تحقیق مقاله ماشین های باغبانی

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 24675
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماشین های باغبانی

    ماشین گیاهکاری درخت Galmor

    چکیده

    ماشین گیاهکاری تک ردیف شیکی گیاهکاری سیتکا را در سه نوع سایت ارتقا می دهد بازده بین shr / 0/16 ha تا shr / 0/27hr به ترتیب هزینه های حدود هکتار /124 پوندتا هکتار /73 پوند می دهد ( این با استفاده از بررسی بازده های قراردادی است که کمتر از حد انتظار بوده است . ) کیفیت گیاهکاری روی زمین صاف مسطح با سایز درختی بین 20 تا 30 سانتی متر قابل قبول است .

    مقدمه

    ماشین گیاهکاری چندین سال است که در انگلستان استفاده می شود آزمایش های قبلی گیاهکاران مکانیکی توسط شعبه ی توسعه ی تکنیکی ( TDB ) اثبات کرده که این ماشین ها می توانند روی زمین سخت و مسطح کار کنند . هر چند سطوح کیفی با استانداردی که از گیاهان دستی حاصل می شود یکسان نیست .

    طرح مستر جی همیلتون از TDB دعوت کرد تا عملکرد گیاهکار درخت گالمور را با توجه به بازده و کیفیت گیاهکاری حداقل 2 سایت را با گستره ی از شرایط ارزیابی کند :

    شیبب و خاک

    سایز درختان بین 25 و 60 سانتی متر

    توضیح ماشین

    گیاهکار درخت گالمور( صفحه ی 1 ) یک ماشین سبک وزن تک ردیف کار با وزن 360 کیلوگرم است 00/2 متر طول 5/1 متر عرض و 9/1 متر ارتفاع دارد.این گیاهکار به اتصال نقطه ی استاندار 3 از حرکت دهنده ی اصلی متصل است که این حرکت دهنده برای تنظیم عمق شیار یک معیار ترسیمی دارد . از یک دستگاه شخم زنی ساده اصلاح شده و عمدتاً شامل یک میله است که دو برابر خاک را علامت می گذارد تا خاک را باز می کند و یک جفت Skid برای فشرده کردن خاک است . skid روی بازوهای متحرک کشنده سوار هستند که محل نشستن اپراتور و یک بام هم وصل است گیاهکار با یک ورق پلی پروپلین محصور شده که متصل به بام است .

    صفحات لغزنده بازوی باردار فنری را بلند می کنند که روی صفحه ی گرد می افتد تا هشدار صوتی زمان کاشت گیاه را بدهد . تعداد صفحات لغزنده متغیر است تا فضا سازی بین 3/0 متر تا 0/3 متر را بده .

    3/0 متر برای پرچین ،0/1 متر برای درختان کریسمی ،0/2 متر برای درختان مخروطی و 0/3 متر برای پهن برگها است .

    متد استفاده

    اپراتور روی ماشین در مقابل مسیر حرکت می نشیند گیاهان از سینی ها انتخاب می شوند و در شیار باز پهن 60 سانتی متری ایجاد شده توسط برد خاک ایجاد می شود . عمق گیاه کاری از 10 تا 30 سانتی متر توسط تنظیم معیار ترسیمی ترسیم می شود . همین که پلنتر به طرف جلو حرکت می کند 2 skid با بستن شیار و فشرده کردن خاک گیاه را محکم می کنند کیسه های درخت را می توان روی بام قرار داد تاوزن و فشردگی را زیاد کند .

    تامین کننده و هزینه

    ستگاه گیاه کار را مسترجی . همیلتون مزرعه ی Drumchig استراتاوان شمالی لانارک شاپر تلفن 01357440342 تامین کرده است . سازنده ی آن مستر ای . ام ، موتورن مهندسی کشاورزی الداستیلشن جاده ی استیشن ، استراتاوان ، تلفن 01357522311 و فاکس 01357521881 است . قمت خرید آوریل 1998 حدود 2975 پوند بود .

    توضیحات سایت

    سایت 1 : مزرعه ی shotline قبلاً یک معدن بوده که حالا برای سیلو ، چرای حیوانات اهلی و گوسفندان استفاده می شود . این سایت صاف و مسطح با خاک رس سنگین با سنگهای گاه و بیگاه است . این سایت با خطوط انتقال برق در یک انتها محصور شده بود . طبقه بندی زمین 1:1:3 بود .

    سایت 2 : مزرعه ی auchefin یک مزرعه ی سبزه زار با خاک قهوه ای و شیبهای 7 تا 10 درصد و 20 تا 27 درصد است . این سایت با لوله کشی و مجرای آب کوچکی محصور است .

    سایت 3 : مزرعه ی high drumclog شامل خاک قهوه ای با سنگهای گاه لبیگاه بستر است که برای چریدن و برش خاک ریشه دار استفاده می شود شیبها بین 5 تا 30 درصد هستند .

     

    آزمایش

    گیاهکار درخت گالمور برای کاشتن صنوبر در فضاسازی 2 متری در سه سایت نزدیک استراتانول در لانارک شاپر طی دور از آوریل 1998 استفاده شد . شعبه ی توسعه ی تکنیکی عملیات را بررسی کرد تا ماشین راارزیابی کند و اطلاعات بازده ای آنرا بدست آورد .

    تراکتور رنو 63 هکتار در ساعت برای کشیدن پلنر دخت استفاده شد . حرکت دهنده ی اصلی هم 80 لیتر ، 3 افشانک ، افشانه ی بازوی گردان متصل در جلوی تراکتور استکه هنگلام گسترش از مرکز افشانک تا افشانک بیرئونی 2 مترذ است که به راننده ی تراکتور فاصله بندی لازم برای گیاه کاری مجدد مخروطی را می دهد .

    گیاهان توسط مسر همیلتون از قلمستان گیاه در fort far تامین شده و در سایز 25 تا 60 سانتی مترطبقه بندی شدند .

    عملیات در هر سایت با زمان مطالعه شده که عناصر اصلی ذیل ثبت شدند :

    -گیاهکاری در ردیف

    -برگرداندن و دوباره قرار دهی در انتهای ردیف

    -بارگیری گیاهان

    -تاخیر برای غیر مسدود بودن خاک و برای توقفات غیر قابل اجتناب مثل برداشتن سنگهای بزرگ و فقدان اصطکاک

    همچنین

    -طول هر ریف

    -تعداد درختان هر ریف

    -فاصله بندی در ردیف

    -ارزیابی نظری از عمق ، زاویه و سختی  

    اجرا

    در سایت 1 ماشین با علف های بلند سیلو شده اما در 2 مورد تاخیر برای پاکسازی خاک از اطراف skoids و برد خاک سرو کار دارد .

    سایت 2 ظرفیت ماشین برای از کنار برداشتن سنگهایی که گاهی در فاصله بندی در ردیف تغییرایجاد می کند چون اپراتور نمی تواند موفق شود و در فرصت مناسب گیاه را بکارد .

    گیاهکار تمایل دارد که در پایین زمین را بکند و در راس شیب آن را بلند کند تا در گیاهکاری فاصله ایجاد کند . این مشکلات با استفاده از معیار ترسیمی روی اتصالسه نقطه ی تراکتور کاهش می یابد که این سه نقطه باعث حرکت موجی می شود و گیاه کار رادر عمق ثابت نگه می دارد . اپراتور تراکتور آن را در این سایت لازم نمی داند .

     

    کیفیت گیاهکاری :

    تمام گیاهان  به طور عینی برای عمق گیاهکاری تا طوق ریشه ارزیابی می شود زاویه ی قابل قبول در oe 3+_ عمودی و سختی گیاهکاری .  اپراتورهای ماشین با عمل آن نسبتاً نا آشنا هستند که این اپراتورها مسئول کیفیت ضعیف گیاهکاری با توجه به عمق گیاه کاری و زاویه آن بوده است .

     

    گیاهکار وقتی بلند می شود که سنگهای بزرگ با میله ی برد خاک مواجه می شوند سنگهای کوچکتر گاهی باعث حرکت گیاهگار به اطراف می شود و سر خوردگی به خط ایجاد می کند و در نتیج منجر بدان می شود کهدرخت محکم کاشته نشود .

    سایت 3 غیراز سنگ گاهگاهی و سرخوردگی روی خاک مشکل اندکی دارد .

     

    ترکیب خاک برای تمام سایت ها متداول است

    توجه اصلی فواصل گیاهکاری در ردیف است در حابی که فاصله بندی متوسط در ردیف بسیار خوب بود فواصل واقعی در تمام سایت ها از 48/1 تا 27/4 متر متغیراست فاصله ی بیشتربه خراشیدگی حیوان در سایت 2 مربوط است به منظور فضا بندی درست اپراتور باید قادر باشد که کلیک شمارشگر را بشنود . بهدنبال گیاه کاری فاصله ی میان هر درت اندازه گیری می شود تا فاصله بندی مناسب رابدست آورد .

     

    بازده و هزینه ها

    حرکت دهنده ی اصلی سرعت کار را کنترل می کند و بازده آن تحت تاثیر فاصله بندی ردیف ها طول ردیف ها تعداد دفعات برگشت ماشین و طرح کلی و ظرفیت حمل گیاه است .

    هزینه ی هر ساعت برای ماشین با فرضیه ی اصلی کار ماشین به مدت 12 هفته در سال محاسبه شده است .

     

    کار پژوهی و ایمنی  

    ابعاد سلامت و ایمنی ماشینهای گیاهکاری توسط دستور اروپایی ماشین و حکمهای شان مورد پوشش قرار گرفته است . سازندگان و عوامل باید خطرات مربوط به استفاده ، طراحی و ساخت آنها را ارزیابی کنند تا از کاربران محافظت نمایند . سازندگان باید برای خریداران محصولات شان اطلاعات کامل فنی شامل بیانیه ای از کار ماشین تهیه کنند که در مورد طراحی ویژه ی آن و محدودیت های سایتی اش است . یک خریدار نباید یک ماشین رادستکاری کند یا بدون رضایت سازنده ی آن را برای منظور دیگری بهره برداری کند . 

     

    کارفرمایانی که این ماشین ها را می خرند هنوز تعدات خود تحت قانون ایمنی و سلامت در کار 1974 مقولات و تهیه سازی و استفاده از تجهیزات کاری 192 را حفظ می کنند . تا برای کارکنان شان یک سیستم ایمنی کاری فراهم کنند . آنها همچنین باید در تمام اقداماتی که در آن دخیل هستند ارزیابی های ریسک را انجام دهند .

    اپراتور با کار پلی پروپیلن از شرایط جوی محافظت می شود .

    هیچ برآورد سطح صدایی انجام نمی شود مگر اینکه تراکتور سطوح صدای     3( A )  DB 95 را به طور معمول ثبت می کند .

    گفتگو میان اپراتور و راننده ی حرکت دهنده ی اصلی شامل فریاد زدن بر سر یکدیگر است . این گفتگو باید از طریق نصب سیستم الکتریکی یا مکانیکی در صورت امکان حل شود .

    آموزش هر دو نفر باید انجام شود .

     

    بحث

    فاصله بندی متوسط گیاهان باید مورد قبول باشد . هر چند وقتی فاصله بندی واقعی اندازه گیری شد فهمیده می شود که فاصله ی در ردیف بین درختان به ندرت هدف 2 متررا کسب کرده است این به عدم سابقه ی اپراتور عدم شنیدن صدای کلیک شمارشگر و موانع موجود در سر راه کشنده ی اصلی در بلند یک واحد و انتقال آن به موقعیت متفاوت نسبت داده می شود .

    سایز گیاه هم باید مورد توجه قرار گیرد . در کل درختان کمتر از 40 سانتی متر با پراکندگی مناسب ریشه ای کاشته می شوند .

    سایز بیشتر درخت با سیستم ریشه ای بزرگتر کاملاً کاشته نمی شود و در مواردی ریشه ها روی سطح در معرض خشک شدگی هستند که احتمالاً به مرگ گیاه منتهی می گردد .

    درختان در علفزارها ساقه ی در زمین مانده ی کلزایانی بهتر از زمین های لخت کاشته می شوند در زمین های لخت ک

    روی زمین به سختی کشیده می شوند تجمع سریعتر راایجاد می کنند .

    می توانند خاک را فشرده کنند .

     

    یک ناحیه از گیاهکاری پهن برگ مشاهده شد ولی ولی بررسی نشد . گیاهکار با گونه های مختلف بهتر کار می کند . و به ناحیه ی مورد مطالعه کیفیت گیاهکاری مشابه می دهد .

    نتیجه گیری

    گالمور می تواند به طور موثرروی زمینهای سفت ،ر صاف و با شیب ملایم کار کند . سایت های نا هموار و سنگی بر کیفیت گیاهکاری اثر می گذارد .

    ایتفاده غیر دائمی از معیار ترسیمی باعث عمق نا منظم گیاهکاری می شود .

    بازده های متوسط 15/0 هکتار در هر دختچه تا SHR/hr 25/0 بسته به طول ردیف بدست می آید .

    سیستم کلی هزینه 20 پوند در ساعت هزینه ی 132 پوند در هر هکتار تا حدود 76 پوند در هر هکتار را داد ( این با استفاده از هزینه ی پیمانکار است که کمتر از حد انتظار است . )

    گالمور می تواند روی هر کشنده ی اصلی با اتصال سه نقطه ی سوار شود .

    توزیع خوب گیاهی در سایت و حمل حداکثر تعداد گیاهانی روی گیاهکار بازده را بهینه می کند . عملیات یک کار و تلاش نیمی است و اپراتورهای تراکتور و گیاهکار باید آموزش ببینند تا بالاترین کیفیت و استاندارد ایمنی را تضمین نمایند .

    درختان با ریشه های بزرگتر منجر می شود ریشه های گیاه در معرض هوا قرار بگیرند .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماشین های باغبانی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    WWW.CHN.COM

    WWW.HAMSHAHRI.COM

    WWW.IRANIAN.NET

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, مقاله درباره تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماشین های باغبانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت