تحقیق مقاله فرایند اکستروژن

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 24631
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مواد و متالورژی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فرایند اکستروژن

    مراحل بیرون اندازی (انفصال)

     مقدمه :

     انفصال روندی است که یک پلاستیک جامد به طور عادی در شکل مهره و یا نسیج درآورده می شود و مکرراً انتقال داده می شود به یک اتاق و در آنها پیچیده می شود پیچیدن و پیچ خوردن آن طبق موتور دستگاه انجام می شود و تولید کیفیت عالی می کند. آنقدر پیچیده می شود و به اتاقک انتقال داده می شود تا پلاستیک بمیرد.

     سریع سرد کردن مایع آن را به یک جامد خیلی سخت تبدیل می کند. این جامد سخت را با دستگاههای مختلف تحت فشار قرار می دهند تا مقاومت آنرا به طور مکرر و چندین بار امتحان کنند و از فرم دهی آن مطمئن شوند.

     نمونه چنین کارهایی را می توان در مواردی مثل دمیده ی فیلم، پیپ، کاغذ روکشی و موارد خاص دیگر که تمام آنها از مواد مرغوب و بسیار محکم ساخته شده اند و فقط در مورد شکل دهی و فرم دهی آن کمی به مشکل بر می خوریم که آنرا با سختی انجام می دهیم پلاستیک ماده ای کشنده ی بسیار ساده است که انعطاف پذیری و غیرقابل شکستن آن بسیار مهم و قابل دیدن می باشد.

     قابلیت های مختلف پلاستیک :

     برای اینکه از چگونگی حالت دهنده ی پلاستیک آگاه شویم، ابتدا باید از خاصیت و قابلیت های مختلف آن بدانیم :

     1 ) تمام پلاستیک ها از ماده ی کشنده ای به نام monomer تشکیل پیدا کرده اند که هر تک پلاستیک شامل هزاران قطعه از این monomer می باشد که مختلف ساخت های هر کدام نام های خاص خود را مثل acrylonitrile دارند.

     2 ) اگر دو قطعه از پلاستیک های یکسان را تحت یک فشار قرار دهیم تنها دارای خاصیت های یکسان می شوند وگرنه از هر جهت عملیاتی این دو پلاستیک با هم فرق خواهند کرد.

    a ) ساختار خاص پلاستیک این اجازه را می دهد که به هر شکل و سایزی که می خواهیم برای چندین بار پرس کنیم و شکل دهیم.

     در بسیاری از مسیرهای ساخته شده از این نوع می توان حالت دهنده های مختلف را در آنها مشاهده کرد.

    b ) این پرس کردن و تحت فشار قراردادن پلاستیک علاوه بر غیرقابل شکستن آن، آن را غیرقابل چکشی خود باشد و یا حتی تحت تأثیر گرما قرار گیرد و فقط گرمای زیاد باعث آب شدن و ذوب شدن پلاستیک می شود و هنوز تا آخرین لحظه ساختار خود را حفظ خواهد کرد. مانند isultion که در آینده بحث خواهیم کرد.

     3 ) پلاستیک ها در اثر عوامل خارجی بسیار کند می باشند. یعنی اینکه گرما و یا سرما تأثیر کندی بر روندشان خواهد داشت، ساختار پلاستیک طوری است که گرما و یا سرما دادن یک حالت عکس به آن داده و در اثر گرما منقبض شده و بر اثر سرما کوچک می باشد و این به علت ترکیب چندین میلیون ها قطعه های کوچک پلاستیک در کنار یکدیگر می باشد.

     a ) از آنجایی که پلاستیک روند کندی دارد گرما دادن زیاد باعث سوختن آن می شود.

     b ) اگر پلاستیک آب شود حتی با پیشرفته ترین امکانات نیز دیگر به حالت اولیه باز نمی گردد.

     c ) بر اثر سوختن پلاستیک رنگ و بوی خاص خود را نیز به کلی از دست می دهد

     4 ) عوامل شیمیایی زیادی با اطلاعات های مختلف را بر روی این قطعه آزمایش کرده ایم ولی این قطعه ی پلاستیک هیچ عوامل شیمیایی خارجی را در خود راه نمی دهد و نمی توان آن را با مواد دیگری ترکیب نمود.

     a ) بیشتر استفاده از این خاصیت در جاهای مسدود مواد شیمیایی می باشد که به علت ترکیب شدن آن با مواد از آن استفاده می کنند.

     b ) بیشتر استفاده از این حالت درکشندگی و فرم دهی انواع قطعات پلاستیک و شکل سازی آن می باشد.

     c ) رنگ سازی و رنگ دهی این قطعه به راحتی انجام می شود.

     d ) روند ساختار و تولیدی آن به نحوی است که به راحتی و به محکمی ساخته می شود.

     e ) تهیه مواد پلاستیک بسیار ارزان و در دسترس می باشد که ماشین های ساخته شده ی امروزی به نحو بسیار عالی با ساخت این مواد طراحی شده اند.

     f ) استفاده ی پلی مری در ساخت آن و تولید انبوه یکی دیگر از کارهای مفید این قطعه ی کشنده می باشد.

     g ) یکی دیگر از خاصیت های خاص آن قابلیت رنگ شدن، بلوری شدن و خاص بودن آن می باشد که اهمیت این امر را بسیار بالا می برد.

     5 ) حالت دهی های مختلف این قطعه و استفاده ی هر نوع از آن را می توان از خاصیت های ناب آن درنظر گرفت.

     تجهیزات انفصال :

     شکل شماره 1 نشان می دهد که بیشتر قطعات استفاده شده در این دستگاه و ساختار و عملیات های مختلف هر کدام بسیار دقیق و حساس می باشند زیرا کار ساخت پلاستیک و فرآورده های آن نیاز به امکانات و  دقت کافی دارد که باید نادیده نگرفت و به هر صورتی که ممکن است دقت را در تمام عملیات ها بالا برد تا بتوان جنس مرغوبی که می خواهیم را بدست آوریم.

     مرده شدن و یا از بین رفتن پلاستیک تنها در حالت سوزاندن و آب شدن صورت می گیرد که با روندی مختلف خراب شدن این قطعه قابل جبران خواهد بود و می شود در ساختارهای تمثیلی زیادی از آن استفاده کرد.

     ساختار اصلی ماشین :

     پرس کردن، شکل دهی و ساختارسازی از مراحل مختلف این دستگاه می باشد که روند این دستگاه در این امر بسیار عالی بوده و این کار را به طور عالی انجام می دهد.

     وصل کردن :

     از آنجایی که بسیاری از شکل دهی های پلاستیک باید از هر سو به یکدیگر وصل شوند را می توان این گونه درنظر گرفت وصل کردن از هر سویی پلاستیک بسیار مهم و حساس بوده و باید روی آن به طور دقیق برنامه ریزی شود.

     1 ) بسیاری از عملیات های مختلف و ساختاری پلاستیک سازی را چکش خواری می نامند که می توان گفت به علت پرس خواری و فرم دهی های مختلف پلاستیک این نام را که به نام روند MP نیز معروف است معروف شود.

     2 ) پیچیدن و تاب دادن پلاستیک برای بعضی عملیات ها مهم بوده و روندهای مختلفی بر روی آن انجام می شود که هر کدام را می توان به شکل های مختلف درآورد.

     a ) با جداسازی طرح پیچیدن و درشت و نازک کردن هر کدام روندهای متفاوتی نامیده می شوند، که باید هر کدام را به طور خاص برنامه ریزی کرد.

     b ) بیشتر شکل دهی های مختلف پلاستیک تأثیر بر روی فشار هر کدام دارد که اهمیت خود را تنها در این مرحله نشان می دهد.

     3 ) مایع شدن و گرما دادن پلاستیک در بعضی حالت ها لازم بوده تا بتوان از ساختار شکنی آن بر اثر گرما استفاده کنیم و روند شکل دهی را انجام دهیم.

     4 ) قدرت دستگاهها در فرم دهی و انواع شکل های مختلف پلاستیک برعهده ی زیادی از دستگاه شکل شماره 2 می باشد که با انواع چرخش های متفاوت و اندازه های مختلف آن می توان فرم دهی و شکل دهی هر کدام را اندازه گیرد. بیشتر مرده شدن پلاستیک در محیط و استفاده نکردن از آن نیز نوعی آلودگی محیطی می باشد که به علت تنها گرم شدن این قطعه از بین می رود پس در محیط نیز غیرقابل تجزیه خواهد بود و این امر خود نوعی آلوده کردن محیط می باشد و برای از بین بردن آن تنها جمع آوری و در یک جا دفن کردن و یا بازیافت آنها در تهیه مواد جدید داشت.

     و اما بسیاری از این انجامات متأسفانه بعد از طراحی و ساخت پلاستیک و این همه خرج گذاشتن بر روی آن انجام نمی گیرد و بازیافت نمی شود.

     اتاقک شبکه :

     در این اتاقک که همچون شبکه می ماند بسیاری از حرارت های مهم و نهفته ای در این دستگاه جمع آوری شده و در ساختار و شکل دهی هر کدام تأثیر دار که باید با توجه به تولید و ساختشان و روند اجرایی مرتب توضیح داده شود.

     سرپیچ ها :

     این اتاقک دارای سرپیچ های مختلفی است که هر کدام پلاستیک  موجود را به شکل های مختلف در می آورد که مثلاً به شکل u و یا دایره می مانند و هر کدام برای عملیات خاصی طرح ریزی و برنامه ریزی شده اند، اما باید توجه ساخت که بیشتر ترکیبات استفاده در ترکیب بندهای این دستگاه با پلاستیک تجزیه نشده و به راحتی می توان این کار را با انواع پلاستیک انجام داد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فرایند اکستروژن

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, مقاله در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, تحقیق درباره تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, مقاله درباره تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فرایند اکستروژن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت