تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 24145
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی

    علایم افسرگی دوران کودکی

    برای شناخت علائم افسردگی کودک یادبگیرید . افسردگی با مشکلات بسیاری مثل مسائل یادگیری ، عدم فعالیت در مدرسه ، ترک از تحصیل همراه است .

    ناراحتی یک حس کلی و همگانی است که هیچ کس از آن مصون نیست همه در جهان به طریقی یا بر مبنای روزانه به دلایل متعدد حس ناراحتی دارند . حالت ناراحت بودن « افسردگی » نامیده می شود و معمولاً به موقعیت احساس ناراحتی بسیار مکرر و زمان طولانی اشاره دارد .

    افسردگی یکی از دلایل پیشگام در عملکرد ضعیف مدرسه در افراد جوان است. هم چنین با مشکلات بسیاری مثل مشکلات یادگیری ، عدم فعالیت در مدرسه ، ترک تحصیل ، بزهکاری ، استفاده از مواد مخدر و الکل ، بی بند و باری جنسی ، هراس ، اختلالات هراس زدگی ، اختلالات خوردن ، ریسک بیش از حد انجام خشونت و خودکشی همراه است . افسردگی دوران کودکی به اندازه ی افسردگی بزرگسالی جدی است هر چند شناخت اینکه کودک علائم خاصی دارد ضروری است تا از تشخیص افسردگی آگاه باشیم .

    افسردگی در کودکان خود را به شیوه های مختلف بروز می دهد و در گروههای سنتی مختلف هر چه کودک کم سن تر باشد شناخت احساسات آنها ، شناخت آنها و بنابراین نامگذاری آنها دشوارتر می شود . هر چه کودک کم سال تر باشد توانایی آنها برای تعبیر احساسات شان به تفکرات دشوارتر    می شود و این بیان احساسات آنها با کلمات را بسیار سخت می کند . در سن کودکی 3 تا 5 سال ، متداول ترین علایم عاطفی افسردگی ناراحتی ، نگاه به دور دست ، بروز عصبانیت و ستیزه جویی ، ظاهر ترسیده یا خجالتی ، کمرویی ، عصبی بودن ، بی حوصلگی یا زودخشی است . کودکان جوان تری که افسرده شده اند علائم فیزیکی هم دارند که غیر قابل توصیف است مثل سردرد، شکم درد، دل پیچه ، استفراغ ، عدم رشد ، خیس کردن بستر ، آسم ، خستگی ، سخت خوابیدن ، و کابوسهای شبانه دارند . آنها ممکن است رفتارهای ستیزه جویانه مثل جنگیدن یا دعوا ، یا شروع ناگهانی دروغ گویی یا دزدی بروز دهند .

    کودکان افسرده ناگهان به فعالیت ها یا چیزهایی که از آن لذت می برند       بی علاقه شوند اشتغالات ذهنی غیر معمول با چیزهای ناخوشایند مثل مرگ یا مردن نشان می دهند . آنها ممکن است در رفتارهای ریسک دار شرکت کنند ، و ممکن است در معرض تصادف یا جراحت باشند . رفتارهای خود به خطر اندازی مثل سر کوبیدن را بروز می دهد . کودک افسرده همچنین به نظر         می رسد بی حال یا کسل باشد . یا آنها ممکن است خارج از کنترل باشند . کودکان افسرده در این سن هم مشکلاتی دارند که آنها را از والدین شان جدا می کند و تسکین دشواری دارند .

    اگر نگرانی هایی دارید با کودک تان در مورد احساسش صحبت کنید . به یاد داشته باشید که کودکان در این گروه سنی در بیان احساسات شان با کلمات مشکل دارند درصورت مشکوک بودن به دنبال هدایتی از سوی یک حرفه ای سلامت ذهنی باشید .

    در کودکان بزرگتر پیش از ده سالگی و درنوجوانی ، متداول ترین علائم عاطفی افسردگی بی حوصلگی ، زودخشمی ، رویکرد بدبینی و خشم ، حالت مداوم ناراحتی فقدان ، احساسات ، نگاه محزون و پراندوه ، احساس تنهایی ، بروز خشم و خصومت ،آستانه ی ضعیفی برای نومیدی ، و ظاهر خشم و خصومت می باشد .

    نوجوانان احتمال زیادی دارد که نتوانید عقاید منفی شان را در مورد خودشان را بیان کنند . نوجوانان افسرده این درک را بیان می کند که هم سالان شان آنها را دوست ندارند یا طرد می کنند و خانواده آنها را دوست ندارند . آنها  می فهمند که نمی توانند با هم سالان شان جود در بیایند . این با افکار خود تحقیر کننده و بیاناتی در مورد هوش ، ظاهر فیزیکی یا جذابیت برای دیگران همراه است .

    نوجوانان افسرده می توانند گلایه های فیزیکی ، مخصوصاً سردردها را بیان کنند آنها از بی خوابی ، دشواری برای به خواب رفتن ، یا خواب ماندن شکایت می کنند . در نتیجه آنهااحساساتی از خستگی یا بی شوقی دارند و از ناتوانی برای حس استراحت کرده حتی بعد از خواب کامل شبانه گلایه می کنند . نوجوانان افسرده روش برخورد متغیری در مورد اهمیت مدرسه بروز       می دهند و از رفتن به مدرسه سرباز می زنند . چون حس نمی کنند که چیزی از آن می فهمند . نمرات شان به یقین تحت تاثیر قرار می گیرد و به معلم یا دیگر مسئولان مدرسه خصمانه رفتار می کنند .

    نوجوانان افسرده رفتارهای ستیزه جویانه مثل جنگیدن یا دعوا بروز می دهند. مدرسه را رها می کنند و شروع به دروغگویی یا دزدی می کنند . عمل جنسی ناشی از نا امیدی را شروع می کنند و به حالت بی بند و بار رفتار می کنند .

    نوجوانان افسرده رفتارهای ستیزه جویانه مثل جنگیدن یا دعوا بروز می دهند .مدرسه را رها می کنند و شروع به دروغگویی یا دزدی می کند . عمل جنسی ناشی از نا امیدی را شروع می کنند و به حالت بی بند و بار رفتار می کنند با توجه اندک به یا بدون نگرانی از عواقب بالقوه ی رفتارهایشان .

    نوجوانان افسرده از خانواده و دوستان عقب نشینی می کنند و نمی خواهند با دیگران رابطه ی متقابل داشته باشند . به فعالیت ها یا چیزهایی که قبلاً لذت می بردند توجه و علاقه ای اندک بروز می دهند . اشتغالات ذهنی غیر معمول در مورد چیزهایی یاس آور مثل ورای درک انسانی ، مرگ یا مردن را نشان می دهند و بیان می کنند که ای کاش می مردند یا خود کشی می کردند .

    والدینی که افسردگی را مورد توجه قرار می دهند یا به هر مشکل سلامت ذهنی و عاطفی نگرانی دارند باید از افراد مجرب سلامت روانی کمک بگیرند .             

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان علایم افسرگی دوران کودکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت