تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 24222
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک

    راه آهن کابلی نورد پارک :

     یکی از محدودیتهای اعتماد به تصاویر برای شرح و توضیح آثار معماری آن است که رویه و یا جریان بعضی موقع بیننده را مورد تشویق قرار می دهد که ابتدا بنا ها یا ساختمانها را بعنوان یک شیء عادی بنگرد، و موقعیکه به آنها از دو بُعد می نگرد. مثل تصاویری که در یک صفحه چاپ شده باشد، آثار بعضی از معماران شبیه یک مجسمه گمراه کننده به نظر می رسد. ساختمان یا بناهای زاها هرید در این دید یا مقوله قرار می گیرد. ولی ایستگاههای وابسته به زاها هرید لندن، برای راه آهن کابل نورد پارک در انسبروک، اتریش طراحی شده، نشان می دهد که آثار او تنها در مورد اشیاء نفسانی مجزا نمی باشد. پروژه این مسئله را تائید می کند که او در خلق و یا در به وجود آوردن ارتباطات روان و سیال بین بناها و محل و جایگاهشان، و در ارتباط با محیط و دور بر بنا خیلی حساس و نگران بوده.

     چهار ایستگاه و پل کابلی به طول 820 پائی یا فوت هریر که همۀ آنها سال گذشته تکمیل شده، را و مسیری را تعریف و توصیف می کند که hikers , snow boards , skiers  و ساکنین محلی را از مرکز و یا خارج شهر از بالای رودخانۀ Inn به دهکدۀ هانگربرگ در حدود 950 پا (فوت) از بالای انسبروک حمل و یا منتقل می کند. مسیر و راه بیش از یک مایل درازی، یک تکه ای از پروژه وسیع تقریباً 80  میلیون دلاری برای جایگزینی و گسترش یک سری از آسانسورهای منسوخ و قدیمی که شهر را با قله رشته کوه نوردکت مرتبط می نمود، لبه یا کنار این دره باریک را نشان می دهد.

     با تعریف و توصیف ایستگاهها به عنوان یک زمینه که شاید امتداد پیدا کرده و یا کشیده شود، ولی پشت بام هایشان که فرود ناگهانی و شیب تند دارند که از مطالعات و آزمایشات نیروها شکل گرفته و به دست آمده از هزاران سال پیش در منطقه آلپ مطابق با این معماری شکل گرفته هریر  می گوید : حوادث طبیعی مثل خاک و تخته سنگ و حرکت کوههای یخی را مورد مطالعه قرار دادیم، ساختمانهایی با پوشش شیشه ای که به اوقات روز و اوضاع و شرایط جوی بستگی دارد، به نظر می آید سفید و شیری، آبی سرد، مات و تیره، که از میان آنها پرتو افشانی می کند، یا اینکه ذوب شدن یخها را نشان می دهد، مخصوصاً در چند نکته که از هر پشت بامی پایه محکم بتنی و قوی که بهم فرو برده شده، دیده می شود. ایستگاهها طرح هایی دارد خیلی نرم تر و طبیعی تر از بناهای برگایزل اسکای جامپ (ژانویه 2003 صفحۀ 76 ) که در مقابل و روبروی درّه در سال 2002  بازگشایی و افتتاح شد.

     نه تنها از انسبروک تاریخ طبیعی گرفته نشد، بلکه از دور و بر محیط های مختلف و جاهای ویژه ایستگاه هم الهامی گرفته نشد. برای مثال، ورودی به زیرزمین اجتماعات ایستگاه به نظر می رسد که به وسیلۀ اشکال و تشکیلات ترافیکی اتومبیلها شکل داده شده که اطراف و دو رو بر آن زیپ مانند باز و بسته می شود، در حالیکه سقف لو اِون هاوس به نظر می آید به وسیلۀ جریان رودخانه در امتداد آن جاری است. ایستگاه آلپنزو برای برخاستن و فرود آمدن به بالای برج 65 پائی که کار گذاشته شده در شیب چوبی آن به حالت بی حرکت می ماند و هانگربرگ که محافظ آن شکل بالدار در یک فلات و یا جلگه ای که به دست بشر درست شده، که به صورت یک قالب منظره تماشائی یک شهر درست شده در مقابل و روبروی آن یک رشته کوه وجود دارد، هرید می گوید : هر ایستگاه متن و قیافه و شکل ظاهری، منظره، عرض جغرافیایی و چرخش مخصوص به خود را دارد.

     معمار، سقف های هر ایستگاه را به عنوان یک پوشش تعریف و توصیف می کند، اگرچه اصلاحاتی به کار می برد که اشاره دارد به اشکالی مانند بدنۀ هواپیما که بیشتر به وسیلۀ ساختار بنا، مورد حمایت و محکم می شود در داخل، پوشش، آرمیچرهای دارای خطوط راست و صفحات استیل می باشد.

     مجمع ایستگاه نزدیک مرکز و یا قلب انسبروک، اولین توقف در طول یک مایلی قطار کابلی می باشد و همینطور تنها سکوی زیرزمین می باشد. مسافران از طریق پله برقی، آسانسور و یا پله در زیر ورودی سرپوشیده از قطار پایین می آیند.

     2 ) ایستگاه لوون هاوس  :

     هرید می گوید که او طرح الهامی پشت بام ایستگاه را از مطالعه حوادث طبیعی مثل حرکت منجمد کوههای یخی ترسیم کرد. پشت بام های سیال و روان به نظر می رسد به طور آهسته ذوب می شوند و تراوش می کنند، مخصوصاً در چند نقطه که پایه های محکم بتونی بهم فرورفته و وصل شده اند.

     3 ) پل این Rirev Inn bridge (INN)  :

     از ایستگاه لوون توس  قطارها یک مسیر پیچ دار از بالای پل طرح کابلی هرید که از رودخانه Inn  عبور می کنند مسیر را طی می کنند.

     بین  اینچ ضخامت که شبکه ای را با ابعادی که هر پشت بام بار موردنیاز را در پایه های خود متحمل می شود. (تقریباً 50 پا دمازی) و با وجود محدودیت های دوبله شیشه های خم شده و پیچیده را تشکیل می دهد. اتصالات بین صفحه ها ساختار و اساس و زیرین شبکه دار سطح پشت بام را نشان می دهد.

     اتصالات با سیلیکون سیاه در بالای سطح پشت بام ولی در طرف پایین به خاطر تهویه هوا باز گذاشته شده است و در بیشتر قسمت ها هم شکل و دقیق می باشند و تأثیرگذاری و جلب توجهی که می کنند خیلی کوچک و در جا و فضایشان به صورت خط می باشند.

     ولی در چند نقطه مخصوصاً در فضاها و جاهای سفت انحناها، این اتصالات در پشت بام ها شکست انحرافی دارند و الا سطح اشان نرم و پیوسته می باشند. اوضاع و شرایط هرچند زودتر به وسیله جا گذاشتن چند تا صفحه اصلاح خواهد شد که مطابق ویژگی و مشخصات اصلاح نشده بودند، توماس ویتز می گوید : طرح و پروژه معماری از ادارۀ هرید می باشد. مشکلات در حدود 5 درصد از صفحات شیشه ای گرمازا را تشکیل می دهند و از مشکلاتی که سازنده برای تغییر در شکل و فرم و اندازه که در طی مراحل خنک سازی اتفاق افتاده است را گزارش داده.

     در برنامه ریزی، ایستگاههای هرید نسبتاً در برش روشن و واضح می باشند، آنها به عنوان یک منظره و چشم انداز برجسته انجام وظیفه می کنند، مخصوصاً در شب، وقتیکه سطوح پیچ خم دار آنها از پایین چرا نمانی و روشن می شوند، به خطوط راه آهن و پناهگاهها و حفاظها دسترس پیدا می کنند. با وجود برنامۀ صحیح و درست، و با مشخص شدن قطار کابلی در دامنۀ کوه و ایستگاههای آن تقاضای آن منطقی به نظر می رسید.

     اریک آن ماسه می گوید : آن یک پروژه زیر ساختی کوچک بود، که مدیر عامل ساخت و توسعه دهندۀ پروژه برای استرابگ بود. سرلک وابسته به وین بود که هم مقاطعه کار بود و هم مشتری. و یا از ارباب رجوع سرلک بود، چون مقاطعه کاری راه آهن را برای عملیات در طی سال 2037  به دست گرفته و انجام می داد. ولی دیگر چنین ضوابط ساختاری بود. شامل : تونل کشی، جاده و راه سازی، ابزار آلات، وسایل و سیستم یکپارچه که او اشاره کرد.

     این مناظر تحت مسئولیت مستقیم محل کار هرید نبودند، ولی ارتباط بین معماری و زیر ساخت هنوز تحت سعی و تلاش او بود. برای مثال : معماران راه کوچکی را داشتند تا ارتباطشان را با یک ایستگاه  با دیگر ایستگاه ها تنظیم نمایند و یا بین راهها و سکوهها را تنظیم کنند. این اشکال و تنظیمات هندسی باید دقیق و درست باشند و مطمئن باشند که مسافران بتوانند به قطارهای کابلی دامنه کوه پیاده و سوار شوند (به گفتۀ ویتزک). در هر تغییری یک اثر تصادفی وجود دارد، اگر یک وسیله یا عنصری حرکت کند، بقیۀ هم مجبور به حرکت می شوند.

     خطوط دو ریلی در وسایل نقلیه خودشان نظم و ترتیب مهندسی دارند. هر کدام پنج کابین شیشه ای محصور دارند که در بین کل شاسی های تحت محوری می گردند و یک سطح، سوارشدن را مهیا می کنند و تقریباً یک منظرۀ بدون مانع را وقتیکه وسیلۀ نقلیه از سراشیبی و سربالایی کوه بالا می رود را مهیا می کند و موقعکیه یکی از وسایل نقلیه ایستگاه کشیده می شود، درجه و میزان دقت سیستم قطار، کابل عملیاتش خیلی روشن و واضح می شود، در آن موقع به طور اسرارآمیزی یک گارد ریل یا میله های محافظ به طور عجیبی از افتادن مسافران که بدون سروصدا بسته یا جمع می شوند محافظت می کند. درهای قطار باز می شود و صفحه فلزی لولادار با ضربه ای به طرف پایین، شکاف و یا فاصله را بین وسیلۀ نقلیه و لبه سکو می پوشاند. درست قبل از اینکه قطار از ایستگاه به طرف بیرون کشیده شود، دیگر مراحل برعکس قبل تکرار می شوند.

     با نیاز به همراهی این ابزار اتوماتیک، پارامترها یا عوامل کاری دیگر و اوضاع و شرایط ویژه ایسنبروک و توقف قطار کابلی، ایستگاهها را به شکلی در آورده و آنها را به طور قریبنه بهم متصل ساخته است.

     ویتزک می گوید : نمی توانید ایستگاهها را از جا کنده و در جای دیگری بگذارید، می توانستیم همان پروژه و استراتژی را برای دیگر پروژه ها به کار بریم، ولی در کل نتایج مختلفی از آن به دست می آمد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان راه آهن کابلی نورد پارک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت