شده را به افراد دیگر انتقال داده ، تا مشتاق به شرکت در برنامه های بسسیج سازندگی بشوند. اگر برنامه های بسیج سازندگی هدف دار باشد ، افراد بیشتری خواهان شرکت در کلاس ها خواهند بود.

    نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت :

    بسیج سازندگی می تواند نقش های متفاوتی در غنی سازی اوقات فراغت داشته باشد ، چرا که ایده ها ، عقاید ، غلط و نادرست افکار پلید ، حرکت در مسیرهای غیر اصولی و غیر اخلاقی ، مقید نبودن به اصول و رفتارهای شخصی ، خانوادگی و اجتماعی و .. ریشه در اوقات فراغت داشته و دارند. همانطور که بر این باور هستیم ام الفساد همه ی کارهای زشت و ناپسند در جامعه بیکاری است. مقدمه ی این اعمال نیز اوقات فراغت در دوران نوجوانی و جوانی است و اگر کنترل لازم انجام نشود عاقبت خوب و خوشی به دنبال نخواهد داشت. انسان هایی که به هر نحو در دام افراد لاابالی گرفتار می شوند ، با این وضعیت نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت حتی در دوران کودکی انسان نمود پیدا می کند. دانش آموز در دوره ی ابتدایی یادگیری از حروف الفبا شروع شده و یادگیری های جزئی دیگر به دوره ی راهنمایی تحصیلی ارتقاء پیدا می کند و بعد از آن طی دوره های دبیرستانی و بالاتر ...

    تا برنامه های اشتغال و خدمت به جامعه و در آمد شخصی منتهی می شود.

    برنامه های اوقات فراغت نیز مقطعی بوده و پایه ای اجراء شود به نحوی که شرکت کنندگان در سال بعد در دوره ای دیگر و مقطعی دیگر با مطالب جدید به یادگیری ادامه بدهند یعنی استمرار داشته باشند.

    مدون بودن برنامه یکی دیگر از نقش های بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت می باشد. در دوره ای که ما زندگی می کنیم دوره رایانه و بالاتر از آن می باشد و به نسبت سال های گذشته علم و تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و برنامه های بسیج سازندگی متنوع و زیاد است ، برنامه ها را می توان بصورت زنجیر وتر ادامه داد طوری که با ایجاد انگیزه و میل و رغبت در یاد گیرنده بوجود آمده و جذب برنامه های اوقات فراغت بشوند.

    طبیعی است که ارائه برنامه به این صورت باعث جذب افراد بیشتری بوده و به نوعی در جامعه خانواده ها نیز در آرامش خواهند بود. نحوه ی اجرای برنامه نیز مهم است و تعداد افراد شرکت کننده نیز مهم می باشد با توجه به کثرت افراد و تنوع در گروه باعث غنی سازی در اوقات فراغت بوده و کلاس های پر باری به دنبال خواهد داشت طوری رقابت ها بالاتر رفته و در یادگیری مطالب از همدیگر سبقت خواهند گرفت. نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد کلاس های اوقات فراغت بسیج باید طوری برنامه ریزی شود که زمینه ای باشد برای ادامه تحصیل بهتر و همینطور امیدواری برای آینده باشد که بدانند زمینه ی اشتغال فراهم خواهد شد و تا به دنبال کارهای ناشایست نبوده و دوری از همنشینی با افراد لاابالی و مضر جامعه داشته باشد.

    اعمال رتبه بندی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت بسیار اهمیت است به این صورت که اجرای برنامه ها در سطح مدارس محل تحصیل و سکونت ، در مراحل بعدی در استان محل سکونت و تحصیل تا اینکه آخرین مراحل در سطح کشوری اجرا شود و جوایزی در نظر گرفته شود از جمله سفرهای سیاحتی و زیارتی و ... .

    از برنامه های دیگری که می تواند در اوقات فراغت نقش بسزایی داشته باشد شناخته شدن استعداد و نوآوری افراد شرکت کننده در کلاس ها است. در صورتی که استعداد و نوآوری افراد شرکت کننده شناسایی شود و در مسیرهای اصولی و منطقی بکار برده شود می تواند در آینده هم به سود جامعه بوده و خودشان نیز صاحب شغل و درآمد بشوند و معلوم است با انجام این روش استعداد و علاقه ی افراد شناسایی شده و بسیاری از مشکلات اشتغال و تحصیل حل شده و افرادی که در هر زمینه کارایی داشته باشند می توانند به تحصیل و اشتغال بپردازند.

    نتیجه گیری :

    غنی سازی اوقات فراغت نقش زیادی در جلوگیری از آلوده شدن نوجوانان و جوانان دارد به شرطی که از مراحل ابتدایی تا حد امکان از کلاس های چهارم به اجرا گذاشته شود در دوره ای که در حال امرار معاش و زندگی روزانه هستیم خطرات زیادی نوجوانان و جوانان را تهدید می کند مانند آلوده شدن به انواع مواد مخدر ، انحراف اخلاقی ، بوجود آمدن ارازل و اباش در هر نقطه از شهرهای کوچک و بزرگ و فرار از خانه و بوجود آمدن انسان های فراری و انواع مشکلاتی دیگر که گریبانگیر جوانان می باشد وظایف بسیج سازندگی را بیشتر و پر محتوا تر می کند. بهتر است برنامه به صورتی طرح شود در قالب پنج ساله یا هشت ساله باشد که نوجوانان و جوانان شرکت کننده به مشاغل و حرفه هایی دسترسی پیدا کرده و کسانی که استعداد و با علاقه ی بیشتری به تحصیل دارند به ادامه ی تحصیل پرداخته و بتوانند در جایگاه بالاتری در جامعه مشغول به اشتغال بوده و کسانی که نمی توانند به تحصیل در مراحل بالاتر بپردازند زمینه ای فراهم شود که بعد از اتمام تحصیلات حداقل دوره دبیرستان با توجه به استفاده از کلاس های اوقات فراغت به مدارکی دسترسی پیدا کنند که با آن زمینه ی اشتغال آن ها فراهم شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت

    فهرست:

    چکیده

    مقدمه

    نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت

    نتیجه گیری

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, مقاله در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, تحقیق درباره تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, مقاله درباره تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نقش بسیج سازندگی در غنی سازی اوقات فراغت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت